fritids och schema i mobilen....

Jag körde upp sonen som vanligt i morse ;)
Han undra varför han skulle upp så tidigt??!?!?

eeeeh..... men du ska väl till fritids???
Nä det trodde han ju inte han skulle... för dom hade sagt att dom skulle ses nästa vecka..
oj..... fick ringa o kolla....

Vi hade bestämt tisd-onsd, för jag tycker oxå det är viktigt att han får liiite lov och bara kan få slappa han me....

Han var ju ap-sur i måndags för att han skulle till fritids på lovet.... men han följde snällt med.
Hade jag inte varit så bestämd förra veckan då han satte sig på tvären, så hade jag fått problem denna veckan...
Det kan nog många vittna om... släpp lite av lillfingernageln så hugger dom av en hela handen sen :)

Men han vet väl att det inte är idé...

Men idag VILLE han åka?!?!? Han ville kolla klart en film dom börja på igår...
Jag pratade med personalen och självklart var han välkommen ;) vi sa att vi ska oxå passa på när han själv verkligen vill.
Jag vet att han älskar sitt fritids... vad han än säger emellanåt ;)

I bilen på väg dit, pratade han om hur svårt det är att hitta i skolan, vilken sal det är i olika ämnen...
Kemin tex kan dom ha i 3 olika salar beroende på vad dom ska göra....
Så lagom kul för sonen som har otroligt svårt med lokalkännedomen....

Jag frågade han om han har glömt hur dörren ser ut, till nästa gång..
Japp... det kommer han inte ihåg...

Då säger han att han skulle vilja ha sitt schema som bakgrundsbild i mobilen, så han lätt kan se vilket nummer det är på salen, för det står på schemat...

Vilken kanonidé..... bara det att bilden blir så förjordat liten.....

Jag blir så fascinerad av hans förmåga att hitta lösningar som kan hjälpa honom...
Jag ska ta o maila assistenten och fråga vilka färger dom har till dom olika ämnena, så jag kan färga schemat i samma färg, då kan jag ge mig sjutton på att han kommer ihåg, eftersom han är så visuell.....

Han berättade oxå att många i klassen tror att hans assistent säger svaren till honom när det är prov, att det är därför han får så bra resultat....
Såååå tråkigt, att dom tror han fuskar....

Jag gav honom ett litet råd, till nästa gång ;)
Fråga nästa gång någon säger nåt sånt, om dom verkligen tror att du är dum i huvet....
För det verkar ju som dom faktiskt tror det då....
Han lyste upp, drog på mungipan...

Så vi får se, om han kommer ihåg de om det händer igen ;)

Nu ska jag öppna för boendestödet....
tjaooo

Alla dunderkommentarer
Gunilla har skrivit detta:

Tack för din fina kommentar på min blogg!
Ha en bra dag!

Micaela har skrivit detta:

*asg* Ursäkta att jag skrattar. Men är dagens ungar så dumma i huvudet att de tror att vi är dumma i huvudet för att vi behöver extrastöd?

2008-03-27 @ 11:45:44
Kerstin har skrivit detta:

Bra kommentar du skrev hos mig igår! Ja, vad ska jag skriva angående ditt inlägg ovan? Va tröttsamt det måste vara ibland! Andras oförstående inför vissa saker är helt otroligt emellanåt...Hoppas din dag blir bra!

2008-03-27 @ 15:44:05
http://tankeverkstaden.blogg.se är min hemadress
Ulla har skrivit detta:

Jag kan bli helt facinerad över barns öppna sinnen att hitta lösningar på problem. Ibland tror jag att vi glömmer av att ta dem på allvar.

2008-03-27 @ 18:12:10
http://www.ulla67.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen