Mata aldrig nån annans katt...

Låt inte heller katten få ligga och sova i er soffa, säng eller nånstans överhuvudtaget.
Kela gärna med en katt, men gör det UTANFÖR huset.

I annat fall vet snart inte katten var den bor. Och det kanske finns någon som saknar den väldigt mycket. Nåt litet barn någonstans kanske gråter och frågar efter sin älskade katt.

Det här är ju egentligen självklart, att man inte matar någon annans husdjur.

Ändock, så görs det.

Det här är skalman, och han är oerhört saknad av sin familj. I synnerhet av yngsta dottern och yngsta sonen, som frågar efter honom flera gånger varje dag.
vår älskade badkatt

Gubben är på väg hem från köpenhamn, han sms:ade förut, bad mig stänga alla dörrar, inkl kattluckan. Sätta på AC:n som är avstängd då vi inte har råd att köra den.
Sen ska han gå och hämta vår katt och stänga in honom i natt, så får ett slut på detta, så katten får lära om igen var han hör hemma.

I morse tittade han hem en sväng, jag stängde snabbt dörrarna och höll honom inne i ett par timmar, tills värmen tvingade mig att öppna igen.

Min yngsta blev så glad så hon nästan började gråta när hon fick se honom, sen så har hon krupit runt på golvet och kelat med honom, sprungit runt med ett snöre som han har jagat. Hon bar på honom, lyfte upp honom i sängen och låg o kelade med honom. I 2 timmar....

Jag har mått dåligt hela dan, då jag ser hur mycket katten betyder för henne, och hur mycket hon saknar honom. Därför måste vi göra något drastiskt.
Det hjälper inte att be den nya fodervärden att slänga ut honom.
Av säkerhetsskäl skriver jag inte mer än så....


Vi vill ha tillbaks vår katt....
Hans mamma, saknar honom oxå, hon ligger på golvet bredvid vår säng på nätterna, på morronen när vi vaknar hoppar hon upp och lägger sig tätt intill. Det har hon ALDRIG gjort förut...


Skalman, vi saknar dig


Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Men jisch att det inte går att lösa!! Vad tröttsamt.....

2008-07-30 @ 21:02:28
A har skrivit detta:

Nä, vad jobbigt..... Fattar de inte alls??? Konstigt folk det finns...

Sandra har skrivit detta:

:( Våra gamla grannar matade Nova. Dom trodde hon var en hemlös katt trots halsband. Vi fick tvångshålla henne inne för att hon gick ju dit. Nu bor vi på annat ställe och här har vi som tur är inte dom problemen. Hoppas ni får ha Skalman kvar hos er!!

2008-07-31 @ 00:12:23
http://lantluft.wordpress.com är min hemadress
Mellan himmel o pannkakor har skrivit detta:

Gud vad man kan fästa sig vid dom små liven.

Min katt råkade smita ut och allt gick så fort - utanför stod en stor blandrashund kopplad som bet honom .

Dom är som en familjemedlem ...

Hoppas allt ordnar sig .

/osynlig läsare .

2008-07-31 @ 00:57:51
http://miss.bloggproffs.se/2008/07/30/ordlosonsdag/ är min hemadress
Anni har skrivit detta:

Folk förstår inte vad de gör mot kattens ägare.... Hade för många år sedan ett grannpar som var heltokiga i mina katter. Katterna kom sällan hem, och blev feta på köpet (de fick väl grädde och sånt, antar jag).

2008-07-31 @ 10:22:59
http://www.metrobloggen.se/annisaint är min hemadress
tuta har skrivit detta:

ja, usch, jobbigt när djur försvinner. våran hund sprng iväg en gång o ja grät ju floder. trodde redan hon var död då hon försvann en iskall vinterdag uppe i norrland. efter 1 vecka kommer en snäll farbror till oss o knackar på.. visst är detta eran stella? Jaaaaa!! det var de! men hon var så mager och sårig och sjuk. hon hade fastnat med kopplet i buskar och legat där sen dess. buskarna hade vofsen försökt dra loss men när det inte hade gått hade hon legat där.. nafsat i sej bark och och annat hon nått till. gu va glada vi var när hon kom hem till oss sen!!! hoppas eran skalman hittar hem igen! håller tummarna

2008-07-31 @ 12:51:28
http://metrobloggen.se/tutas är min hemadress
Anni har skrivit detta:

De flyttade när de "fettat" till katterna. Sedan dess har jag fått haft dem ifred.

Jättefin katt (och bild), eran Skalman!



____



Äter B50, eftersom jag är nästan-vegan (och alltid-vegatarian:)). Men, jag slarvade i några veckor nyligen. Kanske kan det vara det? Tack så mycket för tipset!

2008-07-31 @ 13:25:53
http://www.metrobloggen.se/annisaint är min hemadress
Micaela har skrivit detta:

uhm, jag trodde liksom att det var en självklarhet.. Jag har flera katter hemma hos mig som jag är väldigt fäst vid. Men bara för det så tar jag inte upp dom till mig och låter dom sova där :S hallåå?? Hur friska är dom människor på en skala mellan ett och tio?

2008-07-31 @ 16:48:51
jayne har skrivit detta:

Men... varför mata andras djur???

Vi har många katter här i området, men jag matar bara mina två. Inte vill jag att de går hem till andra för att få gooood mat och inte vilja komma hem. Här får de mest torrfoder på dagarna... lite "katt kladd mat eller rester" på kvällar.

Nej..låt katterna vara om de inte ser väldans väldans hngriga ut

2008-08-01 @ 15:21:09
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Ulla har skrivit detta:

Vilken fantastisk bild du har fått till på Skalman Majsan! Vill oxå!!! Vad kontigt att vissa människor inte förstår att de förstör mer än gör nytta. Sunt förnuft borde råda. Fast det är klart. Vi har alla med oss olika saker över vad sunt förnuft är. Hoppas det löst sig med katten.

2008-08-02 @ 19:24:25
http://ulla67.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen