Dag 10 - utan cigaretter

woooow, nu är jag uppe i så många dagar så det blir tvåsiffrigt ;);) Kunde jag nånsin drömma om det?

Idag känns det mer toppen än nånsin, mycket tack vare mailet jag fick igår från assistenten igår.

Allt positivt hjälper mig ju ännu mer på min väg som rökfri.

Det känns toppen trots att jag försov mig en hel timme. Det är INTE bra att försova sig när man har ungar med npf i huset *guuulp*

Försök om du kan att få upp en unge med npf ur sängen inom 5 minuter. DET är nog en värre utmaning än att sluta röka, så vet man vad man har att göra med ;)

Men vet ni, det GICK. Just idag då ;) Pga att han bestämde igår att han skulle cykla idag.
Jag sa lugnt och sansat till honom, "jag har försovit mig, OM du ska cykla idag så får du gå upp NUUU!!"

Det tog 3 minuter, nu sitter han o äter panpizza. Jag väckte honom 7.05.
Jo han äter panpizza eller lasagne på morron. Han vägrar smör på mackan för då kan man bli fet har han fått för sig (nä ingen i det här huset äter macka utan smör, förutom honom) , men då är ju panpizza bättre *fniss*
Med tanke på hans låga vikt är det kanonmat, även om det låter sådär lagom nyttigt. Men han måste upp i vikt.

Nåja, sluta röka gjorde vi ju... (himla svårt o hålla sig till ämnet, vilken kategori hamnar då detta under, funktionshinder eller sluta röka??

asch, nu ska jag på toa.
Ny dag nya möjligheter ;)


Alla dunderkommentarer
KlotterPlanket har skrivit detta:

:-) ha en underbar dag och vad skönt att det funkade att få upp han fniss det är inte lätt!!!



Och du gör det så himlars bra som nu varit rökfri i 10 dar...TIOOOOOO DAR...wow



//M

Jeanette har skrivit detta:

Ha en superbäst dag! Du är ju rökfri nu, grattis!!!

2008-09-16 @ 08:06:37
http://overhogdal.blogg.se/ är min hemadress
A har skrivit detta:

Hahaha... JAg känner igen det där med att försova sig =) Jag får sån ångest de få gånger jag försover mig för jag vet hur det är.... Oj, vad de kan bli arga på mig. Eget ansvar... VAd är det????



Ha en fin dag gumman... Duktiga rökfria du =)

Kram

2008-09-16 @ 08:36:13
http://amittilivet.blogg.se/ är min hemadress
bella har skrivit detta:

Jaså, var är en skylten då?



Ja, det var smart..Men jag känner inte denna staden och vet inte riktigt vad som händer här på kvällarna ännu. men annars var det en smart tanke faktiskt! tack :)



haha, jaaa visst gör man det! han är så härlig ^^

2008-09-16 @ 10:06:35
http://misstricky.blogg.se/ är min hemadress
Anonym har skrivit detta:

Usch, hemska tanke att försova sig. Då får man först jättepanik själv och sen får barnen panik i sin tur. Vi får frispel av att komma sist och försent allihopa här...



Härligt att det finns fler som har konstiga matvanor ;-) Men vad gör man när vikten är för lite, står stilla, minskar... Pannkakor med extra allt till frukost? Japp? Middag? Japp? Mellanmål? Jajemensan? Kvällsmat och extra kvällsmat? Självklart, om det är det som gäller just för tillfället. Som tur är går det i perioder.



Yesyesyes! Ännu en rökfri dag till arkivet. Härligt.

2008-09-16 @ 10:34:35
Linda har skrivit detta:

Då firar du snart 2 rökfria veckor. Well done!

2008-09-16 @ 11:10:59
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Ann har skrivit detta:

Här är preblemet att pappan inte inser att barnen vissa stunder i livet kanske är mer beroende av ena föröldern.Nej han tycker abra att barn ska vara tyst...

2008-09-16 @ 12:44:04
http://lillanslilla.blogg.se/ är min hemadress
dampmamma har skrivit detta:

Låter som en alldeles underbar morgon.... Men det gick ju bra!!! O fortf rökfri, gud va bra!



Tänkte höra om dina erfarenheter av ortstidningarna? En av tidningarna tycker att brevet är för långt att publicera, men vill göra en intervju. Jag e lite skeptisk.



Skönt att höra att han fått en så bra och positiv assistent!







2008-09-16 @ 13:42:17
Psyk har skrivit detta:

Bra jobbat! Du har mitt stöd!

2008-09-16 @ 18:31:36
http://psykbrytet.blogg.se/ är min hemadress
Tant Rasch har skrivit detta:

Jag är rökfri sedan 6 ½ sedan.



Före det var jag storrökare i nästan 30 år.

Konsten är att inte röka NÄSTA cigarett.

Gör vad som helst - men rök absolut aldrig nästa cigarett.



Fler tips; Dröm om de förra, umgås i tankar och skrift med dem, om separationen till dem, din sorg och din längtan till din stora, stora kärlek - dina cigaretter.



Jag kunde, alltså kan du. Nu har du det bevis du behöver för att bli kvitt det löjliga och dessutom stinkande slaveriet. jajamensan.



;-)



Kram







2008-09-16 @ 20:02:09
http://lenerasch.wordpress.com är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen