Jag ska bli religiös...

 Det finns någon däruppe ändå, helt övertygad om de.

För ett halvår sen skickade jag in anmälan till min försäkring. Sen har dom i ett halvår försökt att på alla möjliga sätt hitta en liiiiten anledning till att jag inte är berättigad till ersättning.
Anledningen dom ville hitta var ett bevis på att jag inte var fullt arbetsför under tiden 2004 till 2006. Trots att jag under dom åren varit föräldraledig och heltidssökande på AF.

Dom ville att jag skulle skriva på en fullmakt för att dom skulle kunna skicka in nödvändiga papper.
Jag vägrade, utan bad dom om info vilka papper dom vill ha, så skaffar jag väl fram dom.
Det blev ju inte handläggarn gladare av, så jag fick till o med ringa AF, för att be dom om ett intyg om att jag var fullt frisk när jag sökte arbete?!?!?!?
Men allvarligt, hur ska AF kunna veta det??? Så länge man inte samtidigt är sjukskriven då är det ju en sak, men ursäkta..


Fick tag på ställföreträdande chef på AF, som inte hittade mig i registret då jag inte är inskriven där nu, så inte en endaste uppgift kunde hon lämna ut. Hon tyckte det var stor skam det försäkringsbolaget krävde, och lämnade sitt namn o nummer, som jag sedan mailade till försäkringstanten.

Fick inget svar.... det har varit tyst i en månad nu...
Jag betalar för fanken 1500 kr i kvartalet för mig o mina barn i den försäkringen, men när man vill ha ut ersättning, nä då ska dom jädra i mig gå igenom varje tum av ens psyke o kropp för att hitta en anledning till att inte ersätta.

Hon fick ge upp...

Idag ringde en ekonomisk rådgivare från försäkringsbolaget?!?!?!? Han ville boka en rådgivning.
För jag får min ersättning HJAAAAAAAAAAA......

Jag behöver ingen rådgivning just nu, finns inget att rådgiva om. Denna ersättning hade varit skönt att kunna sätta undan, men som läget är nu, så går inte det.
Men det räddar vår sommar, och sonen kan äntligen få sin cykel som han väntat på sen i höstas. Vi har helt enkelt inte haft pengar.
Det var inte överväldigande mycke, men det räckte för att jag skulle få tårar i ögonen, och ett mycket lugnare inre.

Att kunna infria ett löfte man gett till sitt barn äntligen, var det största idag ;)

pöss på er alla därute...

Alla dunderkommentarer
jayne har skrivit detta:

Hej

Nu funkar allt...hemma hos oss..kring telefoni. JAG fixade det.



Ja du... vad ska man säga..försäkringar...skönt att dte ordnar sig..oavsett antal pengar..rätt ska vara rätt.



Måste säga att jag är imponerad av din sida.. Ordning o reda nu...här.. ser otroligt välorganiserat ut... BRA

Kram på dig

Linda har skrivit detta:

Och jag måste säga att din nya blogg inte alls passar min browser, det ser jättekonstigt ut. Någon form av regndroppar mitt på sidan och så får jag skrolla väldigt långt ner innan jag ser dina inlägg. Och av en ren händelse kom jag på hur jag skulle kommentera. Så tyvärr är inte jag imponerad. Jag ska kolla hur det ser ut med med Safari, men min Mozilla Firefox tycker inte om din nya blogg:(



Ang din kommentar i min blogg så gäller huvudvärken oavsett om jag nöjessurfar eller ska jobba. Det tar liksom fem minuter så måste jag lägga undan datorn. Så nu har ägnar jag bara typ 20 minuter om dagen till datorn a 5 min vadera. Då mår jag bättre. Jättekonstigt.



Vi saknade dig på fikat igår.

2008-06-25 @ 17:01:16
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Busvisslingar har skrivit detta:

har du bytt blogg??

Ewa S har skrivit detta:

Gött Majsan någon hmhm rättvisa!! Fräck blogg jag tillar den skarpt!

2008-06-25 @ 17:21:36
majsan67 har skrivit detta:

jayne:

det ska va kvinnor till teknik vet du väl ;) jag fixar allt sånt här hemma oxå, annars blir de ingen ordning. Surt är väl att äldste sonen går förbi mig mutter

fast html kan han inte ;)

ordning o reda!!!!????!!! jösses, jag slängde in koder lite här o var det sista. Jag tycker den e jätterörig.... men jag blir ju väldigt glad när nån tycker motsatsen.

Hälsningar från superröriga majsan ;)



Linda:

mac-datorer hänger inte med vet du väl ;)

det funkar i pc-apparater hihi

men baaaara för din skull ska jag kolla om det finns nån kod att lägga in för att optimera för alla webläsare ;)

Vet inte vad det är för regndroppar.

mitt namn högst upp är skrivet med en stil vattendroppar, kan det va dom som smetar ut sig för dig. det ska ju stå majsan67 högst upp.



Jag får inte huvudvärk av min PC flin

näää... nu skojar jag me dig. Bra att du kommit på en strategi för att undvika huvudvärken i alla fall.

Jag fick stå ut med två yyyybertjötiga pojkar istället för fika.... gode gud är inte sommarn slut snart ;)



busvisslingar:

nä inte bytt blogg, bara design ;) hittar nog på nåt nytt snart ;)



Ewa:

ja, nån hrrrmmmmhrrrrrmmm rättvisa finns det faktiskt emellanåt. En väldigt stort kebnekajse-berg har släppt från mitt hjärta ;)



jag har fått en idé till en Ewa-blogg... mohahahha, ska nog börja knåpa på den designen snart ;)



2008-06-25 @ 18:17:30
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress
Ulla har skrivit detta:

Här har hänt saker med bloggen! Fräckt! Vad skönt att det löste sig med försäkringen. Jag har de försäkringar man måste ha, men jag ger inte mkt för försäkringar för jag har den uppfattningen att när man väl behöver hjälp då får man inte den ersättning man har rätt till. Det är som om de tror att man ljuger.

Ang mitt bakande, så är det som min hobby. Du har ditt målande (och alla barn) och jag mitt bakande...och en son som är 17.

2008-06-25 @ 19:21:53
http://ulla67.blogg.se/ är min hemadress
Linda har skrivit detta:

När jag testade Safari så din blogg helt annorlunda ut. I Mozilla Firefox så är bakgrunden fortfarande lila-aktig, med den gungande katten, och regndroppar, men i Safari är det ett helt annat utseende. Knepigt. Men nu ser jag iallafall hur du har tänkt att den ska se ut.

2008-06-25 @ 19:46:04
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Lillaviola har skrivit detta:

JAg skulle så gärna vilja sitta på din axel,och se dig in action.

KAn du ge mig lite ideer?

Sitter i min hög av papper och undrar vart jag ska börja...



Grattis till din vunna kamp! Njut!

2008-06-26 @ 09:01:42
http://lillaviola.blogg.se/ är min hemadress
Bakombrillorna har skrivit detta:

Å vad skönt! Pöss till dig!

2008-06-26 @ 12:36:45
http://metrobloggen.se/bakombrillorna är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen