tejpa munnen....

måste bara få delge....

Igår eftermiddag när vi kom hem från dagis så höll vår minsta dotter på att tjata ihjäl oss.... jag lovar, huuur kan en människa prata så mycke????

Förstår inte vem hon har ärvt det ifrån....hmmm..... *himlar me ögona*


Jag försökte föra ett samtal med gubben när han kom hem... men det GICK bara inte....


Till slut blev jag såå trött på henne, sa till henne "nu får du va TYST lite.... du pratar ju HEEELA tiden"...

Min stora tjej, nyss fyllda 4 år, tittar på mig o säger.... "men mamma, tejpa munnen på henne så blir hon tyst...... så det gjorde jag




näääääeee.. klart jag inte gjorde.... men det va en himla bra idé.....

Vi kom av oss helt.......

Klart barnen ska få prata.... jag önska bara att dom NÅN ENDA GÅNG kunde sluta.......

Min lilla minsta tjej, såå speciell, så originell.. och sååå bara HON.....

Jag är spänd inför framtiden med detta barn... vart ska hon bära oss, vilka vägar ska hon styra in oss på?
Idag var hon och jag o badade.... har anmält henne till småbarnssim....
Vi var inte lika duktiga på det där som med hennes syster....

Hon är sååå pappig, och har gapat 2 lördagar i högan sky, att PAPPA O JAG SKA MINSANN BADAAAAAA....
Men vi har gaddat ihop oss.....
Den stora gapar lika högt....JAG SKA BADA MED MAAAMMAAAA.....

Just därför gör vi tvärtom...

När vi är o badar allihop, så hänger vår yngsta dotter som klister runt pappa....
Mig släpper hon taget om direkt... och gjorde enorma framsteg redan första badlektionen...

Idag frågade jag gubben lite försiktigt.... kan det vara så att hon litar på mig lite mer.... för att jag för det mesta är mer konsekvent än du.... så hon vet var hon har mig???
Han skruva på sig lite... jooo ... hmm... kanske.... (med en liiiiite butter min)

Men hon har oxå något traumatiskt bakom sig...... för 1½ år sen, så var vi o badade hela familjen... jag och minstingen och hennes bägge bröder står runt en madrass som hon sitter på....

Något fångar vår uppmärksamhet... i typ 3 sekunder.....
och när vi vänder oss om igen... är hon BOOOORTA.....

SHIIIIIIIT... var e ungen... hon satt ju där precis...
Jag tittar ner...
Hon SITTER på botten... vilt viftande med armarna och det BUBBLAR......

HJÄÄÄLP..... jag dyker ner o plockar upp henne...
Hon kommer upp... o ler som en soool....
När gubben o storasyster kommer tillbaks från rutschkanan... så tittar han på mig... men du.. va e de, du e alldeles vit i ansiktet...

Jag blev HEEELT slut....
Det handlade om max 5 sekunder.. men såå jädra otäckt...

Det kan ju oxå va det som undermed etet sitter i hos henne...
Hon frågar mig varenda gång hon ska hoppa från kanten... mamma... ta emot mig....


Självfallet... min goa underbara tjej..
Bottendykningar... bakåt-saltomortaler från soffan osv.... i all oändlighet...

Klart jag alltid fångar upp.... det är ju mitt jobb, som mamma...
kraaam på er på lördan...

Alla dunderkommentarer
A har skrivit detta:

Jodå...Böcker hinner jag läsa. Men det tar tid för jag läser när jag lagt mig och somnar oftast från den =) Oj, kalas.... Ja, då har du fullt upp. Fast man behöver ju inte bjuda på mat, räcker gott och väl med kakor. Ha det fint.


Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen