Mammamumrik utmanar x 5

Ja, då det är någon som satt torktumlarn på högsta hastighet i skallen på mig idag, så får jag väl roa mig med en utmaning från mammamumrik ;)

Fem saker i din frys:

  1. En sabla massa broccoli som är mer vita än gröna nu för tiden now in these days
  2. en död fågel (jo, det va faktiskt en katt som släpa in en söööt liten pippi, och nån tyckte tydligen den skulle läggas till samlingen projekt uppstoppning, och det va INTE jag) 
  3. jag har faktiskt isklampar oxå, blåa är dom ;) 
  4. 14 påsar med brödkanter som ingen vill äta, och som uppenbarligen ingen vill plocka ur frysen heller!?!?!? 
  5. en påse fryst vitlök (fast den tog visst slut igår men jag älskar min vitlökspåse, måste allt köpa ny, för den måste finnas där)

Fem saker i din garderob

  1. hahahaa, eeeh, jag hittar inte i den.. men okej, en låda med nåra jäkla luftpistolpatroner (vad gör dom i MIN garderob??) 
  2. inne i ett hörn finns att finna frotteöverdrag till sängen... vad gör den i garderoben??
  3. två stycke damptantströjor ;) ;) ;) 
  4. ett sällskapsspel, fitz.... tryckte in det där när ungarna bråkade om de för ett halvår sen... visste faktiskt ärligt inte att spel inte hade egna ben och kunde gå tillbaks till sin plats helt på egen hand
  5. en saaablans massa kläder., använder inte hälften... .. ja jag SKA fixa ordning där

Fem saker i din bil

  1. tom colaflaska
  2. tom fantaflaska 
  3. tom ramlösaflaska (jamen herregud, vet ni att man kan va utan parkeringspengar, då är dom jäkla bra o ha faktiskt) 
  4. ett packe våtservetter, ja, barn kladdar nåt vansinnigt.
  5. ett kisseskydd... ja, frotte med plast på andra sidan, i händelse av olyckor i bilstolen. Dessutom så har jag faktiskt 2 miljoner saker till i bilen men jag fick bara välja 5.... jag kan liksom inte hjälpa att folk dumpar all möjlig dynga i min bil....

Fem saker i din handväska

  1. nu har ju jag lagt ner den verksamheten för den går aldrig o stänga efter ett tag ändå... men okej, nåt jädra papper
  2. nåt gammalt recept 
  3. nåt gammalt tuggummipaket 
  4. 2 tomma medicinburkar 
  5. en trasig penna 

Nu är det min tur o utmana ;) hmmm lååt mig seeee....

Noll-koll-carlsson, Belinda, Bakombrillorna, Jayne, Lillaviola

japp, men jag lämnar öppet till ALLA som känner sig manade... alltså jag är förbaskat nyfiken på vad alla har samlat på sig för skrot, i alle fall i frysarna haha


Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Så det var inte pippin du försökte pracka på mig sist då? Fasan eller vad det nu var:-D. Brödkanter? När ni är så nära vatten? Töm dem till fåglarna såklart. Broccolin slänger du såklart men vitlök är fräckt. Jag gillar också fryst vitlök. Majsan tant Tradera SKALL komma ner till dig. Har ju hjälpt dottern iväg med massa grejor nu de är över. Värst var väl gubbens tofflor som gick. Sprillans nya men fula som stryk. En spänn. Är skyldig honom femtio öre nu eftersom han skall ha hälften:-D.

2008-09-22 @ 08:03:01
Bakombrillorna har skrivit detta:

Sådär. Nu har jag svarat på utmaningen.

Kramar

Caroline har skrivit detta:

Har svarat och gett dig en utmaning tillbaka. Heh.

2008-09-22 @ 09:56:48

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen