Assistenten lämnar oss :(

Idag kom beskedet, assistenten tackar ja till det andra jobbet.
Någonstans så visste jag att det skulle bli så, men samtidigt hade jag hoppats in i det längsta att hon skulle "ta sitt förnuft till fånga" och stanna kvar hos denna helt underbara pojk..

Jag vet varken upp eller ner idag, har bara varit trött, och inte orkat tänka på vad jag ska göra åt detta nu.
Kanske skulle jag inget göra heller. Ny assistent till hösten är vad jag förstår så gott som fixat.
Jag kan inte säga något mer just nu då jag behöver ha det beskedet svart på vitt innan jag tror på det.

Blir det så som jag fått höra, så ska jag nog vara mer än nöjd.
Ingen kan någonsin ersätta den assistent vi haft, en sådan till finns inte. Jag är arg på henne idag, jävla människa som bara har mage att lämna min son i sticket, nu när det har gått så bra.
Du kanske läser det här K, och jag vill att du ska veta att du har tagit en stor plats i våra hjärtan, med din glädje, ditt engegemang, din kämparglöd, och framförallt din tro på att ALLA KAN....
Men jag är lika arg på dig för det, för att du väljer att sluta hos min son suuuuuuuuur

Jag berättade för sonen idag. Assistenten ska berätta för klassen i morgon, och då är det bra om sonen är förberedd.
Jag såg på hans ansikte, och hörde på hans röst, att det här gillade han INTE....
Jag såg hans förtvivlan, som han snabbt bytte ut mot tuffhet, för att slippa känna detta jobbiga...

Jamen mamma, jag behöver ingen ny assistent, jag kan klara mig själv, snääälla jag kan väl få försöka....

Nope... inte aktuellt, han MÅSTE faktiskt ha en assistent...

Suck, ingen bra dag i dag heller. Det är fanimej bara problem hela tiden...
I lördags köpte vi en pool, för en del av pengarna vi fick för tvillingkärran.
På söndag eftermiddag hade någon varit o snott några 10000 liteer vatten ;)
Poolen läcker... suuuuuck
Vem tömmmer ut 7000 liter vatten på tomten hur som?
Nädå, vi har den kvar denna veckan oxå, tills gubben och jag har byggt eett nytt trädäck....

Det ska va ordning oxå....
Assistent sökes++
någon son känner sig manad ???

Alla dunderkommentarer
A har skrivit detta:

God morgon...

Det verkar som om ni mest har motgångar just nu =/

Hoppas verkligen att ni snart kan koppla av och att ni får en riktigt bra ny assistent.....

Ha en fin dag...

Kram

Nettan har skrivit detta:

Ha en bra dag - så gott du kan.

Hoppas att allt löser sig.

2008-06-03 @ 07:08:50
http://hasselby.blogg.se/ är min hemadress
Victor har skrivit detta:

Det löser sig!

Jag hade kunnat ställt upp om jag inte vore så liten!

2008-06-03 @ 08:42:14
http://wikke.blogg.se/ är min hemadress
Micaela har skrivit detta:

Det måste vara en herrejävlar bra assistent efter henne. Hoppas, hoppas.

2008-06-03 @ 08:47:04
Perlen har skrivit detta:

Du verkar ha hamnat i rejäl motvind just nu.

Kämpa på, det är du bäst på ;D

Hoppas verkligen att det mojnar snart.

Kram från mig

2008-06-03 @ 09:33:24
Lillaviola har skrivit detta:

Jag har just nu inget bra och vettigt att säga mer än jag förstår din ilska.

Blir dock lite frnissig på din son som klarar bara amma gav honom en chans...

Det har du väl aldrig gjort,gett honom en chans.(ironi)



Min son lovar att det ska bli bättring på vissa områden, som jag redan vet han inte behärskar...



Han har lovat att börja hålla kolla på allt.Aldrig tappa bort något.Bara han får telefonen för 4500:-

Kramm

2008-06-03 @ 12:30:21
http://lillaviola.blogg.se/ är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Tyvärr, resursjobbet lockar mig inte. Attans att ni ska ha sån oflyt, men det är väl så sant som det är sagt. En olycka kommer aldrig ensam.

2008-06-03 @ 15:10:59
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Ulla har skrivit detta:

Jag kan tro att du är ledsen på assistenten som ska sluta. Ni har haft lite väl mycket motgångar nu det sista. Hoppas, hoppas det löser sig till bästa. Kram!

2008-06-03 @ 19:49:24
http://ulla67.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Har funderat sen i morse vad jag skall skriva. Det vet jag fortfarande inte. Skickar en mängd kramar till hela familjen i alla fall

2008-06-03 @ 19:57:25
jayne har skrivit detta:

Hej Majsan

Usch usch.... ja!!! Bra assistenter växer icke på trä....tyvärr! Hade varit lättare om de gjort det..så kunde man plocka ner dem allt eftersom. Jag hade blivit supeglad om sonens hade velat sluta... ha ha ha..hos oss kan det liksom inte bli sämre..(??).

Hoppas ni får veta ngt innan skolavslutningen?

Måste fråga dig en annan sak...du skrev längre ner om skolpengen för "vanliga jämte särskoleelever", vet du om den summan är samma i hela Sverige eller?? Hur får man veta den summan???



Tänker på er!!!!

2008-06-03 @ 21:43:58
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
nethan har skrivit detta:

vår jakt på en bra assistent börjar nu. Helst vill jag ju skräddar sy den personen som du nog förstår. suck, med alla mina krav finns inte den människan. Nästa vecka ska vi ha möte med skolan och då ska vi börja titta på vem som ska jobba med min dotter.

Men vem f*n gör nåt så förbannat tokigt så dom tömmer ut vattnet. Det finns idioter överallt.

Jag håller tummarna för dig och din son att ni får en bra assistent.Kram Agnetha

2008-06-04 @ 09:37:50
http://www.metrobloggen.se/atenga.se är min hemadress
Lillaviola har skrivit detta:

Hur mår du/ni? Saknar dina rader och jag känner med er..Kram

2008-06-05 @ 09:30:09
http://lillaviola.blogg.se/ är min hemadress
Lillajag har skrivit detta:

Det var ju tråkigt

Micaela har skrivit detta:

Nu har jag tagit studenten, för jag har tagit studenten för jag har tagit stuuuuudenteeeeeen! Fy fan vad jag är bra!





Tänkte att du behövde muntras upp av en glad kommentar. Bilder får du om du ber snällt

2008-06-05 @ 19:14:48
Anonym har skrivit detta:

Nu har jag tagit studenten, för jag har tagit studenten för jag har tagit stuuuuudenteeeeeen! Fy fan vad jag är bra!





Tänkte att du behövde muntras upp av en glad kommentar. Bilder får du om du ber snällt

2008-06-05 @ 19:15:39
Christian har skrivit detta:

Hej Majsan



Jag har en kanon grej till dig.Skulle vilja att du kontaktar mig på mailen [email protected]



Mvh christian

2011-10-27 @ 22:16:11

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen