Art by Majsan ;)

Nu är dom 3 kursdagarna slut. TYVÄRR!!!.
Jag hade lätt kunnat hålla på ett par månader till ;)
Fast jag kan ju fortsätta hemma, och det hoppas jag att jag kan ta mig tid till. Jag kommer garanterat att gå fler kurser. Det har varit sååå roligt. Och ännu roligare var det att komma hem och se gubben plocka ner en tavla med en känd konstnär och be mig hänga upp en av mina egna tavlor där ;)

Jag hängde oxå upp några små tavlor jag gjort, och gubben hittade helt andra motiv i dom än vad jag hade gjort. Plötsligt fick dom annat liv. Nu tyckte han jag skulle använda en utav väggarna vi har till mitt eget galleri ;)

Jag lägger inte upp bilder på tavlorna här, för det vill jag faktiskt inte, i alla fall inte ännu. Jag vill behålla dom lite mer privat. Dom finns upplagda på annat ställe, och ett par av er som läser här inne har nog därför sett dom ;)

Anledningen till att jag inte vill lägga ut dom här, är att jag har fler ideér till nya tavlor, som hänger ihop med en utav dom jag gjort. Det kanske blir en hel serie, och då vill jag fortsätta på den först.
Jag har redan en andra tavla påbörjad i serien, som jag inte hann klart idag, så den står nu på vardagsrumsbordet för inspektion tills jag kommer på hur jag ska fortsätta med den ;)

Jag är uppfylld med så mycket. Sista gången jag tittade på klockan i natt, var halv 4. Jag kan inte påstå att jag var pigg när klockan ringde, och jag tvingades gå upp o få iordning 2 små barn som skulle till grannen, o sen köra till halmstad för att måla en hel dag *pust*

Har lite svårt för att koppla av ikväll oxå...
Kurslärarn frågade idag, hur vi har sovit på nätterna sen kursen började.... det var tydligen väldigt vanligt att sömnen lös med sin frånvaro, då kursen väcker så mycket tankar, känslor och bilder i knopp, kropp och själ.
Jomen, tell me all about it ;)


Nu ska jag beundra mina bilder lite ;) Jag har ALDRIG, och jag menar verkligen ALDRIG, varit så nöjd med något jag målat förräns nu. Jag är glad att jag verkligen tog mig tid att åka på denna kursen. Jag lärde  mig oxå ännu mer, hur viktigt det är att våga avsätta lite tid för sig själv, på det man tycker är roligt.
Det visste jag väl redan innan, men det svåra är oxå att verkligen ta sig den tiden.

Mina bilder på väggarna här hemma, kommer alltid att påminna mig om att ta mig tid för mig själv.
Så kursen har lärt mig mer än att måla ;)

Gonatt för ida ;)

Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Kul! Vi som följt vet ju att du är bra så därför - ta den tid du behöver för att visa dina alster! Men du får baske mig visa dem någon gång:-D

2009-01-05 @ 22:24:05
jayne har skrivit detta:

Låter som en intressant tanke...att måla sina gardiner...

Det lilla jag stt av dina alster inna så är jag säker på att dina tavlor är jättefina. Jag har också en liten dröm om att köpa hem och måla egna tavlor...kanske kanske..

Just lite egentid ÄR viktigt.

Ja du.. läxor... jag vet inte vad min son kommer säga om sin barndom/ungdomstid... men ja... Han blir sur och arg och muttrar.. men han gör det med mig... han har nog förstått att det går fortare när jag hjälper honom.. eftersom han inte kommer igång annars. Jag "hotar" bland annat med tv spel och datortid... Innan du spelar idag ska du ha gjort det..och det... "mitt hemliga knep". Sen kan han få spela någon timme , så äter vi och samma sak igen...

han har förstått nu (???) att jag INTE ger mig så...

Kram

Linda har skrivit detta:

Det är ju ingen hemlighet att du är skitbra på att måla, kul att du känner själv nu att du faktiskt är en konstnär.För det är du.

2009-01-06 @ 10:16:42
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
DeafeeM - Humorblogg har skrivit detta:

Hehe, roligt namn.. "Majsan" blir jag kallad av mina föräldrar. Mest som barn då men.. ja.. :)

2009-01-07 @ 00:13:11
http://deafeem.blogg.se/ är min hemadress
Micaela har skrivit detta:

Kul! :)



Själv så sitter jag i skolan och om en och en halv timma så ska uppsatsen lämnas in.

2009-01-07 @ 14:22:28
http://www.gbgstudent08.wordpress.com är min hemadress
Vicke har skrivit detta:

kul att du blev nöjd, då väntar vi med spänning på bilderna

2009-01-08 @ 09:04:34
http://vickebloggarigen.blogspot.com/ är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Lever du fortfarande?

Kram

2009-01-09 @ 14:02:19
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen