Väntar fortfarande..

Jag väntar fortfarande på rektorns samtal, om att assistenten slutar. Eller tycker han kanske att det räcker med att hon själv meddelat mig???
Det tycker då inte jag, men jag väntar ut honom, tills på tisdag, sen vill jag ha ett svar på hur han tänker lösa detta.

Svarar på lite kommentarer:

A:
Ja, det har varit alldeles för mycket motgångar det sista, och då har jag inte skrivit om det värsta, då jag inte kan eller får lämna ut det här på bloggen.... så man undrar ju vem som är emot oss. Kanske nån form av woodo, någon sitter med nålar och sticker hål på varenda ballong som försöker lyfta från dyn ;)
Vi SKA ha en ny assistent, lika bra kan vi aldrig få, men hälften så bra är faktiskt gott nog då jag aldrig kunnat drömma om något liknande som vi haft...
Kraaaam

Nettan:
Vi försöker och försöker med bra dagar, det löser inget att deppa ändå vet du ;)

Victor:
Va gullig du är, du kanske ska satsa på assistentyrket ändå... men liten är du väl ändå inte.. ung kanske, men inte liten direkt ;)

Micaela:
Ja, svordomar är bra... herreherrejättejävlar bra assistent vill vi ha vet du väl ;) kramiz på dig

Lillaviola:
Även om jag är ilsk, så förstår jag assistenten. Det ligger mer bakom i hennes beslut än vad jag kan skriva om här. Men det är frustrerande. Visst är jag en hemskt elak mamma som inte ger sonen chansen att klara sig själv ;)
Men så länge han har huvet mer i marken än i luften så får han nog allt finna sig i att ha en högerarm extra ;)
Det är ju kanonbra att din son lovat att bättra sig, du ska se om du ger honom en chans, att han faktiskt fixar allting nu... *fniss fniss* *massa ironi*.... usch nu va jag elak, men jag vet ju att du känner din son, och att du vet vad han förmår, men som alltid kan dom ju överraska ;)
Kraam

Linda:
Nä, resursjobb kanske inte är nåt att satsa på.... vad vet jag, men känslan av att kunna ta ett barn med svårigheter genom skolan med godkända betyg skulle då skänka mig mer glädje än något annat i livet.
Olyckor kommer sällan ensamma som du säger... MEN, när det vänder, vänder det med besked, och det VET jag, det är det som håller mig flytande ;)

Ulla:
Jo jag är ledsen, kan inget annat vara efter denna underbara människa. Det ska bara lösa sig, är lite matt just nu och orkar inte så mycket. Och jag vet att jag samlar krafter när jag går ner så i trötthet som jag gör just nu, när jag hämtat mig smäller det högt, det vill jag lova...
kraaam

Ewa:
Du behöver inte säga nåt alls, det räcker med att du bara finns till, det vet du väl ;)
Du och din dotter är en så värdefull hjälp så jag finner inte ord, så jag vet inte heller vad jag ska säga..
Mängder av kramar tillbaks till dig och de dina ;)

Jayne:
Nä, det finns nog alldeles för få trän, tror du inte *s*
Om er assistent inte funkar, är det då inte bättre att vara utan? Hur mycket skada kan inte en assistent ställa till med om det inte funkar? Kanske är det då bättre att kämpa utan ?
Dom skolpengarna är INTE samma i hela landet, och är oxå olika årskursvis.
Jag ringde ett samtal till kommunen bara, och frågade efter siffrorna på grundskole-elev och särskole-elev. Tog 3 minuter att få fram ;) Man måste vara nitisk hela tiden vet du, information och fakta kommer man långt med.... ;)
Tack för dina tankar ;)

Nehtan:
Ja, nog vill man handplocka och skräddarsy assistenter. Det är ju tyvärr omöjligt, man får kanske nöja sig med gott nog..
Jag skrev nog lite kryptiskt ser jag nu, med tanke på ditt svar. Ingen har tömt ut nåt vatten, jag skulle bara va lite lustig ;)
Poolen har sprungit läck, en söm har gått sönder, därav vattenavgången ;)
Jag menade att jag inte kan tömma ut hela poolen på 7000 liter vatten hur som på tomten, för jag måste ju tömma hela poolen för att kunna lämna tillbaks den.... ;)
Kram till dig o dina barn...

Lillaviola:
jo, jag lever, har inte ork just nu att vare sig skriva eller besöka bloggar. Det är så mycket annat som tar mina krafter... men nu har jag skrivit lite rader ju ;)
kramizar i massor ;)

Lillajag:
ja, visst var det tråkigt.... :(

Micaela:
JAAAAAAAAAA!!!!!!!!!Du e såååå braaaaaaaa!!!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS, du är bara bäst, det vet du väl.. kraaaaam.
Du har visat att man kan, då kan min son oxå... eller hur ;)
Jag vill ju ha bilder juuuuu ;) *fjäskar*.... kanske mor din kan ge mig dom i morrn ;)
kraaaaaam



Idag har jag varit i jönköping på
ISA kontaktcenter.  Vi vill ha en liknande verksamhet i vår byhåla.
Vi var 4 st som åkte, en tjej som har satt ihop ett projektförslag, jag och en sjuksköterska på Vuxenpsyk, och en kille på kommunen som tidigare jobbat på arbetslivsenheten. Han står nu mellan två jobb, och vi vill ha honom som projektledare väldigt gärna ;)
Jag körde dit, men då mitt minne är som det är, hade jag glömt mina mediciner för eftermiddan och min luft räcker inte en hel dag, så sjuksköterskan fick köra hem. Jag var helt tom i huvet.

Men dagen var sååå bra, och vi fick mycket tips och ideér. Det var så underbart att lyssna till dom brukare som går där, hur hjälpta dom varit och hur mycket det gett dom. Det är en verksamhet som verkligen fungerar, och jag önskar att vi kan få till något liknande hos oss.

Nu ska vi vila hjärnorna lite, så får vi se vad vi kan åstadkomma senare ;)

Det var i alla fall skönt att åka iväg och få fokusera på nåt helt annat...

go kväll för idag ;)

Alla dunderkommentarer
Ulla har skrivit detta:

Jag tycker du verkar ha en fantastisk kämparglöd! Det är rent ut sagt för jäkligt att man måste kämpa för sånt man har rätt till. Information och nya lösningar på problem som uppstår. Heja dig Majsan!

soffie har skrivit detta:

Å va du får kämpa,hoppas det löser sig till slut,guuu va jobbigt

Hoppas du får en underbar helg och kan njuta av värmen och ledighet!!!

2008-06-06 @ 09:53:05
http://soffie69.blogg.se/ är min hemadress
Micaela har skrivit detta:

Allt väl?

2008-06-07 @ 18:36:13
http://www.gbgstudent08.wordpress.com är min hemadress
Lillajag har skrivit detta:

dom borde ju höra av sig

Ulla har skrivit detta:

Önskar dig en skön söndag!

2008-06-08 @ 06:57:21
http://ulla67.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen