Frusen och sen middag ;)

Jag lovade ju en middag häromdan, men det kom saker emellan. Målning, målning, målning ;)

Nu har jag haft ett par timmars datastrul, men plötsligt funka det igen ?!??!

Nåja, här kommer i alla fall en underbart god och snabb middag. Alla barnen här älskade den ;)

Grön räkpasta;

4 port.
1 kg räkor med skal (själv körde jag med frysta utan skal)
ca 250 gr pasta (tex tagliatelle)
1 pkt fryst bladspenat ca 250 gr
2 vitlöksklyftor
2 msk smör
1 dl solroskärnor
½ tsk salt
1 krm svartpeppar
2 dl creme fraiche franska örter (jag använde 4 dl)

Koka pastan. Tina spenaten och skala räkorna. Skala och hacka vitlöken.
Fräs vitlök och spenat i  smöret. Tillsätt solroskärnor, salt och peppar. Värm creme fraiche franska örter i en kastrull. Lägg i räkorna. Blanda pastan med spenatblandningen och servera med bröd.
(Jag drygade ut spenatblandningen med 2 dl matlagningsgrädde, för jag tyckte det blev för lite, och torrt annars)

Underbart, ljuvligt gott. Och snabbt går det oxå ;)



Grön räkpasta

Alla dunderkommentarer
Sanna har skrivit detta:

hej



Gör din "hiss och diss" på min blogg :)



din "hissa och dissa" kommer synas i ett inlägg senare :)

Agnetha Ersson Eriksson har skrivit detta:

O, vad gott det ser ut! Älskar räkor men tyvärr har jag helt plötsligt blivit överkänslig mot dom. Tror att det beror på att min kropp är helt utkörd just nu. Kram till dig

2008-05-28 @ 08:53:24
http://metrobloggen.se/atenga är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen