Var stolt över din ADHD ;)

För några månader sedan fick min äldste son syn på ett halsband som han sååå gärna ville ha. Han som hatar smycken för övrigt. Men halsbandet är utformat som ACDC-loggan, fast det står ADHD istället, AD(blixten)HD.

Men istället för att köpa ett sånt så fick han en annan lysande idé. Satte sig vid datorn, snodde helt kallt en annan logga... (inte bra inte bra *harkel*)
Men det var ju mest på skoj.

Jag tryckte sen upp en tröja till honom, och sen dess har den legat.

I förmiddags kommer han hemfarande för att hämta grejer, kommer upp med ett lasersvärd, en tröja som han köpt på laserdom där det står "jag fick ett skjut på laserdom"...
mamman suckar...
Dom ska ta skolfoto, och niorna ska tramsa till det lite.
Hjäälp så barnsligt suckar mamman igen....

Men...
han har oxå satt på sig  tröjan med loggan han gjorde om, bak och fram, för jag gjorde trycket på ryggen.
Jag tittar storögt på honom... ska du ha den på skolfotot????
Jaaa, och jag måste ju ha den bak o fram annars syns den ju inte, lasersvärdet och tröjan är ifall nån annan inte har nåt kul.

I LIIIKE ;) ;) ;)
Han är så fräck, tänk vilken förebild han är för andra ungdomar som har diagnos. Han står för sin ADHD, han är stolt över den, och han är inte främmande med att skylta ut det över hela kommunen med omnejd på ett skolfoto.

Han visar att det inte är något att skämmas för.
Han är underbar...

Ska bli kul o höra vad dom andra på skolan sa om detta.... va spännande.

Här är loggan han gjorde... (eller lånade, hur man nu vill uttrycka det) ;)

image347




Alla dunderkommentarer
Magdalena har skrivit detta:

Underbar tröja!!!! en sån skulle jag såå vilja ha.
Varför ska man skämmas för sin ADHD? jag gör det inte i alla fall. Det gör en till en speciell människa, en mer spännande människa kanske man ska säga. Utan min ADHD skulle jag inte vara jag.

Ewa S har skrivit detta:

Wow din son är ba' bäst! Fin tröja!

2008-05-08 @ 15:40:53
jayne har skrivit detta:

FRÄCKT!!!!!
Helt rätt inställning tycker jag!!! Den måste han ju ha fått av någon (...*ler*...)
Du ska helt klart vara stolt över honom!

2008-05-08 @ 16:16:25
http://jayne.blogg.se är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

Magdalena:
säger detsamma, jag vill inte vara utan min heller, även om det orsakar en del oangelägenheter oxå emellanåt, men jösses så mycke roligare man har ;)

Ewa:
visst är han bara världsabäst ;) tokiga ideér har han oxå med tanke på trycket ;)

Jayne:
ja du, var han fått det ifrån är egentligen en gåta. Nu för tiden står jag upp för det mesta, men det har jag inte alltid gjort. Men det har minsann han. Har någon sagt att han har en ful mössa, har han bara ryckt på axlarna och svarat "och"....
han har alltid gått sin egen väg, helt underbart tycker jag ;)

2008-05-08 @ 19:36:21
http://majsan67.blogg.se är min hemadress
Ulla har skrivit detta:

Det verkar som sonen har föräldrar som låtit honom växa som människa trots sin diagnos. Kan tänka mig att du är väldigt stolt.

2008-05-08 @ 19:36:43
http://www.ulla67.blogg.se är min hemadress
Pialotta har skrivit detta:

Hallå där. Jag har oxså en son som har diagnosen ADHD, men han är vuxen nu. På den tiden då han gick i skolan var det ingen som hade en aning om ordet Damp/ADHD.
Allt som senare i livet kom fram gjorde att jag fick upp ögonen mer och mer .. det gick ett mönster i allt från tidig barndom.. skola och upp i vuxen ålder.. mycket trubbel, men han är och alltid varit en clown, en spexare som dolt sin osäkerhet väldigt väl.
Om du vill finns det en del att läsa på min hemsida om just "Mitt SOLBARN". Det var just då allting började falla på plats och min som fick diagnosen som vuxen som jag fixade till en hemsida, vilket han hjälpte mig med då och med hans tillåtelse gett ut på Internet:-)
Adressen till Lilla Gömman har du här om du är nyfiken:-)
http://tankekorn.nu
Håller med dig om att det verkligen är något visst med ADHD-barn.. helt underbara.
Inte alls konstigt du är stolt över din son och en så härlig logga:-)
Tjingeling o ha de fint.

2008-05-08 @ 22:32:56
http://kafferasten.blogg.se är min hemadress
Agnetha Ersson Eriksson har skrivit detta:

O, så härligt tryck! Jag var i Gävle och föreläste på Psykiatrimässan där och fick träffa helt underbara människor med olika diagnoser. Vi ska aldrig känna skam för att vi har en diagnos. Istället ska vi lyfta fram det som något positivt.
Inspirerande med din sons härliga design.
Kram till dig

2008-05-09 @ 07:51:57
http://metrobloggen.se/atenga är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Jag tycker loggan är störtskön.
Tyvärr kan jag inte påstå att jag är stolt över min adhd. Jag tror det är den som bär skulden till att jag inte kan slappna av och att jag inte kan fungera som jag vill. Jag tycker inte adhd;n är något jag skämms för. Fast jag pratar nog mer om svårigheter än själva diagnosen. Äsch..jag vet inte vad jag pratar om just nu. Jag borde plugga och inte surfa.
ADHD INSIDE, du vet.

2008-05-09 @ 10:56:25
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
vindensmelodi har skrivit detta:

Halloj.
Låter härligt att kunna bejaka sin sjukdom så,,, vi har precis börjat på komma in i snuran med utredningar, och börjat nosa på begreppet adhd,,, usch, tycker det känns jättehemskt :-( Men det känns skönt att hitta en blogg med possitiv inställning till det hela. Jag har inte börjat bearbeta det på min blogg ännu,,, men det kanske kommer,,, har mest jobb med att springa på alla möten nu med min son,,, och fler lär det väl bli,,, han har precis fyllt 8år.
jag kommer nog att vara här och läsa myyyycket.

2008-05-12 @ 11:31:38
http://vindensmelodi.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen