Är fildelning viktigare än våra barn???

Men nu får du väl ändå ge dig Larry Söder
Är fildelning på nätet viktigare att skriva till regeringen om än våra barns framtida hälsa och skola????

Det är väl för fan dags att lägga energin på vår framtid istället, BARNEN.
Skolorna har i uppdrag från kommunen blivit tillsagda att spara pengar. Vi vet alla vad skolorna gör då. Bort med assistenter och specialpedagoger.
Sen så uttalar man sig i tidningen att det är skolans sak att lösa sitt uppdrag på bästa sätt.
Snacka om sandlådementalitet, det va inte jag, det är han som är dum.

NÅGON måste för fanken ta ansvar. Klarar man inte av att stå för det man beslutat, och ta ansvaret för sig, kanske man borde se sig om efter ett annat jobb. Har hört att dom söker guldgrävare i yttre pillifjompen....

I lokaltidningen idag, Kungsbacka-Nytt, står att läsa om min oro, i artikeln jämte Larry Söder som stolt visar upp sig med att ha skickat brev till regeringen om fildelning.
Sidan 7-8

Här går att läsa om en annan familj från samma skola.
http://www.gt.se/nyheter/1.1502532/han-offras-da-skolan-sparar

NU FÅR DET RÄCKA!! Det kommer mera, för nu har vi tigit länge nog!

Alla dunderkommentarer
Ruben har skrivit detta:

Hej unga dam. Har ofta ägnat din blogg stort intresse då du skriver fin och humoristiskt men jag tror icke jag härvida lämnat något avtryck förut.



Menar du att mannen som du nämner är någon typ av bestämmande politiker?? Jag tycker mig kunna utläsa det när man kommer till en annan sida i den röda texten.



Gud förbarme oss för sådana människor. Detta som di kallar fildelning är ett lagbrott har inte denne man insett det? Det borde vara ett större lagbrott givetvis att försumma barn vare sig det är förtroende valda män och kvinnor eller föräldrar men att denne man tycks ju uppmuntra till bägge och! Fyy man får inte köra över människor så i ett land där man har förtroende valda! DÅ är de inte vald med förtroende längre, de förtjänar ett misstroende!

2009-03-18 @ 22:33:01
jayne har skrivit detta:

men herreguuuuuuuud.... säger jag och stönar!!!!

VAD är detta....??????????????

Mycket bra artikel om er situation... den borde synas i alla tidningar!!!! Fruktansvärt att slå undan allt för en elev som kämpar så hårt och mot alla odds... HUR fan kan det få gå till så här...

Jag har inga ord... blir bara så arg, ledsen och besviken....



Här hemma är det nu lugnt... maken har gått till jobb... yngste sonen ligger i soffan får vara hemma idag, äldste sonen ska snart till skolan.. och jag till jobb. Lugnet har lagt sig.. till ikväll då läxorna hägrar igen.

Kram på dej

Fredetta har skrivit detta:

Jag kan inget annat än att instämma i föregående inlägg. Fortsätt bråka på och ta det till riksnivå om inget annat hjälper dvs ta hjälp av TV4, Expressen, Kalla Fakta eller vad som krävs för en förändring. Mejlbomba Jan Björklund och oppositionen och fråga vad de skulle göra om de var i din sits..



Heja Majsan - du är så jäkla bra!

2009-03-19 @ 12:44:30
Micaela har skrivit detta:

Du vet att jag lider med er, jag har dock inte haft samma sorts situation att jag har gått i vanlig skola och sånt där. I den saken har jag väl haft tur. Men det är ofta jag undrar hur mycket mamma hade fått bråka lika mycket som du har gjort.



2009-03-19 @ 18:32:55
http://www.gbgstudent08.wordpress.com är min hemadress
Mia har skrivit detta:

Kikar bara in och önskar en trevlig helg!

2009-03-20 @ 06:46:08
http://reflextioner.wordpress.com är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Vi alla undrar: Var tog du vägen Söder? Stack du norr ut och grävde guld så du kan rädda dessa viktiga personer åt våra barn som borde vara viktigare?

2009-03-20 @ 07:41:32
Ewa S har skrivit detta:

Efter tidigare diskussioner härinne så undrar jag:



Vart tog du vägen den här gången Söder? Stack du norr ut för att vaska guldet Majsan uppmanade dig och därmed rädda de för våra barn mycket viktiga assistenterna? De är de viktigaste personerna i hela skolan så du kan ta i lite då så får de en vettig lönenivå också.

2009-03-20 @ 07:45:51
AnnaHelena70 har skrivit detta:

Jag blir så j-a förbannad både för er och vår skull! VARFÖR ska det gå till så här? Var är barnkonventionen, konventionen om funktionshinder och alla handikappolitiska planer när det kommer till kritan och budgeten måste stramas åt? Då sparar de på de som är mest utsatta - igen, och igen, och igen. Om någon kunde ha det minsta förståelse för funktionshindret autism - med kontinuitet och trygghet och samma assistent. Det borde anställas den personen till bara det barnet och garanteras vara kvar hela skolgången. Undanta elevassistenter från turordningen helt - låt det vara elev/barnberoende så att det blir någon ordning på detta. Min son har haft 4 assistenter sedan han var 3 år - dvs på 2,5 år - och nu sägs även hans nuvarande upp, som haft honom i 1,5 år nu. Nu när vi precis börjat intensivträning som kräver 15 timmar av resursen på förskolan. Jag är sååååå arg.



Alla barn utan diagnos blir av med sin elevassistent. Jonathan har tack och lov fått sin diagnos i somras - annars hade vi stått utan helt. HELT otroligt - som att problemen försvinner då.



Var stark - kan vi skriva ett nytt förslag gällande elevassistenter till regeringen kanske? Att det ska utses genom LSS och vara en rättighet kanske?



Styrkekram

Anna

2009-03-21 @ 09:00:36
http://annahelena70.bloggagratis.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen