Blev tvungen att sticka

Fick en sån akut lust att sticka, nästan abstinens...
Ja bokstavligt talat, så blev jag tvungen att sticka, en mössa, hahahaaaa

Var mååånga år sen jag stickade sist, har såna problem med att göra klart mina stickprojekt av nån anledning. Kan inte förstååå vad detta kan bero på ;)

Trots att jag dividerade med mig själv, och kom fram till att jag inte borde starta igång nåt mer projekt, så åkte jag igår och köpte garn och stickor o rubb o stubb.
Jag gjorde klart för mig själv, att jag SKA göra klart varsin mössa till tjejerna.

Dessutom behövde jag göra nåt annat, behövde bryta mitt datoranvändande, som gått över gränsen det sista.
Det funkade. Har inte ens öppnat datorn sen sist ;)
Och sist var..... eeeeh, måste vart nån gång i går förmiddag. Och DET är en bedrift att klara av att låta bli den så länge.

Och nu har jag stickt varsin mössa till tjejerna minsann. Det enda som saknas nu är 4 små bollar som ska hängas på mössorna. Men jag orkade inte förut, det kan vänta. Mössorna kan ju användas ändå.
Bild kommer förhoppningsvis i morron.

Fick just syn på alla duktiga damptanter som röjer och grejar hemma. Ni är BÄÄST.

Jag ska lägga in alla utmaningar i morron. Just nu går ögonen i kors, har inte sovit riktigt på två nätter, så nu ska jag försöka släcka ögonen. Och datorn stänger jag härmed igen. 10 min användande är väl lagom på 1½ dygn ;)

Natti natti alla.

Alla dunderkommentarer
Ulla har skrivit detta:

Min mamma är grym på att sticka och det innebär att jag INTE börjat sticka. Mitt husmorsprojekt brukar vara att brodera. Det brukar börja så bra, men så ser jag fel på mönstret och syr fel. Tror du jag orkar ta upp och sy rätt? Nej...då lägger jag ner projektet istället. Ha en skön dag!

Juman har skrivit detta:

Hej på dig :-).. Hoppas allt är bra! Synd att jag inte tog en bild på min trädgård före och efter s Då skulle du fått se på skillnad!! Jag jobbar på för fullt med medicinerna och försöker få det att fungera men d verkar sååå svårt!! suck.. Ha d bra //J

2008-10-15 @ 09:25:07
http://juman.blogg.se/ är min hemadress
Ulrika har skrivit detta:

Skulle också vilja kunna sticka, ska lära med det och en väldigt massa annat, när jag får tid. Och ro. Och lust. I nästa liv kanske.



Skulle också behöva komma ifrån datorn. Mycket. Ska till stallet snart så då kommer jag ju förstå iväg ;-)

2008-10-15 @ 11:41:19
http://nollkollcarlsson.wordpress.com är min hemadress
m i @ har skrivit detta:

Hejsan!

sticka bläää skrattar, jag älskade att sticka, virka och handarbeta förr, till och med knypplat men mina händer gillar det inte längre så då gör jag det inte :-)



Hoppas annars att ni mår bra och visst lägger du ut en bild sen på mössorna?



Kram m i @

2008-10-15 @ 18:18:23
http://min-reflextion.blogspot.com/ är min hemadress
Bakombrillorna har skrivit detta:

asg Två själar, samma tanke. Beställde en bok igår om hur man stickar skuggmönster - för att jag vill bryta mitt Emerald-spelande på datorn. Blogga kan jag göra från telefonen!

Du är bäst!

Kram

2008-10-15 @ 20:52:49
http://bakombrillorna.blogg.se/ är min hemadress
Kimberly har skrivit detta:

Häftigt! De försökte lära mig sticka i skolan utan nämnvärd framgång. Fast å andra sidan kunde de inte lära mig brodera utan det gjorde Syster, kanske kan hon lära mig sticka också!

2008-10-15 @ 23:46:13
http://vegangeekgirl.wordpress.com/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen