Cykelköp - kapitel 4.. m.m

Var ska jag börja????

Vi delar upp det...

Okej...

Nu har han bestämt sig för cykel.
Fine...
Dom sidor som har cykeln på lager, skickar inte varor utanför UK.
Dom som skickar, och dessutom fraktfritt får in cykeln i september. Kan min son vänta till september?
Wild guess.... NOOOOOOTTT!!!

Nu har jag suttit i ett par timmar igen på nätet och letat, men skam den som ger sig, nån gång får jag väl napp.



Bup-besök idag med bägge pojkarna. Tusen frågor fick dom, som vad dom tänker på morgonen när dom vaknar?!?!? Vem fan vet det?? Tänker man alls? Och beror inte det lite på vad som händer runt om en för tillfället?
Suck...
Den äldste stod kvar på samma vikt..
Den lille, har tappat 1 kg.
Och han har inte råd med det.
Denna gången blir det hårda bud i mellerud, dom började prata om näringsdryck. Precis som jag skulle få i honom det.
Vi har inga lightprodukter hemma, har alltid matlagningsgrädde i såser etc (det syns inte annat på mig.. haha)

Men vad gör man, när han sticker iväg och cyklar, glömmer mobilen, och försvinner i 7 timmar, och inte ätit under dom timmarna???
Jag kan omöjligen köra runt och leta efter honom runt hela hålan...



Jag var på hab oxå, i 2 timmar. Vi gick igenom klockan. Det där ska nog bli bra. Det kom rätt lägligt då dom sa till honom på bup att han MÅSTE äta. Nu kan jag införa klockan i syftet att larma när han behöver äta. Till hösten kan jag lägga in hans schema med salnummer då han tycker det är jobbigt att hitta.

Han tyckte den var jättecool. Om det fanns hastighetsmätare i den *daaah*
Jo, mycket träningsfunktioner fanns det, så det är inte omöljigt, har inte hunnit kolla än. Kan man göra den lite roligt oxå, så blir det lättare tror jag.
Man kan oxå lägga in timers för olika saker, som koka makaroner, etc. Han använder timstocken till det väldigt mycke, så den funktionen är kanon.


Pojkarnas pappa kom överens med vår äldste son, att han skulle åka till farmor till helgen. För hans pappa med familj skulle oxå dit.
Jag blev så förbannat irriterad, då han inte frågade om yngste sonen också ville åka med.
Han kanske oxå vill träffa allihop.
Jag pratade med min äldste om detta, och han tyckte också det var jättekonstigt.

Jag pratar med den yngste. Näpp, han ska inte dit.
Jag tycker pappa är snål. Han bryr sig inte om mig, då bryr jag mig inte om honom heller. Så svarar han.
Han ringde sin pappa igår, och frågade om han kunde betala frakten på 1500:-. Vi betalar cykeln, 5500:-
Näpp... det är sååå tufft nu, vid semestertider.
Tja, va jobbigt för dom, tänk finns det någon familj som inte har det tufft ekonomiskt vid semestertider??

Visst betalar han underhåll. Men det täcker inte dom här större sakerna. Och tänk va, vi har det inte heller superkul ekonomiskt. Vare sig under semestern eller annars.
Tänk att man bryr sig så mycket om sitt barn. Det handlar inte om pengarna, men eftersom han aldrig hör av sig eller kommer och hälsar på dom, så kunde kanske ändå ett litet bidrag till en hett efterlängtad cykel vara en hjälp.

Det gör ont att se sitt barn bli så besviken. Men jag kan inte göra så mycket. Det drabbar deras far hårdast i slutändan, det är jag säker på.

Så nu åker den store själv, den lille vägrar. Han ger fan..


Idag hade gubben fått ett meddelande på telesvaret från vårdcentralen. Han var på hälsokontroll för nån månad sen.
Om det var nåt konstigt med proverna skulle dom höra av sig inom 3 dagar.
Det gjorde dom inte.
Idag kom det ett meddelande, att dom ville han skulle komma och ta kompletterande prover denna veckan.

Jag lovar, man kan dö för mindre.
Ni tror mig nog inte, men han var döende.
Han stod och lagade mat och lyssnade av telefonen. Han stängde ner allt. Blev yr, höll på att svimma, och livet tog slut.
Jag sa till honom att dom inte ringer o pratar in på en svarare om det är nåt allvarligt.
Men han var heeelt knäckt.

Ge mig telefonen väste jag, så får jag lyssna.
Jo, ett par prover, absolut inget att oroa sig för, det är ett B-12 prov...

GAAAAAAAAH...... ja guuud va döende man kan va.
Du har B-vitaminbrist människa. Det dör man inte av, du får äta vitaminer bara... HALLÅÅÅÅÅ....

Ge mig styrka att klara av denna familj, jag tror inte det är möjligt....



nu kommer gubben o yngste sonen hem från fisketuren, och jag har fortfarande inte lyckats hitta nån cykel... ooooiiiiiii

heeeej, måste dra...

Alla dunderkommentarer
C.V har skrivit detta:

oj oj oj, du har en hel del att stå i ser jag, tur att du är envis

Ewa S har skrivit detta:

Semester även för mamma.....not

2008-07-15 @ 12:58:17

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen