skolinspektionens beslut har kommit ;)

sitter på tåget på väg till stockholm.
innan jag åkte drogs jag till brevlådan, jag har ju VÄNTAT!!!

det har tagit tid, men det var det värt.

jag kommer inte åt internet via datorn, ås jag skriver på mobilen, de blir därför lite kort info....

beslut: skolinspektionen kritiserar kungsbacka kommun för att inte ha följt författningarnas krav avseende grundskoleelevs rätt till särskilt stöd och utbildning.

skolinspektionen kritiserar kungsbacka kommun för att inte ha följt författningarnas krav avseende skolans skyldighet att motverka kränkande behandling.

i motiveringen riktas oxå kritik mot kapareskolan ;)

nu är jag på hjälpmedelsinstitutet hela dan i morgon, så mer info kommer senare.

vi ska få info om regeringsuppdraget gällande tillgång på hjälpmedel och attityduppdraget.

trots att jag läst på en hel del, o har kunskap inom området, finns det alltid mer att lära ;)
kanske leder det till att jag utbildar skolpersonal i framtiden ;)

de behövs ju nog, me tanke på att jag tydligen vet mer om skollagen än dom.

ha de gott så länge ;)

Alla dunderkommentarer
Lottie har skrivit detta:

GRATTIS !!!

Skönt att få rätt efter din långa kamp !

dampmamma har skrivit detta:

Stor, stor applåd, det har ni förtjänat!

Men beslutet blev väl ingen överrasknng direkt?



Det verkar ju bara vara skolan och kommunen som inte förstår att de bryter mot skollagen.

För alla oss andra är det ju uppenbart...



Bra bra bra jobbat!



Vad duktig du är! (jag vet men det här är rätt tillfälle faktiskt)



Stor stor kram till dig o sonen

2009-12-03 @ 13:30:42
Jayne har skrivit detta:

GÖR VÅGEN....dansar..tjoar och tjimmar...yes yes yes.

Berätta mer...

2009-12-03 @ 18:50:34
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Carina har skrivit detta:

Jag dansar med Jayne! Helt underbart att du fick det bevisat att du hade rätt.Vad mycket arbete du har fått lägga ner pga oförstående "karriärmänniskor" som saknar kunskap i männskliga rättigheter (mot barn).Hör gärna av dig,vill höra mera.kram

2009-12-03 @ 20:26:06
majsan67 har skrivit detta:

jag ska absolut berätta mer, räkna me de. är inte hemma ännu. i morgon ska jag sätta mig i lugn o ro o gå igenom beslutet igen, sen kommer mer info.



TACK ni alla för era hejarop o grattis, det värmer gott.

och ja dampmamma, jag får ävl hålla me om att just detta är ett tillfälle att känna sig duktig. men låt de inte bli en vana... vi gör ju bara det vi ska, att stötta o hjälpa våra barn ;)



inte ås himla märkvärdigt egentligen ;) :o)



kraaaam

2009-12-03 @ 21:18:59
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen