Behöver allt stöd jag kan få nu

En händelse i morse, som jag inte närmare vill gå in på, fick mig att känna gastkramande dödsångest.

Jag gick raka vägen till jackfickan, plockade ur cigarettpaketet, och la ner det i gubbens ficka.
Där och då så kände jag att NU räcker det.

Jag har varit väldigt beslutsam idag, men också väldigt ofokuserad på annat runtomkring. Har varit tvungen att stänga av väldigt mycket, för att hitta en strategi till att klara detta.

Alla nikotintuggummi idag har fått mig att må illa ;)
Men det brukar vara dom första dagarna, sen går den konsumtionen ner.

Mina strategier:
1. Jag ska lägga ett tuggummi vid sängkanten på kvällen att ta när jag vaknar, då mornarna är tuffast.
2. Jag ska flytta över pengar för en veckas rökning på ett konto, med början idag. Då blir det visuellt synligt, och det kan jag nog lättare ta till mig.
3. Jag ska sätta igång med att måla och vara kreativ, så jag har något att göra, det är nödvändigt.
4. En snabb promenad varje dag kan få den värsta abstinensen att lägga sig. Jag var ute ikväll på en snabb runda på 25 minuter.
5. Jag ska se till att få all hjälp jag kan få. Ska kontakta apoteket i morgon för råd och stöd.

Det räcker nu. Jag vill se mina barn växa upp. Det får vara slut på egoismen.

Kanske ytterligare en strategi är att skriva inlägg så fort jag får hyperabstinens. Kan ju bli rätt mycket då hrmm...

Önska mig lycka till, och hjälp mig på vägen med hurrarop och cyberkramar.


Alla dunderkommentarer
Johanna wilsson har skrivit detta:

Vet du, ge dej fan på de så kommer du lyckas. du vill väl inte såt ute i en snödriva i kungsbacka i röka på julafton roligare än så kan du ha. spara dom pengarna du röker för och unna dig saker emellan åt, en barnfri helg, massage, en extra fika eller ett bio besök:)Du röker upp dina pengar. Håller tummarna för dig!

Ewa S har skrivit detta:

Heja Majsan Friskt Humör

Du vill inte ha någon Tumör!

Då ringer jag imorgon och anmäler mig till jobbets Viktväktarna. Vi sporrar varandra! Kram

2008-09-07 @ 22:48:43
Annica har skrivit detta:

Hej, Evas granne Annica här. (eller granne vi bor ju en bit ifrån men i samma område. Vill bara säga att du kommer klara det... Min man slutade för elva år sedan och det gick (han rökte ett paket om dagen)

Så heja heja...

Om du kikar in i min blogg kommer du hitta "trädgårdstanten" där.

Kram Annica

2008-09-08 @ 09:37:46
http://[email protected] är min hemadress
Fredetta har skrivit detta:

Instämmer i hejakören!

2008-09-08 @ 09:43:58
A har skrivit detta:

Jag håller alla tummar och tår för dig Majsan.... Jag vet hur det är... Än har jag aldrig lyckats men jag är svag när det gäller ciggen.... Jättelycka till =)

2008-09-08 @ 11:36:52
http://amittilivet.blogg.se/ är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Det är klart du klarar det! Du är skitduktig som försöker sluta. När du ger dig fan på något så brukar du fixar det, så du får ge dig fan på det.

Hejja Majsan!

2008-09-08 @ 19:48:03
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen