Sluta röka - Dag 2

Vad är det första en människa tänker på när den vaknar??
Ja, det är ju förstås olika, men ni kan väl bara ana vad min första tanke var...

Cigarett... cigarett.... cigarett...
Innan jag hann följa den impulsen stoppade jag in ett nikotintuggummi i munnen.

Min största vän i kampen är min ADHD..
Min största fiende, är min ADHD...

Vän, för att envisheten och beslutsamheten ofta är så stark så jag kan fixa vad som helst.
Ovän, för att tiden mellan tanke och handling går snabbare än ljusets hastighet. Jag hinner ofta inte stanna upp när tanken kommer, och så har jag agerat. I detta fall kan jag fortare än en fisk rapar finna mig stående på altan med en cigarett.

Måste hitta nån strategi för det.
Den största svårigheten för mig är inte nikotinberoendet i sig, utan rastlösheten. Cigaretterna har många gånger varit en hjälp mot just rastlösheten. Att få hålla i den där cigaretten, att få en stund för sig själv.
DET är det jobbiga.

Jag hittade cigaretter. Som glöder. Som ryker. Som smakar som cigaretter. Men röken är bara ånga.
Jag funderar, på om jag ska köpa det, för att få hjälp i början med just rastlösheten när den blir som värst.
Dom gör reklam för detta som att du verkligen ska använda dessa istället för cigaretter i fortsättningen, vilket jag inte riktigt förstår vitsen med. Jag tänkte mig detta i början, som en hjälp att komma över stressen av att inte få hålla i en cigarett.

Det finns olika filter till. Med eller utan nikotin.
Väljer man filter med nikotin, så är det direkt ingen hjälp på sikt. Det är ju det som triggar igång beroendet igen.
Självfallet skulle jag då köpa filter utan nikotin. Och använda nikotin-tuggummi under en period.

Vad tror ni om denna hysteriska uppfinning?
Jag vet att min största panik kommer vid ungefär dag 4-6. Jag tänker att det kan vara en räddning för mig, dom dagar då det är som tuffast.
Jag har också registrerat mig på apoteket´s sluta-röka-program. Jag kommer att bli uppringd inom 2 dagar därifrån.

Här kan man läsa om ofarliga cigaretter ;)

SmartCig

Nu kämpar jag vidare ;)

Alla dunderkommentarer
1000Bloggare.se har skrivit detta:

Registrera dig som användare och blogga i bloggen där allt kan hända.

1000bloggare.se är öppen blogg för alla seriösa bloggare som vill dela med sig av sina åsikter, funderingar och erfarenheter eller om du bara vill skriva lite skit, dela med dig en bild eller videoklipp.

Alla är välkomna, surfa direkt in på
http://1000bloggare.se

2008-09-08 @ 07:09:01
http://1000bloggare.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen