Osannolikt...

Vill sprida en text vidare....  jag hämtade den på Vickes blogg




TUSCULM    FÖRLAG

..Ibland ännu värre. För vad händer om den myndighet som är satt att skydda i själva verket själv eller har anställda, vilka själva utövar brottslighet. Hur ser rättsäkerheten ut om dom inblandade visar sig ingå i olika sällskap som idkar brottsliga handlingar mot barn? Om dessa sitter på höga tjänster inom politiken, inom lagstiftande utskott eller inom polisen. Boken "VEM VÅGAR TRO PÅ ETT BARN" Är en skrämmande verklighetsskildring som få ens orkar ta till sig, än mindre skapa möjligheter för barn att berätta. Bristen på samarbete myndigheter emellan pågår fortfarande och är den brist som friar dom flesta förövarna. Var finns barnperspektivet och varför har man sådan övertro till begreppet  "barns fantasier"?
Varför är kunskapen om EQ så dåliga hur kan det komma sig att inte kunskaper om sinnena, tas på allvar. Ett övergrepp registreras av våra sinnen och där ligger kunskapen. Där ligger också sjukdomen!
För er som vill titta på anhängare av parafilier är det bara att googla på orden.

Diverse sexuella läggningar:

· exhibitionism

· fetischism

o gummifetischism
o läderfetischism
o pälsfetischism
o skofetischism

· frotterism

· gerontofili

· hebefili

· homofili

· klismafili

· koprofili

· masochism

· nekrofili

· nymfomani

· pederasti

· pedofili

· sadism

· satyriasis

· sodomi

· transvestism

· undinism

· voyeurism

· zoofili

Ni kommer att finna nätverk och personer som aktivt hävdar, att det är naturliga läggningar! Dom värsta förespråkarna är egentligen möjliggörare för personer som beskrivs i boken. Frågan är om dom inte också är verksamma? Hur många har dom fått att gå över gränsen med sitt argumenterande om det "naturliga"?
Boken är mycket läsvärd och öppnar nya perspektiv på den verklighet många barn tvingas leva i, vilket möjliggörs av en aningslös förnekande samhällselit.
Tänd mer än ett ljus     Jag vågar tro på barn..                         

Kopiera gärna detta inlägg och sprid...

Här finns bloggen texten kommer ifrån Kjell-Åke


Alla dunderkommentarer
Jayne har skrivit detta:

Tack för boktipset, ska leta efter den. Usch ja... stackars dessa barn!!!

Ang ditt inlägg på min blogg (Tack för stödet) så håller jag med dig om nätverk..absolut!! VI måste synas mer... göra oss hörda.
Vår logoped, Helen Sämfors, är också duktig och stöttar oss mycket. Vi ska på kurs till henne ang hjälpmedel och sen ska hon hem till oss och underlätta vid läxläsning. Jag väntar på besked om vårdbidrag från f kassan nu bara.
Hon har varit med på Uppdrag granskning och uppmanad emig att skriva till dem ang min roll som förälder, vilket jag har gjort.
Kanske ska vi alla tillsammans skriva ihop ngt och skicka iväg?? Kan ju göra ett brev som vi skickar runt genom bloggen och vänners mail...???
Tål att tänkas på.

Jayne har skrivit detta:

Hej igen
Jag har varit inne och tittat på palikavillkor.nu

Vilken brinnande eldsjäl... (ännu en). Bra.

2008-03-24 @ 21:09:09
http://jayne.blogg.se är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

Jayne:

Det där var ingen dum idé alls..... nätet är ju det bästa forumet att sprida information på...
Det måste hända något, jag blir se ledsen när jag läser om hur alla föräldrar kämpar, princip förgäves...

2008-03-25 @ 06:23:15
http://majsan67.blogg.se är min hemadress
A har skrivit detta:

Hallå där...
Inte uppe med tuppen idag?
Jag är......
Ha en bra dag =)

2008-03-25 @ 06:40:40
http://amittilivet.blogg.se är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

A: johodu.... du ser väl att jag svarat Jayne 6:23.. hahahaaa ;)

2008-03-25 @ 09:50:07
http://majsan67.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen