Vad är detta för jävelskap???

Hörde om detta dårskap att någon slängde en 6 kg tung stubbe ner från en bro i Tyskland.

Stubben gick rakt genom rutan, mamman träffades hennes liv gick inte att rädda...
Med i bilen fanns hennes man, och deras 2 barn...

Vad är detta får dårskap?
Det ligger väl nära till hands att det är ett bus-streck av några barn...
Men ändå...

Ett barn borde också förstå, att en sån fullständigt, idiotisk idé kan sluta med katastrof....

När jag hörde det på radion i morse, satt jag i bilen, på väg till dagis och fritids, med 3 barn i bilen.
Jag blev alldeles iskall, och insåg att vad som helst kan hända, när som helst, och vilken sekund/minut som helst...
Vi har ingen aning.... o tur är väl kanske de, annars hade man blivit tokig...

Men sånt här är så fruktansvärt, onödigt och totalt meningslöst... sånt här får inte hända, ska inte hända..
Ändå gör de det..... varför???

Ibland känns det som man inte ska våga sig ut, av rädsla för vad man ska råka ut för....

Det gör ont i mig, när jag tänker på dessa barn och deras pappa, som förlorat sin livskamrat på detta fruktansvärt meningslösa sätt.....

Läs mer här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2123996.ab


Alla dunderkommentarer
Ulla har skrivit detta:

Jag hörde det oxå på radion och blev som du alldeles bestört. Undra hur den personen mår som kastade stubben? För j*vligt hoppas jag.

Jayne har skrivit detta:

Fruktansvärt...

2008-03-26 @ 21:35:10
http://jayne.blogg.se är min hemadress
Nickan har skrivit detta:

fruktansvärt....
Jag körde under en bro på motorvägen idag o då stod det en kille med en cykel där uppe, jag blev lite skrajsen när jag tänkte på vad han skulle kunna kasta ner på mig.....

2008-03-26 @ 21:47:46
http://Nickanpickan.blogg.se är min hemadress
marie-anne thörnström har skrivit detta:

hej majsan tack för din kommerntar på min blogg att leva vidare utan sitt barn. läste ditt inlägg och man undrar för det är för skoj folk har i dag att kasta en stubbe ner på en motorväg. eller om det är en tanke att skada . jag bara rister på huvudet och undrar var världen är på väg. kram från marie-anne mamma till marcus 82-02 alltid älskad alltid saknad

2008-03-26 @ 22:24:55
http://tillminneavmarcus.dinstudio.se är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

man ska inte behöva vara rädd när man går ut... .men ibland så rister det till i en, när man blir medveten om hur sköra vi är....
jag hoppas dom får fatt på den som gjorde detta...

Min yngste son var med i bilen när vi hörde detta, han var helt tom i ansiktet, och man såg hur han verkligen inte kunde förstå...
Till slut säger han : Faaan, vilken jäävla idiot...

2008-03-27 @ 06:31:49
http://majsan67.blogg.se är min hemadress
Arhmed har skrivit detta:

assssdh assdh

2008-04-14 @ 13:30:08
http://google.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen