Känner mig som heeman ;0)

Jag försöker verkligen rycka tag i mig själv.
Den här gnagande ångesten över alla måsten och borden tar kål på mig.

Så igår tog jag tag i räkningarna, matade in dom i datorn, ringde samtal och ordnade upp massa papper.
Ringde runt till varenda körskola i Göteborg för att få tag på en introduktionsutbildning för mig o sonen.
Fanns nästan inga körskolor alls som hade någon innan semestern.
Men jag fick fatt på en. Sedan ska jag boka tid för synundersökning för honom oxå.

Det värsta är väl att läkarn inte hörde av sig igår som hon lovat, jag behöver ju ett läkarintyg.
Men det ger sig väl, får jaga rätt på en annan läkare i annat fall, hur svårt kan de va ;)

Idag fortsatte jag, med resten av papprena, tvättat lite, plockat upp, rensat i köket.
Och det är såå jädra skönt, för nu kan jag utan att känna nån stress, få göra det jag vill ;) ;)
Det är ju såååå det ska va.

För ett år sedan så ansökte jag om en barnförsäkring till sonen. Jag har en i o f, men inte lika omfattande som dom andra barnen. Jag fick förstås avslag den gången för dessa barn anses mer olycksbenägna. Men en olycksförsäkring kunde jag teckna?!?!?!? que?!?!?

Nu försökte jag igen, blir så förbannad på den här diskrimineringen. Det är väl inget som säger att sonen inte kan fungera som dom flesta andra när han blir vuxen. Får han bara rätt anpassning och rätt stöd, så kan han fungera som vem som helst. Det är ju detta som är problemet, det obefintliga stödet och hjälpen, fick man bara det så skulle mycket göra skillnad.

Så jag tog helt enkelt och scannade in beskedet från försäkringsbolaget, bifogade det som pdf i ett mail till advokaten som jag anlitade i höstas. Jag bad henne åta sig detta för det är diskriminering.
Försäkringsbolagen har nämligen ingen rätt att neka försäkring med den motiveringen.

Så nu får vi se, om man kan vinna ännu en kamp. Det var då själva faen, vad man ska behöva strida för precis allt...

nu ska jag besöka bloggvärlden ;)

Alla dunderkommentarer
Perlen har skrivit detta:

Du är ju jätteduktig på att ta tag i saker!



Din nya sida ser helt ok ut i min dator

2008-06-25 @ 12:30:48
Sandra har skrivit detta:

Du är jätte duktig!

Bakombrillorna har skrivit detta:

Tjusigt tjusigt! Önskar alltid att jag själv hade lite designlust, när jag ser allt fint du och en del andra gör. Det kommer kanske. Nyfiken måste bara få veta vad det är du döljer bakom den fasta högermarginalen.

2008-06-25 @ 14:35:11
http://metrobloggen.se/bakombrillorna är min hemadress
Maria.S har skrivit detta:

Vad roligt för dig att ni får ut försäkringsersättning. Ditt barn kommer nog att glädjas över sin nya fina cykel.

glöm inte att ställa in den i källaren på vintern bara.

2008-06-25 @ 15:57:46
http://[email protected] är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

jaaa Maria S:

självklart kommer han att glädjas över sin fina cykel, allra helst som han blivit lovad en innan vi blev bestulna på en massa pengar och vi ingen kunde ge honom.



om du bara sms:ar mig inför vintern och påminner om att jag ska ställa in den, så ska du nog se att vi behåller värdet på den oxå ;)

2008-06-25 @ 21:24:27
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen