Varför säger man glad påsk?

Är påsken glad? Hur kan påsken va glad? ÄR man gladare på påsken, och vem bestämmer att man ska va de?

Tycker inte alls det är roligt, tycker inte det är roligt med ledigheter alls...
Om man nu mot förmodan haft någon sånär ordning under veckan så är det med ett nafs omkullkastad så fort helg eller ledighet träder in.....
Hur kan man va glad då? Blir påsken glad då?

Om det nu är så att veckan INTE har varit i ordning... tänk då hur ledigheten ska bli....  katastrof...
Och katastofer gör mig trött, ända in i själen trött.... all energi försvinner fortare än en brakskit.... o så blir jag sittande..... suck..

Nähä.... jag bestämmer att ledighet är av ondo... så de så...

Man kan ju använda äggen till nåt ändå..... trä det över huvet så slipper man va me ;)


image238

Alla dunderkommentarer
Jayne har skrivit detta:

Jag går med i ditt nätverk för föräldrars kamp för sina barn!!! Jag har nu tjatat och "bråkat" i flera år emd skolan...för min sons rättigheter... Har fått anmäla dem till skolverket. På skolverkets inrådan.
Glad pådk på dig!!Jayne

Kerstin har skrivit detta:

Trevligt att du kom in hos mig, alltid roligt med nytt besök! Jag blev lite ställd där måste jag säga. Varför säger man glad påsk? Ja det är väl någon "fyndig" som hittat på det istället för ha en trevlig påsk eller något sånt? Trots det du skriver hoppas jag du får någon behållning av denna ledighet som stundar nu! Jag fattar vad du menar, förstår det känns jobbigt...Du önskar mig en underbar påsk och jag skulle verkligen önska att du får detsamma! Kram på dig/Kerstin

2008-03-20 @ 22:43:48
http://tankeverkstaden.blogg.se är min hemadress
Ulla har skrivit detta:

Godmorgon! Kul med en ny besökare på min blogg. Du är alltid välkommen tillbaka. Här var det ord och inga visor. Så olika man kan tycka om ledighet. Jag som har stora problem med min rygg märker att den mår bra av att vara ledig från jobbet. Jag tror att påsken är glad för att Jesus uppstår igen, men jag är inte säker. Önskar dig en go påsk!

2008-03-21 @ 06:55:23
http://www.ulla67.blogg.se är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

Jayne:
Hoppas anmälan oxå ledde till nåt konstruktivt.. att man ska behöva ta till sånt ... suck

Kerstin:
Ja nån behållning står ju kvar att önska av ledigheten... som bättre väder kanske ;)
Den börjar ju inte bra... skäll av gubben... för att jag sover i soffan..hmm .. hepp... ;)

Ulla:
Okej Jesus... nåja.... hade vart glad om han kunde återuppstå och trolla bort all skit som ligger överallt härhemma o skräpar ;)
Hoppas ryggen din får en välbehövlig vila

2008-03-21 @ 07:46:51
http://majsan67.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen