Vad är ditt? Vad är mitt?

Det är aldrig onyttigt, att någon gång emellanåt ställa sig själv frågan, : vad i det du gjorde, gjorde att jag reagerade som jag gjorde?!

Jag har en förkärlek i att krångla till språket, att skriva, prata så att du faktiskt inte förstår vad jag säger, just för att jag älskar att göra så ;)

Det är i all välmening egentligen, för att du inte ska somna, för att du ska tänka efter och fundera över vad jag sa egentligen?

Sen är jag väldigt motsägelsefull, för jag vill också att DU är väldigt tydlig emot MIG, så att JAG kan förstå vad DU menar...

Om du inte säger rakt ut vad du vill att jag skall förstå, hur ska jag då förstå vad du vill att jag skall förstå? Förstår du?

Nä, va väl det jag trodde.

Men om jag säger så här: Om jag säger till dig vad jag menar, så är det ditt problem att du inte förstår, för JAG förstår ju vad jag menar och vill att du ska förstå. Sen om det råkar vara otydligt i dina öron, så kan ju inte jag riktigt rå för det, för jag har ju förstått hela tiden.

Men om DU säger något till mig, som du själv är helt införstådd med, så kan du väl ändå inte räkna med att JAG ska förstå det, bara för att DU gör det????

Nu är jag på "bakhumör", och då menar jag inte bullbak-humör i den bemärkelsen, utan "tvärtomhumör".
Eftersom jag märkt att det finns en del som läser här som tar allting bokstavligt, så måste jag krångla till det till förbannelse. Om jag säger att du är dum, så betyder det inte att jag menar det, på riktigt.... men om du säger att JAG är dum, så tror jag att du menar det. Ja eftersom jag är väldigt bokstavlig.

Jag måste lägga över alla mina våndor och ångestattacker på hela världen, för att jag "valde" att tjattra i telefon i 3,5 timma istället för att förbereda allt inför julafton. Ja, för det kan väl ändå inte vara mitt fel, för om du väljer att tolka det så, är det ju faktiskt inte mitt problem.

Nu sitter jag här, och har PROBLEM... för jag har miljoner grejer att göra.... och det är liksom inte MITT fel.
Som om inte det vore nog, så ska jag dra iväg med ungarna i morron o åka pulka. För ni vet väl att oavsett hur mycket som finns att göra, så finns det alltid kvar oavsett ;) En liten pulkapaus förändrar ju liksom inte det.

Men allvarligt"!!!! orkade du verkligen läsa ända hit?`??? Ja, du behöver inte förstå alls, men jag har säkert retat upp någon HEMLIG person, som tror att "den" är osynlig, men är så synlig så jag nästan blir rädd....

Nåja..... hur får man förresten tyst på en som snarkar så fönstertätningen släpper????

Det blir mitt nästa problem.... o allt löser sig ju, utan att du själv behöver göra något åt det.... Det gör det alltid, frågan är bara hur du vill må på vägen dit.
hmmm.... jag väljer att va vansinnig i morgon för att jag inte fått sova inatt pga alla snarkningar (pga=på grund av, fast jag orkade inte skriva ut det) eller så kan jag välja att täppa igen lufthålen, eller så kan jag välja en annan del av huset att snarka på, eller så kan jag hoppas det löser sig automatiskt, helt av sig självt...

Vilket är den enklaste lösningen???

Näääeeee..... jag väljer att skylla på den skyldige... för det var inte MITT fel....

Akta er i pulkabacken i morgon.... sju hål i nacken, i den värsta backen ;)


Alla dunderkommentarer
Sandra har skrivit detta:

Tycker att din blogg är kanon bra.

Snarkningar är inge roligt alls. Bästa settet är att prata med läkare, tror jag. Provat med snarkningsplåster?



Jag har själv en syster med hög fungerande autism, en bror med aspbergers och en bror med ADHD. Din blogg är mycke lyftande ska du veta. tack för at du delar med dig.



En riktigt God Jul till dig och dina nära!!!

Lottie har skrivit detta:

Vill bara dig en underbart skön jul !

Nu när vi äntligen har fått snö. ( ok. man får skotta fram bilen, men det är det värt ! )

2009-12-23 @ 13:43:54
http://www.Finest.se/Lottis är min hemadress
Anonym har skrivit detta:

Snarkningar? Tyst? Lätt. Skilda sovrum eller en kudde med bestämda gester, rakt över ansiktet utan att lämna några luftvägar fria.



Jag har inte provat, valde det första då vi snarkar bägge två på olika tider. det var liksom kört med nattsömnen. vi har provat, plåster, näsdroppar, nosringar, bettskena, öronproppar, div hälsokostpreparat, homeopatpiller, hälskostpiller div zonterapi, och akupressur. Tror inte jag glömt något för akupunktur ville vi inte någon av oss.



Vi snarkar på:-)

2009-12-23 @ 18:32:23
Jayne har skrivit detta:

ha ha ha ha FÖRLÅT Majsan att jag skrattar men jag gör det igenkännande... precis så här är det!!!

Jag hatar folk som ska vara ironiska eller satiriska... jag förstår ju inte.. SKÄMT ELLER ALLVAR?? Vad menas, vad vill dem...



En stooooooor kram till dej världens bästa Majsan.

2009-12-23 @ 23:33:55
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
n i e n n a har skrivit detta:

Skriver sällan, typ aldrig, men läser ofta! Du skriver så klokt och mycket igenkännande (både sonen och mig själv) :)



Vill passa på att önska Dig och de dina en riktigt God Jul!

2009-12-24 @ 09:58:38
http://nienna.se är min hemadress
anonym har skrivit detta:

Glad att du inte är rädd, det behöver du inte vara! Skämt eller allvar..spelar ingen roll. Vill bara att du ska tänka till.....Du tycker väldigt mycket om många.



Som det står i bibeln .... Det du vill att andra människor ska vara .....etc....



Om du önskar tydlighet, var tydlig, men acceptera andras tydlighet. Om du vill vara ärlig, var ärlig, men acceptera andras ärlighet..Tro för all del inte att du äger sanningen... den är relativ och var och en av oss har sin egen sanning.



God Jul från en mamma som fått många "sanningar" tryckta i halsen, men nu accepterat att det finns många sanningar, beroende på hur man ser på saken.

2009-12-26 @ 20:10:39
majsan67 har skrivit detta:

anonym:

Av ditt svar att döma ser jag att du tolkat det jag skrivit väldigt bokstavligt.

Jag kan ju inte ta ansvar för hur andra tolkar allt jag skriver, men kan bara säga att du har uppfattat mig helt fel.



Inlägget du nu kommenterat är helt och hållet fyllt av ironi. Som sagt så kan jag inte ta ansvar för hur andra uppfattar mina texter, och jag tror att man behöver läsa här regelbundet för att förstå mig.



Gott nytt år

2009-12-27 @ 20:53:09
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen