Men ALLT är ju möjligt....

Det vet ni väl, att precis ALLT är möjligt om man bara bestämt sig för det???

I helgen fick vi äntligen sålt tjejernas gamla sängar. Inte alls för dom pengar vi hade tänkt oss, men ibland får man välja mellan att vara "gneten", eller att inte få något alls.

Min ena son är i akut behov av en riktig säng, och det blev avgörande när vi antog budet.

Därför åkte jag till Ikea idag, (känns ibland som jag bor där), och det verkar ju alla andra oxå göra faktiskt. Var får alla mänskor sina pengar ifrån?????


När jag väl står i lagerhyllorna och ska hämta med mig grejerna grips jag av FAAASA.
HUR ska jag få med mig det paketet i bilen???
210 cm långt, och 110 cm brett. Vikt 45 kg
Men shiiiit..... eeehhhh...

Ja, alltså, om man nu inte provar, så får man ju aldrig veta om det verkligen funkar faktiskt.
Jag frågade en fjomp som jobbade där om han kunde tänka sig att jag kunde få in den i en kombi??
Jo, jag förstår att jag borde veta hur stor min bil är, och det vet jag, precis när jag tagit reda på det... men till nästa gång liksom, hur kommer man ihåg sånt???
Men på Ikea har man inte koll på det, och varför skulle dom? Dom är ju inte biltillverkare ¨precis ;)

Jaja, jag stod där vid hyllan en stund och funderade, och funderade..... och funderade... KAN jag möjligen få in den i bilen, PLUS 2 madrasser, PLUS en ribbotten... och just de ja, 4 bilsäten för mycke, och dessutom två stycken barnbilstolar... suuuck..

kunde ju inte tänkt på det innan, att plocka ur dom.. nä varför de. Hade någon talat om för mig att sängstommen jag skulle köpa var paketerad i ett så stort fodral?? NÄ, alltså var det inte mitt fel.

Men som jag skrev innan, provar man inte, så vet man ju inte ;)


Jag släpade ner 45 kg paket från lagerhyllan, ner på vagnen.

GENOMSVETT!!!...

Hämtade en madrass  varu-utlämningen, .... MYCKET saker på vagnen...

*andas*

Ut till bilen.... (kan ju berätta att jag precis dagen till ära tömt bilen på MILJONER saker, eftersom jag skulle besiktiga bilen oxå idag, som jag dessutom avbokat 4 gånger för att jag inte riktigt känt för att rensa bilen, men nu var jag tvungen, för den 1/1-2010 skulle jag annars haft körförbud)
(vilken lång parantes)

Parentesen var så lång att jag alldeles kom av mig.....

eeeeh....

Just de ja.... jag kom ut till bilen, och fick börja med att montera ner 3 stolar....

Fick ju oxå lov att se väldigt upptagen ut varje gång nån gick förbi, ja alltså som om jag visste precis vad jag höll på med... *harkel*
För jag måste erkänna en sak, att det borde vara alldeles orimligt att få in det paketet i bilen... så jag förstår ju oxå om folk tittade på mig.... Och att folk tittade gjorde mig ju allt mer beslutsam. Det SKA gå!!!

Varför sa ingen till mig att plocka ut barnens bilstolar innan jag åkte???

Men okej.... ett platt paket, om än så stort, så får man in en jädra massa under, när man väl fått in det i bilen ;) ;)

Japp..... det gick till och med att stänga bakluckan, och VET NI, jag hade full uppsikt i ALLA backspeglar oxå ;)
Det hade jag planerat noga förstår ni, att stuva bra så jag kunde ha full uppsikt *harkel* (ååh jag ljuger så braa)

Och jag kunde oxå, tro det eller ej sitta rakt i förarsätet ;) *happy* Eftersom jag vaknade med total nacklåsning i måndags så var jag extra glad åt detta. (ja, total nacklåsning... TOTAL nacklåsning. Jag vaknade inte med det, jag fick det när jag skulle byta sida på morronen, KNAAAK.... men sånt har jag inte tid med, så jag har botat med alla metoder jag kan komma på ;), dom effektivaste visade sig vara det jag lärde mig när jag läste till friskvårdsterapeut en gång i tiden)

Men säg mig... ÄR jag inte bäst ;) *smil*

Ps. kan inte låta bli att ösa på när jag skriver, för jag tycker det är så roligt när somliga tolkar mig bokstavligt och skriver nåt kul ;) Ds:


Och Ps igen: så har sonen inte bemödat sig att städa sitt rum, så ingen säng monterad idag ;)


Dagens lärdom, lite envis ADHD, och lite logisk Asperger, så finns det inga hinder. ALLT är möjligt ;) ;)


Hepp...
adhd-cartoon

AS-king
Natti natti ;)

Alla dunderkommentarer
tristessa har skrivit detta:

Hahaa..du är inte riktigt ensam, såg en halv familj ha något likande problem fast med ett ynka platt paket bara, vid en Ikea parkering :-p

Ulrika har skrivit detta:

haha, småskrattar gott. Men som jag själv brukar säga, "kan själv" (jag alltså) kan allt!

På ett eller annat vis, lätt eller ruskigt ogenomtänkt , svårt och för att inte säga konstigt. (säger andra)

Är helt i sin ordning att spika med både skiftnyckel modell jättestor eller en stekpanna.

Så varför inte lyckas få in ett helt bohag i en kombi?

Helt i sin ordning. Det funkade ju fint :-D

"Kan själv" kan allt!



Kan se dig framför mig. hihi.

Kan se mig framför mig också faktiskt.hehe

Alltid roar det någon. Alltid retar det fler ;-)



Nyårskram

2010-01-01 @ 14:02:40
http://nollkollcarlsson.wordpress.com/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen