Sy-ateljén har varit igång ;)

Fick sån obeskrivlig lust att sy idag. Har varit så in i norden trött det sista så jag har inte orkat vara kreativ ens.

Men jag har brist på tröjor, dom jag har, verkar ha krympt... hmmmm (måste kolla upp tvättmaskinen)

Inget märkvärdigt alls, 3 enkla tröjor i olika färger.
Men så är jag inte så jäkla värkmärdig heller.... värkmä.. värknördig.... värknödig... vä.... äsch...

jooo, jag kan stava - skojar bara lite, ;)

En t-shirt i all enkelhet ;)
15 spänn kanske denna kosta, det gäller o hitta billigt tyg annars är det ingen vits ;)
En annan modell ;)
Tröja med trekvartsärm och bårdhals ;)
Migrän-tröja
Gräsligaste tyget ;) fast så förbannat billig, en tia kosta den nog att sy.
Jag klantade till de när jag sydde denna. La på 2 cm extra nertill, för jag avskyr för korta tröjor. När jag skulle sy ihop den så va det avklippt cirka 4 centimer på halva framstycket nertill.
Jag undrade vem fanken som varit där och klippt.

Men då hade jag varit sååå käck så, när jag skulle klippa en bit till halsringningen så tog jag helt enkelt och mätte ut den på tröjdelen istället för tygbiten som låg bredvid. Men suuuuck. Det blev världen minsta uppläggning nertill, en halv centimeter ;)

Men den satt som en smäck ;)


Alla dunderkommentarer

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen