Dag 6 - utan cigaretter

Och jag lever fortfarande ;)
Igår eftermiddag och kväll var jag heeelt uttömd på energi, det fanns INGEN kvar. Det fanns orsaker till det som jag inte går närmre in på här, men det är fantastiskt hur vissa saker kan få en helt tom.

Jag har nu börjat märka att det går längre tid mellan tuggummina. Plötsligt kan jag komma på att jag inte har nåt tuggummi i munnen??? Woow, och då kan det ha gått en timme, och deeet är lång tid förstår ni ;)
Dom första dagarna har jag stoppat in ett nytt så fort det första tagit "slut".

Pepparmintsprayen använder jag kanske 5-6 gånger om dan, då den få snabb effekt pga att den är så stark. Ungefär som när man ätit jädrigt stark mat så man inte känner truten, då är det inte särskilt gott med en cig.

Fjärde dan, som jag sen förut minns är den allra jävligaste dan, flöt förbi utan några som helst konstigheter. Jag är förvånad själv.

Jag är såå stolt varje gång jag kan gå in här och skriva att jag fortfarande är rökfri ;)
För det är jag, jag har ju slutat ;)

Alla dunderkommentarer
Klotterplanket - Mia har skrivit detta:

Du är ju superduktig, har hört av andra som slutat röka att det bästa är att bara sluta, inte hålla på och trappa ner osv. utan bara sluta och göra allt för att inte ta en cigg, som du...tuggummin, spray osv.



Känner du någon alls skillnad efter dessa 6 dar utan cigg, kroppsligt, mentalt eller alls...???

Noll-koll-Carlsson har skrivit detta:

Det är nu du ska börja utmana dig själv med tuggummina, när du märker att det går längre tid emellan. Det gjorde jag och det var effektivt.



Bara fem minuter till. Fem minuter till sen tar jag. Fem minuter till. Äsch, har jag klarat tio minuter nu så klarar jag nog fem minuter till. Sen tar man när man känner att nu måste man :-D

Det fnkade för mig, kanske för att jag är så tjurskallig ;-)



Konstigt förresten. På den där feedremsan (eller vad det hette) står det Malmö, Skåne på noll-koll-varlsson. Fast jag är ju från Halland. :-S mystifistiskt.

2008-09-12 @ 10:48:08
http://noll-koll-carlsson.blogspot.com/ är min hemadress
Klotterplanket har skrivit detta:

Jo, du har nog tänkt tanken med tanke på att hon räknade dividerar med då hon var 4 år :-) men jag vet ej hur man ska få fram det riktigt i nya skolan, då nu gammla påstår att hon underpresterar i skolan...vilket jag inte fattar, hon sitter ju med årskurs 6 i engelska och är 11 år...



jag ska klura på detta att kanske göra en koll på vars hon ligger igentligen...i matte, eng och allt annat!

2008-09-12 @ 10:54:54
http://klotterplanket.pitea.riksnet.se/ är min hemadress
R0664N har skrivit detta:

Heja heja, Majsan!Jag är grymt impad av DIG..Om du fixar detta, ska jag banne mig också sluta snusa, (röka).Man blir liksom inspirerad av det du skriver här..Följer, fortsatt med stor spänning din kamp mot Herr Cigge här på bloggen och önskar dig lycka till!



Mvh//RP

2008-09-12 @ 11:12:18
majsan67 har skrivit detta:

thääänk yööööö RP ;) nu vill jag nog se dig utan cig nästa gång vi ses ;) och snus o allt vad du har haha

2008-09-12 @ 21:46:46
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen