Nobelpriset i amatör-medicin

Visst finns det väl en sån kategori? Ja, för jag tänkte jag skulle anmäla mig dit.
Jag ska maila nån fil dr, och universitetslektor som forskar på hjärnan och hur den påverkar våra beteende. Jag måste ju liksom gå till botten med detta revolutionerande.

Det är ju tur alltså att jag skriver upp allting här, så ingen sen kan komma och säga att det var just deras upptäckt. Det kan ju gott hända annars. Fast dom har väl sån makt dom däringa, vilka dom nu är så dom får för sig o radera varenda bokstav här och sen göra upptäckten till sin egen... haaaaa radera varenda bokstav, fattar ni.... försvinner ADHD:n då?? *asg*


Se framför er nu, hur jag sitter där, mitt namn ropas upp "Och nobelpriset 2009 i amatör-medicin, går till....... *låång tystnad*..... MAAAAAAJSAN" *applåder* tackar tackar, bockar o bugar.....

Jäklar, vilken besserwisser jag har blivit då. Ja, men ni måste ju förstå ändå, att jag är på väg mot andra mål i livet nu, siktar på andra höjder... just de....



Alla dunderkommentarer
vivan har skrivit detta:

Ja,jag hoppas att du får nobelpriset..för det är du värd...mer än någon av de däringa gubbarna...så gamla att de får stöttas när de hämtar priset..fnizz...kramiz:)

Lillaviola har skrivit detta:

Du får priset, bara jag får följa med och äta. Snälla

Tänka vad tokigt det kan bli i huvudknoppen, bara för att man slutar med en last.



Kram

2008-09-10 @ 20:57:27
http://lillaviola.blogg.se/ är min hemadress
A har skrivit detta:

HAHAHHA....



Jag vill också följa med när du får priset =)

Glace á four eller nåt ;)





Ha det gott fru amatörmedicinare...

2008-09-10 @ 22:15:58
http://amittilivet.blogg.se/ är min hemadress
jayne har skrivit detta:

Yes yes...du får priset och all ära och ja... allt blir bara så bra!!!!! TÄNK....

Och du...4 dgr har gått....woooow.

Vem är nu världens bästa Majsan-mamman....Guess whoo

pickapuuuuuu

2008-09-10 @ 22:31:18
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Juman har skrivit detta:

Hoppas du inte glömt att ta din medicin innan dom ropar upp ditt namn bara, jag menar så du inte sitter i ett hörn och snarkar nånstans :-)...

2008-09-10 @ 23:03:47
http://juman.blogg.se/ är min hemadress
dampmamma har skrivit detta:

Lycka till med nobelpriset!!

Tänkte på vad du skrev om talpedagogen... om du e orolig för din dotter tycker jag att du ska be bvc skriva en remiss till logoped kerstin johansson i kungsbacka, hon utreder VARFÖR barnet talar som det gör och inte som förskolans talpedagog övar på ljud o säger att det går sakta framåt. KJ har väldigt goda kunskaper om kopplingen talsvårigheter och dyslexi/dyskalkyli och engagerar sig helt otroligt. Ringer tom till speciallärare på skolan och förklarar om man känner att man inte får tillräcklig hjälp därifrån. Så om du oroar dig finns en annan väg att gå ;-)

2008-09-11 @ 06:58:26
Mia har skrivit detta:

Japp, utan förvarning, rektorn ringde före sommarlovet och sa att han skulle skriva ett eget brev till barn och utbildnings nämnden att han måste det för frånvaron, han sa inget om anmälan eller annat, brevet jag fick var rent personligt påhopp enligt vänner som nu läst det och jag utses som syndabocken, att min dotter varit hemma, dom har glömt att skriva att hon faktiskt varit sjuk också, vanligt sjuk - feber osv. det står bara varierade orsaker och att det är pga. min oro jag hållt henne hemma :-)Och JAAAAAAAAAAAA, min oror var ju befogad hon fick diagnosen AS nyss, så min oro att allt inte stod rätt till på skolan var ju befogad...Jag vet ej vars detta slutar och jag orkar verkligen inte bråka och tjafsa. Skolan gjorde inga åtgärder, analyser eller kartläggning...Dom har bara skickat in denna anmälan nu...Och mitt svar m.m. ska till nya rektorn, då vi flyttat stod det, får han driva ärendet vidare...Frågan är ju om han gör det?



Då måste jag anmäla till skolverket!



Nu får man bara tänka till noga vad man svara, jag vill ju inte falla ner i den negativa gropen igen, nu då allt funkar så bra. Utan framhäva hur bra nya skolan är, att vi nu fått den hjälp vi ej fick innan osv.



Lycka till med ditt nobelpris :-)

2008-09-11 @ 07:13:33
dampmamma har skrivit detta:

Undrar om du skulle vilja läsa och kritisera ett brev innan jag skickar iväg det till skola och politiker?

2008-09-11 @ 09:02:43
majsan67 har skrivit detta:

dampmamma:

tack så jättemycket för tipset ;)

Jag avvaktar hörselkontrollen för att se om det ligger bakom. Sen har vi uppföljning i slutet på terminen igen med logopeden, och då ser jag hur jag ska gå vidare därifrån. Nu vet jag i alla fall vart jag ska vända mig om jag vill gå vidare ;)



Jag läser jättegärna ditt brev innan ;) Om du skriver en kommentar och plitar ner din mail så mailar jag dig. Din mail syns bara för mig, ingen annan. Jag vill helst inte lägga ut min mail på bloggen ;)

hör av dig

2008-09-11 @ 09:36:31
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress
Caroline har skrivit detta:

Yes Majsan. Sikta mot nobelpriset! Så siktar jag mot pulitzer. Eller vad heter den när man skriver?



Jag kan se dig gå upp för röda mattan. (Finns det en röd matta?) Sen ler du så där som alla gör när dom får pris, darrar med underläppen och utbrister halvgråtande att det finns så många du vill tacka. Din familj, dina vänner, Kaffeodlarna i Sydamerika, Chokladtillverkarna i Belgien och naturligtvis Gud. Du är hedrad över att vara där och ska göra allt för att visa dom att det var det rätta att ge dig priset.



Jösses. Jag måste banda den prisutdelningen.

2008-09-11 @ 10:51:05
Ewa S har skrivit detta:

ASG Carro filmbranschen missade något när du inte började på skolan i karlstad eller var det nu var. Men du viskar Majsan dricker inte kaffe. Det är coca colatillverkarna som får ett tack. Hon somnar av kaffe precis som en annan person vi känner......:-D

2008-09-11 @ 13:28:27
Caroline har skrivit detta:

Karlskrona...eller var det karlshamn? Hm...



Ooh oops. Men hon kanske tackar kaffeodlarna för att....för att.....sjunger...För att du finns för att du kan, du driver vågorna mot land, du ger mig ...färg och visar vägen...

2008-09-11 @ 16:19:05

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen