Dag 5 - utan cigaretter

du milde himmel, redan 5 dagar?!?!??!
Det går över förväntan.

Dock har jag blivit förbannat mycket mer ljudkänslig än förut, hur nu DET är möjligt...
Huvet går i bitar när röstlägena når en bit över golvet... ja... golvet, för det behövs inte mer just nu.
Men jag är oxå jädra duktig måste jag säga på att få dom att dämpa ner sig, med lugn och tydlig röst ber jag dom sänka rösterna, och förklarar att det inte är så trevligt att lyssna på, det gör ont i öronen.

Faktum är att det är oftast den första timmen efter dagis som det låter mest, innan dom lugnar sig.

Jag har oxå fått tillbaks hungern, ja alltså hungrig var jag väl innan oxå, men cigaretter dämpar ju hungern och sen glömde jag av det. Så nu äter jag både frukost och lunch.... sen är det väl lite si o så...
Det har oxå gjort att magen funkar bättre, om vi nu ska prata skit......

Jag har nog idag klarat det största eldprovet av alla, det som gör att många som försöker sluta faller till föga.
Jag satt hemma hos en tjej i 2 timmar, som rökte, iof med öppet fönster, men det hjälper ju inte så mycke.
Och jag KLARADE deeee ;) ;) Yeeeeees...
Faktum är att jag inte ens kom på tanken att kanske jag skulle fråga om en cigg.... Det fanns liksom inte, och jag är såååå stolt över mig själv ;)

Klarar jag det, så klarar jag allt.....
Fortsättning följer ;)

Alla dunderkommentarer
Nadia har skrivit detta:

Grattis! Det är verkligen svårt att stå emot så där ;)

Micaela har skrivit detta:

Idag har jag skrivit mail och frågat vilka möjligheter jag har till att studera utomlands! :D

2008-09-11 @ 17:12:21
A har skrivit detta:

Åh... Jag blir så avundsjuk på dig.

En hlv dag utan cigg och jag är en elak bitch som gråter så det sprutar......Hehe

2008-09-11 @ 17:27:27
http://amittilivet.blogg.se/ är min hemadress
Mia har skrivit detta:

G R A T T I S

jättebra gjort ju att sitta där och vara passiv rökare utan att tigga en cigg, bra gjort applåd



Hoppas annars att din/er dag varit bra för övrigt!

//Mia

2008-09-11 @ 19:14:02
http://klotterplanket.pitea.riksnet.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Heja Heja Du Är BästQ!

2008-09-11 @ 19:40:58
jayne har skrivit detta:

WOW... va bra. Förstår att det måste varit en utmaning. Som att sitta me den godiskskål framför sig och ngn som bara äter o äter.. vad spelar dte för roll om fönstret är öppet...jag vill ju ÄTA..smaska...jag med.. TUFFT!!!

Mycket duktig är du!!!!

heja heja heja

2008-09-11 @ 19:43:40
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Soffie har skrivit detta:

tjohooo grattis va du är bra.

Nu klarar du det!Det värsta är om du festar lite tror jag då är det lätt att falla tillbaka å bli röksugen så blev det för mej,men mina kompisar va bra de rökte ej då!

må gott

2008-09-11 @ 21:29:54
http://soffie69.blogg.se/ är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Jag är också stolt över dig.

2008-09-11 @ 21:36:49
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Jeanette har skrivit detta:

Måste säga att det var enastående gjort!!

Önskar jag vore hälften så motiverad att sluta som du är ;)

2008-09-11 @ 23:49:34
http://overhogdal.blogg.se/ är min hemadress
Noll-koll-Carlsson har skrivit detta:

Grattis!

Det här klarar du jättebra.

Blev själv förvånad att det funkade så bra plötsligt att sluta röka. Efter alla de gånger det inte funkat. Nu är det fyra-fem år sen och jag tycker fortfarande att det gick för lätt.

2008-09-12 @ 08:43:07
http://noll-koll-carlsson.blogspot.com/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen