oooo, jag ska måla hela världen

Idag när jag kom till kursen, så behövde jag måla av mig något.

Jag startade med blandat svar o vitt, över det målade jag rött, gult, orange. Jag svampade dit alltihop.
Det kom många oooooh, så vackert under tiden.
När jag var klar med hela bilden, så kom det OJ, OJ.... den där grep tag, den tog.

Joo, den är inte vacker, det var inget vackert jag målade ur mig heller. Någon påmindes om skriet....

När den hängt uppe i ett par timmar, la jag bort den, ville inte se på den mer. Men jag tror jag tar hem den, för att påminnas om att skiten ska va utanför mig själv. Den dan jag glömmer att titta på den för att påminnas om att det ska vara utanför min hjärna och själ, då är jag klar med den, då kan jag kasta den.

Plötsligt efter lunch, så släpper något. Jag skissar snabbt på två papper, klipper o klistrar, och målar en bakgrund. FRÄCKT!!.... tyvärr känner jag att jag överarbetade det lite, så jag kände jag förstörde det jag från början såg framför mig.

Men det kan jag säkert ordna till i morgon.
Men oooooiii va jag längtar till i morgon, jag har en IDE. Jag har länge haft en längtan efter att måla något speciellt, men jag har varit hämmad av perfektion. Den här kursen går ut på att det blir som det blir, det finns inga mått på perfektion.
Och DET gjorde att jag fick utlopp för det som jag velat måla länge, som jag inte trodde jag kunde, och woooow. Jag har en tavla färdig redan, i huvet ;) Sen om den blir som jag ser den är en annan historia ;)

Nu har jag hittat mer kurser att gå, under hela våren, och även till sommarn. Självklart ska jag försöka komma iväg på några. Jag har hittat lusten att måla igen, fast inte på det sättet som jag målat på förut, det är ett eget skapande som växt fram. Jag har ju ett par saker kvar att måla för dagis, och dom är lite mer prestationsfyllda, och mina krav på perfektion är stora.

Men jag ska prioritera dessa, sen ska jag MÅÅÅLA"!!!!!

På ett helt annat sätt än jag är van vid.

Jag har släpat med mig halva mitt lager med färger, pennor, papper etc etc till halmstad, har nästan inget kvar här hemma *s*, och samtidigt har jag fått nya upplevelser med det material jag har, som jag inte visste.

Nu ska jag skissa lite, på min idé inför morgondagen ;)

(igår skrev jag ett inlägg från mobilen, och jag förstår inte varför det inte blir några stora bokstäver i början på meningarna, eller några radbrytningar. Jag HATAR när all text flyter samman. Men jag har redigerat det nu ;) )

Jag fick en fråga om min sluta-röka-avvänjning.
På onsdag är det 4 månader som rökfri ;)
Jag KÄMPAR ....

kraaamizar

Alla dunderkommentarer
Lillaviola har skrivit detta:

Wow vad du är duktig!

Jag funderar på att göra ngt liknande...måla av mig.

Men nu syr jag för stunden av mig all energi.

Kram


Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen