Jag gör INGENTING!!

Idag har jag inte gjort någonting, inte igår heller, eller förrgår.....
Så säger jag jämt, och jag läser på många bloggar just samma sak, att man gör ingenting.

Men är sakerna vi gör bara av värde om andra kan SE det??
Om jag inte har gjort ett skvatt hemma på en hel dag, men gjort andra saker som tex:

FREDAG:
gett alla barn frukost, kört till skola och dagis
ringt 3 viktiga samtal
gått igenom månadens räkningar
hämtat mediciner på apoteket
städat garderoben
fört över pengar till sonen
hämtat barn på dagis och till affären för att köpa chips
nattat barnen med sång och saga
tänka på alla miljoner saker jag ska göra i morrn, nästa dag, o nästa o nästa...
(och sen stupade jag i säng kl 8)

LÖRDAG:
suttit med yngste sonen och läst biologi
åkt runt för att leta bräda till skyltarna till dagis och öppna förskolan
måttat och ritat ut formen på en skylt
sågat ur skylten, (varav 40 minuters letande efter verktyg GAAAARRHHHH)
börjat fräsa kanterna på skylten (då jag tröttna för jag inte fick det som jag ville)
myst med barnen innan läggning
tänka på saker jag ska göra i morrn, nästa dag, o nästa o nästa
nu stupade jag i soffan

Men jag har då inte gjort nånting alls...
Och jag blir ARG, grinig och sur, för att jag känner mig onyttig och slö.

När jag gör en lista såhär så blir det en massa saker, kanske inte mycket för någon NT-person, men för mig är det alldeles tillräckligt. Mer än så orkar jag inte, och flera av sakerna drar mer energi än jag egentligen har.

All min energi går åt till att irritera mig över allt jag INTE gör, istället för att glädja mig och vara stolt över det jag faktiskt får gjort. Därför blir jag trött, och energin räcker inte att ta tag i det som "syns".

Och min irritation går ut över alla andra. När jag tömt all reserven på att tänka på allt jag skulle, borde göra, så klarar jag bara inte av att någon ber mig om hjälp med något annat.

Allt är inte vad det ser ut att vara. Det människor ser av mig, är min energireserv, som verkar vara mer energi än vad någon enda människa har.

Hur lär man sig att sluta slösa energi på att tänka på saker man inte gör???

Alla dunderkommentarer
A har skrivit detta:

Men visst är det dum at döma ut sig så.... Psykologen på hab. sa till mig at se allt jag faktisk gör och att jag sen kan sitta med gott samvete vid datorn.... Vi gör ju massor men vi ser inte det......



Vet vad sonen säger om ljudet mot tallriken? Han tycker det är sååå obehagligt att han vill döda någon =O Hab sa att det är bättre att ta bort det obehaget än att han ska vänja sig.

SvartFundering har skrivit detta:

...jag blir lika överaskad egentligen för varje npf:are jag hittar...som skriver mina tankar och förvirringar i sina inlägg...

Helt plötsligt på sex månader har jag hittat en hel värld med såna som jag. Fantastiskt.

2008-09-27 @ 21:58:34
http://kbp.blogg.se/ är min hemadress
Jeanette har skrivit detta:

Önskar innerligt att jag hade svaret på den frågan!

Kram

2008-09-27 @ 23:50:04
http://overhogdal.blogg.se/ är min hemadress
Alina har skrivit detta:

Godnatt! Kikar in* :)

2008-09-27 @ 23:55:01
http://emmiealina.blogg.se/ är min hemadress
Vicke har skrivit detta:

ja, du ska vara stolt över allt du gör

lLenal har skrivit detta:

Godmorgon!

Slöa sig måste man ju få göra,men när man tycker att man gjort det under en dag,så ser man ju ända att det är ganska mycket man gör på en dag fast man slöat.Ha det fint kram lena.

2008-09-28 @ 09:27:13
http://lenahellstrom.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Det är svårt men du har ju kommit en bit på väg genom att anteckna det i bloggen. Då lär du dig vad du faktiskt gör. Kanske du skall skriva dagbok över det enbart för din egen skull. Då lär du dig kanske att uppskatta allt det du gör och dina många bra kunskaper och erfarenheter. Jag tror att du är en bit på väg att lägga bort stressat negativt tänk vad du inte hinner helt på egen hand för du verkar ha en inre känsla:-D. Kram

2008-09-28 @ 09:34:58
belinda har skrivit detta:

men du, får du nån tid för dig själv igentligen?



ne, jag vet! jag är mån om min kropp, så ingen risk att jag skulle göra dn nått illa! ^^



usch, va jobbigt att vara så trött, du måste ta sig tid och göra saker DU mår bra av! Ta en heldag på spa eller så, sånt göt en gott!!



så du gick inte gymnasiet då?

2008-09-28 @ 09:42:15
http://misstricky.blogg.se/ är min hemadress
jayne har skrivit detta:

Ja du... man ska se tillbaka på vad man egentligen gjort när man säger; Gjort inget....

För det är ju klart att man göra massor..

När jag städer är det oftast samma.. jag städer där det inte syns.. dvs i lådor, i garderober (datorn)..ja... vems er det?? Medan mannen dammsuger och det syns..så då kan han berätta Jag har dammsugit idag... EH.. ok...

Idag...ska jag plugga med sonen, lägga upp veckan med barnen, laga mat, göra en paj, lägga fram kläder till imorgon, på vägen komemr säkert annat som måste fixas....

OCH jag ska ikväll känna AHHHH.... vad jag gjort massor bra idag!!!!

Kram

2008-09-28 @ 09:58:31
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Perlen har skrivit detta:

Läste om en kille som hade "tanketinnitus". Låter som om du har det också. Hur man stänger av hade han inget svar på.

Tycker själv att ett glas vin hjälper men det funkar ju inte 7 dar i veckan ;D

2008-09-28 @ 10:01:26
m i @ har skrivit detta:

wow jag tycker du gjort nog med saker...själv satt jag bara i morronrocken igår :-) hehe



sv: nja, inte vet jag, dottern är inte så brydd om det är grabbkläder eller tjejigt hihi men du känner säkert någon med grabb närmare som kan ärva.



det svåra då jag har äldsta tjejen i bekantskapskretsen, hon får aldrig ärva...



Ha en skön söndag!!!

2008-09-28 @ 10:12:57
http://min-reflextion.blogspot.com/ är min hemadress
Lillaviola har skrivit detta:

Goddagens Majsan! För att inte "glömma" uppdraget.sa jag till mig själv innan 14.00 ska det vara klart....



Med lite hjälp av "vertygsmannen" så är min utmaning klar!

Fast jag undrar om inte den största utmaningen är att fortsätta hålla snyggt;-)



Så det Mammamumrik föreslog var ytterst klokt.

http://lillaviola.blogg.se/?tmp=28133403



Kraamm

2008-09-28 @ 13:38:28
http://lillaviola.blogg.se/ är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

perlen:

tanketinnitus? ja DEN va bra, den snor jag direkt... ;) tror minsann att det är de jag lider av haha

2008-09-28 @ 23:03:02
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen