Klart man inte ville ge mig EVK-protokollet

Jag förstår nu precis varför protokollet från EVK:n lyst med sin frånvaro.

Skolinspektionen kommer ju i april till kommunen, och dessutom är ju sparkraven på tapeten. Kan det finnas något som kan ligga skolan i fatet i det protokollet möjligen, och därav anledningen till att man håller på det.

Jag begärde i alla fall i mail förra veckan att jag vill ha protokollet.

Idag kom det med posten.

Det finns för övrigt en del att anmärka på, men det ska jag ta tag i allteftersom.

Men i slutet på protokollet står att läsa:

"Skolan uttrycker sin starka oro för att M inte kommer att uppnå godkända betyg för behörighet till gymnasiet"

Och nu kära vänner så förstår ni ju att jag måste ställa mig frågan: Om man nu är så starkt oroade för detta, hur försvarar man då att man tar bort hans stöd, som är det enda som i så fall kan hjälpa honom att nå målen???
Om man i dagsläget gör den bedömningen MED stöd, hur har man då tänkt lösa det UTAN stöd??

Snacka om att bita sig själv i den berömda rumpan.
Nu har jag ju ännu mer på fötterna i frågan om assistentens vara eller icke vara, oavsett vad budgeten för skolan säger.
Smart jobbat ;)


Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

I åtgärdsprogrammet borde det stå hur de tänker jobba för att han ska uppnå målen, och så ska ju åtgärdsprogrammet följas upp regelbundet för att utvärdera hur det fungerar och vad som ska ändras. Gör inte skolan sitt jobb? Kanske något för skolverket att bita i?


Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen