Det funkar inte i nån jävla ände

nä, för det finns inga ändar, inget slut, och därför kan inga ändar funka, så va de bra me de...

Idag sa gubben, att vi måste skaffa rutiner för det här med maten, tider, vem som ska laga osv osv..
jaha.... men vi gjorde ju ett schema för de, nån gång.... en gång...  jasååå...
mmmm....  märkligt va fort folk glömmer i detta huset.

Och ALLA , precis alla, tycker att dom själva gör allt och dom andra inget. Himla märkligt, om ALLA gör så mycket, varför händer det inget då???

och jag lägger ner verksamheten, har sagt upp mig, tänker inte alls va med mera.
Om jag inte skriver matlista, blir det inte handlat, och då finns det inga matrutiner...
Varför skriver ingen annan matlista då??
Nä, jag ska knåpa ihop en annons, och skicka till arbetsförmedlingen. Jag söker nån som kan backa upp för mig där jag brister, typ överallt då....

Idag har jag:
1. varit på simskola med småtjejerna, ja vi var där både jag o gubben.
2. ätit lunch på mcdonkie med barnen
3. varit o lämnat medicin till sonen som sovit hos en kompis i natt.
4. öppnat all posten (JA, vem har sagt att man måste öppna den mer än en gång i månaden??)
5. hängt två maskiner tvätt (måste man ta in tvätten till natten??)
6. tvättat två maskiner tvätt
7. löst 10-tal sudoku
8. fräst kanterna på skylten som ska till öppna förskolan
9. grundmålat baksidan på skylten
10. skrivit in alla räkningar i excel
11 målat andra sidan på skylten
12. nattat och sjungit gonattsång för tjejerna
13. tagit kort på nästa veckas utmaning
14. börjat rensa i lådan jag tog kort på
15.... och nu ska jag rusa och måla skylten en andra gång

får jag sova sen??

Det funkar inte i nån jävla ände....

Alla dunderkommentarer
Korven har skrivit detta:

han menade att man inte lånar ut mig till grabbarna. Jag sa då bestämt att han kan aldrig äga mig som en bil :P



sov så gott, din listade dag såg lååååååång ut!

Kimberly har skrivit detta:

"hängt två maskiner tvätt (måste man ta in tvätten till natten??)"



Nja det kan ju vara bra om man lyckas få in den innan den börjar regna, men att den hänger ute över natten gör väl inget? Skulle det regna så antar jag att det torkar ändå, så småningom. Vi bor i lägenhet och har inte riktigt plats att hänga tvätt där annars hade vi nog gjort det och där kunde den troligen hänga kvar länge.

2008-09-29 @ 01:53:01
http://vegangeekgirl.wordpress.com/ är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Jag tycker du lyckas med mycket. Att lösa 10 sudoko är inte fy skam. De hade jag rivit sönder för länge sedan. Du har gjort mycket.

2008-09-29 @ 05:55:29
Anonym har skrivit detta:

du hade lite att göra idag...hoppas det går bra!

Jag ska nu lägga mig på soffan och vila...kram

2008-09-29 @ 09:11:30
Gullan har skrivit detta:

men Gud, jag öppnar posten en gång i veckan, tycker det är jättejobbigt med post. tvätten får ligga kvar i tvättmaskinen över natten och jag tar inte in den på kvällen, den hänger ute i minst en vecka. På avigan, så att solen inte skadar kläderna.

finns fler som jag tydligen. :-)

Hej då från Gullan!

2008-09-29 @ 10:49:57
http://metrobloggen/avsändare: Gullan är min hemadress
soffie har skrivit detta:

oj va du har fixat.

jo du rörigt har jag så jag borde anta utmaningen men jag orkar ej helt enkelt.

hoppas du har en lugn dag idag:O)

2008-09-29 @ 12:39:59
http://soffie69.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen