larm till tvättmaskinen...

Jag vet att många har nåt larm som piper när tvättmaskinen är klar, för att man inte ska glömma den.
Men jag behöver inget sånt. För jag brukar inte glömma den. Jaja, kanske kommer jag inte ihåg exakt när den är klar, men åtminstone kommer jag på det senast nån dag efter ;)

Mitt största problem är att komma ihåg att sätta på den?!?!?!
Jo det är sant, jag fyller maskinen, häller i tvättmedel o skjöljmedel, stänger luckan, o sen går jag ....

ALLTID vid dessa tillfällen så kommer jag ihåg och vill ta ut tvätten nästan exakt 2 timmar senare, då den borde vara klar... bara för o upptäcka att det är lika skitet som när jag la i den.

Är det nån som har nåt bra förslag på detta?? Hur löser jag att komma ihåg o sätta igång den.
Här älskar jag bara min 15 år gamla toppmatade, för den sätter på sig så fort man stänger luckan, helt av sig själv.
Men den andre, nä den ska man minsann trycka igång manuellt. Helt värdelöst. Det borde ju för sjutton finnas maskiner för npf:are.... men alla möjliga funktioner som tjuter o blinkar så fort man glömt nåt.

Tänk va bra det hade vart om den tjöt så fort man stängde luckan, ja, i några sekunder åtminstone, bara som en påminnelse att man ska sätta igång den oxå.

Idag for jag ner glad i hågen för att hänga upp tvätten. Nähäpp.... då var den ju inte klar.. *harkel* den skulle visst tvättas först oxå...
Två timmar senare trotsade jag surt åskvädret o hivade upp tvätten ute, nu är den pisseblöt efter allt regn, men jaja, det kommer väl nya solar...

Idag har jag haft samma vattenglas hela dan. Men fasen va motion jag fått, för mina glas har fötter, och har sprungit runt huset helt av sig självt och jag har varit tvungen att leta överallt.
På toa, i sovrummet, i hallen, i arbetsrummet, på altan...
Men allvarligt, hur trevligt kan det vara för ett glas att springa in i garderoben i hallen då???
Vad gör det liksom där??
Knäck den gåtan om du kan va ;)

Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Det här är något som fascinerar mig och som dykt upp i min hjärna många gånger. Inte att du missar att sätta på maskinen för det kan hända den bästa det händer ju dig. Det som fascinerar mig är var är alla hjälpmedel som efterfrågas och fungerar??

Hemma i vår familj har vi haft så mycket hjälpmedel på prov så jag nästan dör. De funkar ett kort tag -ev - eller inte alls. Var finns konsulterna till alla dessa saker som finns på marknaden. Hur ofta provas det ut på de som skall ha dem? Hur ofta frågar man dem som skall ha hjälpmedlen vad de vill ha?

Exempel: Vi har testat, handdator, Sigvart tavla, ett antal olika armbandsklockor, någon liten dosa, timstockar. Det som funkat bäst hittills för Miccan är en bra almanacka och en vit inplastad tavla med pennor som jag köpte för hundra kronor. Så därför - fram för en bra testpatrull som provar fram det som behövs.

2008-07-29 @ 23:29:33
Mammamumrik har skrivit detta:

När du löst tvättmaskinsproblemet, hör av dig!!!!



Jag vill ha nån sorts elektronisk almanacka - typ - med många repeterande larm, och två avknappar. En som stänger av för en varierande, inställbar tid (medicin - fem min, betala räkningar, två ggr om dagen osv)

Ewa S har skrivit detta:

Du ser Mammamumrik! Där kom en jättebra idé med en gång! Vi får bilda något jag känner det mer och mer........

2008-07-30 @ 08:35:35
Micaela har skrivit detta:

almenackan köpte jag för trettio kronor på willys..



och exempelvis den där handdatorn kostar ju egentligen 14000

2008-07-30 @ 10:22:30

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen