Körkortstillstånd.

Jisses amalia va tiden går.
Redan dags för övningskörning!!

I morse sa jag till gubben, att NU ska jag sätta mig och skriva ut nödvändiga blanketter som behövs. För han ska inte behöva vänta för att jag aldrig kan få saker o ting gjort, då jag glömmer bort.

Nu för tiden behövs ju dessutom läkarintyg om man har en neuropsykiatrisk diagnos. Shit, o läkarn går på semester efter tisdag. Jag mailade henne direkt, och hoppas nu på att hon ser det och hinner skriva det intyget.

Man ska också fylla i en hälsodeklaration... men vad ÄR detta för en fråga?

Har du eller har du haft ADHD, Damp, Asperger... osv..

Vadå haft???
jo du förstår, jag hade lite damp en period men jag mår bra nu!?!?!?

Ne, den frågan stör mig, så den måste ju ändras tänker jag, ska ordna de i morron ;)

Jag fick till och med skrivit ut blankett för att söka om terminskort inför gymnasiet. Det ska skickas in så fort intagningen är klar, vilket den är vilken dag som helst.

Jag känner mig riktigt duktig nu ;)
Så fort sonen visar sig så ska han få skriva på alla papper.
I morrn ska jag beställa tid för synundersökning, och så ska vi anmäla oss till kurs som vi måste gå innan vi kan köra.

jag HAAAATAR blanketter, fanken va jobbigt det är att få en sån ifyllt klart. Det är oftast så att frågorna är jäkligt konstigt ställa många gånger och jag fattar ibland inte vad dom vill att man ska svara. Då lägger jag undan den, och så är den glömd....

Men nu SKA jag för sonens skull, fixa detta. Hur svårt kan de va ??

hej hopp


Alla dunderkommentarer
Bakombrillorna har skrivit detta:

Förstår vad du menar. Jag är allergisk mot blanketter. Jag får afasi och kan inte läsa när jag får en blankett under näsan. Förstår inte vad de vill och vet inte vad jag ska fylla i. Fast jag är rätt bra på att göra blanketter själv.....

Ewa S har skrivit detta:

Me.....assistenten som varit framme?

Eller helt du själv+

Vad HIMLA stolt jag blir när du skriver detta!! HEJAHEJA

2008-06-22 @ 17:41:40
Linda har skrivit detta:

Jag tänker att den frågan om man har eller har haft damp, adhd osv kan innebära att det som gäller en tid kanske inte gäller en annan tid. Just nu uppfyller Cassandra inte kriterierna för vare sig adhd eller autism, och vid en utredning just idag så ställer jag mig tveksam till om hon skulle få behålla diagnoserna.

Det är nog det jag tänker att de menar med frågan.

2008-06-22 @ 18:58:37
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Perlen har skrivit detta:

Jag tänker som Linda här. Det är ju inte säkert att en diagnos ser lika dan ut hela livet. Speciellt inte i tonåren.

Du vet ju hur det är. Uppfyller man inte alla kriterier så har man ju inga problem alls, eller hur;D

Frågeställningen borde vara -Har du problem som kan påverka din förmåga som bilförare?

2008-06-22 @ 21:33:04
Christian har skrivit detta:

Hej på dig!!

Jag förstår din reaktion på den frågan.

Har man fått diagnos ADHD, damp eller liknande så försvinner inte ADHD med åldern, MEN man kanske lär sig att hantera sin diagnos på ett annat sätt.



Hoppas det går bra för dig och din son!!!

2008-06-22 @ 23:49:29
http://www.dunderbar.com är min hemadress
jayne har skrivit detta:

hej... ja

jag har inget körkort...hur ska jag veta hur jag skulle reagera i olika situationer?? Hur ska jag veta om mina ev svårigheter skulle ställa till det??

Tror visst att olika diagnoser kan variera med tiden och ja... men skulle aldrig säga att jag har haft...eller hade..

Tittar jag på mig själv som liten så var jag otroligt "jobbig" som barn..stackars min lilla mamma.. visst har jag lugnat mej, lär tmig behörska mig.. utåt sett..men inåt..hur ska man veta när man inte klarar det längre??

Min son har dyslexi... han kan visst lära sig mer.. men han komme rju alltid ha dyslexi..

ja..

Majsan...bra att du tog tag i detta ..ha det gott..

kram

2008-06-23 @ 07:25:00
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Yvonne Domeij har skrivit detta:

Blanketter har med åren (och datorerna) blivit allt svårare att fylla i. Postnummer med eller utan mellanrum t.ex. det varierar nämligen på blanketterna! Att ens titta på en blankett kan göra att det börjar flimra för ögonen.. På Skatteverket är man skyldig att hjälpa till med ifyllandet av blankett, likaså på Försäkringskassan (men där är man lite motvillig!) I år ska jag fylla i en stipendieansökansblankett! Det lovar jag göra med glädje och utan motstånd och med den fromma förhoppningen om att jag ska få ett stipendium förstås!

2008-06-23 @ 08:32:55
http://www.tjejaheddin.blogspot.com är min hemadress
Yvonne Domeij har skrivit detta:

Förlåt, som författare ) borde jag haft vett att skriva "ansökningsblankett" ovan. Man kan säga "ansökan" men det finns banne mig inte nåt som heter ansökansblankett!! Förlåt förlåt!



) Författare till Trasdocka (Ordfront 2006) finns också i pocket och som ljudbok, lyssna på www.load2hear.se/info.asp?M01TKNKEY=624

2008-06-23 @ 08:47:25
http://www.tjejaheddin.blogspot.com är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen