Pappa är dum, ful och ÄCKLIIIIIG!!!

Det vrålade 5-åringen igår så taket lyfte sig. Jäklar i min låda va arg hon va.

Jag undrade förstås va pappa hade ställt till med som fått henne att bli så sabla arg.

Jo, en HJÄLM!!.

Dom bara älskar att åka på brorsans nya moppe. Igår ville dom åka längre än bara utanför på gatan. Då gick pappa och rotade fram en moppehjälm som äldsta brorsan hade som liten. Brorsan avgudade denna hjälm. Men si det gjorde inte syrran. Men ska man åka moppe så MÅSTE man ha moppehjälm, det duger inte med cykelhjälm.

men pappor fattar ju INGENTING alltså. Det är väl klart man inte kan ta på sig denna???

brorsans gamla hjälm

En hjälm med spindelmannen??? Så ful och dum. Så pappa fick minsann höra att han lever.

Men nu har mamma räddat situationen så tjejerna kan ha riktig moppehjälm  ;)

Lite färg, och fantasi så nu duger hjälmen och är den fiiiinaste som finns i hela världen ;)

Ena sidan på hjälmen ;) andra sidan hjälmen


Alla dunderkommentarer
Anonym har skrivit detta:

Ja fyyyy vad ÄCKLIGT, en hjälm med spiderman på, fattar ju vem som helst att man inte kan ha.



Jag vill ha en hjälm med JR på, kan du fixa det oxå?

Lottie har skrivit detta:

Oj, vad jag kände igen den situationen !!

2009-08-28 @ 09:31:32
http://Finest.se /Lottis är min hemadress
Anonym har skrivit detta:

Ja fyyyy vad ÄCKLIGT, en hjälm med spiderman på, fattar ju vem som helst att man inte kan ha.



Jag vill ha en hjälm med JR på, kan du fixa det oxå?

2009-08-28 @ 10:59:51
Klantmamma har skrivit detta:

Det är ju busenkelt förklarat. Pappsen är ju kille och har aldrig haft en hjälp med Snövit på så han tror ju det är Spiderman som gäller. Pappor vet inte hur underbara en bal på slottet är. Nej katten det var väl Askungen va?

2009-08-28 @ 15:14:46
majsan67 har skrivit detta:

Lottie: ja dom flesta föräldrar kan nog känna igen sig i den situationen.

Hade det inte varit så att min 5,5-åring följer "gängse" utvecklingsfaser så hade jag absolut funderat mer över detta utbrottet.



Om hon hade haft liknande utbrott VARJE dag, i ALLA åldrar, så hade jag reagerat. I vissa åldrar har alla barn NPF-drag, men det är övergående.

Jag får ofta frågor från föräldrar hur man vet om det är trots, eller "något mer".



Jag brukar svara, att när ditt barn har trotsålder varje dag, vecka efter vecka, år efter år, DÅ bör man fundera på om barnet kan vara i behov av mer stöd och hjälp. När barnet får utbrott för till synes "ingenting", när omgivningen inte förstår, tänker jag att barnet behöver hjälp till anpassning.



Eftersom jag har barn innan med vissa svårigheter är jag extra vaksam, men just denna tjej har jag aldrig reagerat över. Hon följer "normen" ;)



Anonym: Självklart kan jag måla en hjälm till dig som du vill ha. Jag har redan funderat på hur det ska gå till. Går det bra med en keps???



Klantmamma: Är askungen en MUS???



2009-08-28 @ 20:42:35
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen