Kungsbacka-posten på lördag

Då kommer matsituationen med i tidningen.

Ansvariga skyller som vanligt ifrån sig, inte blir jag förvånad.
Att barnen får för lite mat beror på att leverantören har beräknat fel, och ska endast ha hänt vid 2 tillfällen.
Då anser jag att man borde erbjuda den leverantören en matteutbildning. För det är ju himla märkligt, hur man kan göra en sån felberäkning så 5-7 personer får dela på en laxbit....

Och det är INTE den enda gången, det kommer rapporter lite varstans ifrån att maten ofta inte räcker.

På kommunens hemsida som sagt, så står det att dom följer gällande lagar och regler, vad gäller tillagning, transport, mängden mat, näringsinnehåll osv.

När dom får frågan hur dom kan veta att dom följer detta när dom inte kontrollerar maten regelbundet kan dom självklart inte svara på.

Det stammas också en del, när frågan kommer upp varför man inte tagit föräldrars önskemål på allvar vad gäller kontrollen av maten.
Något är helfel, när man är så rädd för detta.

Det blir spännande och se, vart detta leder. Artikeln kommer att avslutas med en fråga, vad tycker ni om maten i förskola/skola...
Jag kan tänka mig att det kan bli reaktioner på detta.
Den andra mamman är guld värd i detta, då hon har stenkoll på näring, matvaror, kostcirkel etc....


Vill avsluta med att svara på en kommentar i inlägget under.
Brolle III

Jag håller helt och hållet med dig. Tycker det är stor skam att vi inte kan få hämta mat i affärn när vi vill som kommunen betalar, eller ännu bättre att önska vore ju om den blev hemkörd också. Och det optimala vore om någon stannade kvar och tillagade den.

Det är ju fruktansvärt att jag ska behöva ge mina barn frukt på eftermiddan, det ska ju faktiskt förskolorna  stå för. Att dom behöver frukt tyder ju på att dom inte fått tillräckligt att äta på dan.
Det är ju det alltihop handlar om här, det var ju därför jag ringde tidningen.
Jag vill ha mat gratis, det är ju självklart... vill inte du oxå de?

*kliar mig i huvet* jag måste undra hur man kan tolka mitt tidigare inlägg som att jag vill ha allt betalt av kommunen....  haha, jaja, läser man varannan rad så kanske det kan tolkas så...

Nu ska jag lacka stol nr 2 ;)


Alla dunderkommentarer

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen