Vattenpipa

Ja nu måste jag dra energin åt nåt annat håll än skolan känner jag. Det är ju ändå Lördag ;)

Igår var vi på glögg"fest". Föräldrarna till yngste sonens klasskamrat har som tradition att bjuda på glögg"fest" varje år.

Jag var inte piggast i världen igår, och därför sjönk jag ner i en soffa.
Det är oerhört intressant hur ens eget bemötande påverkar andra människor. Sätter du dig ner i en soffa, och tittar ut i "rymden", så får du inte så mycket sällskap.
Jag jämförde med förra året, då jag var "lite piggare", och då blev bemötandet något annat, jag behövde inte sitta själv ;)
Men igår valde jag det, för jag orkade verkligen inte.
När kl var halv 11, så sa jag att barnen måste hem och sova, för dom var hemskt trötta, och det var dom också, men det märktes kanske inte så mycket. Men JAG var trött och längtade efter kudden ;)

Men i alle fall, äldste sonen var hemma hos en kompis samtidigt. Kompisens föräldrar var på samma fest som jag, och där fick jag reda på att en kompis till våra söner hade frågat om det var okej att ta med sig en vattenpipa hem till där våra söner var.

Nej ... näää, det tror jag inte var okej, det var min första känsla.
Jag har aldrig rökt vattenpipa, jag vet inte ens vad det är, egentligen. Men jag kände ändå, att det inte var okej.

Vid middagen ikväll kom detta upp til diskussion, och sönerna säger att det är liksom bara för sällskap, för att man inget har att göra.... typ...

Fåniga morsan undrar om det nu är så att man har så tråkigt kanske man kan prova att spela fia, kort, data... eller nåt...
Någonting med den där vattenpipan måste ju göra det extra "trevligt" att umgås.

Men nähädå, så var det inte.

Okej..
Jag googlar, söker på vattenpipa. Och hittar detta:

Vattenpipa1
Vattenpipa2
Vattenpipa3

Innan dess blev jag utbuad av bägge sönerna inklusive sambon, för dom var helt övertygad om att mina "magkänsla" var fel.

Ja, jag säger då det. När ska dom förstå att jag alltid har rätt ;) ;)

Alla dunderkommentarer
AtDeHyDi har skrivit detta:

Intressant!



Visste inte heller att vattenpipa var så "starkt"

Har aldrig testat heller iofs så det är ju inte så konstigt... Bra, nu vet jag det om ungarna växer upp och får för sig att röka vattenpipa



Natti natti

Vicke har skrivit detta:

Jag har fullt upp just nu, så jag passar på redan nu att önska dig en God Jul och ett Gott Nytt År.

2008-12-07 @ 18:12:06
http://www.vicke.be är min hemadress
Lillaviola har skrivit detta:

Lillaviola ger Majsan stora applåder för sin underbara magkänsla!



Jag hade gjort som du, sökt info för att se om min magkänsla stämmer eller ej.



Jag är stolt över dig! Kram

2008-12-08 @ 09:12:12
http://lillaviola.blogg.se/ är min hemadress
Stefan har skrivit detta:

Köpa vattenpipa, här hittar du massor med jätte-fina vattenpipor: http://www.vattenpipakungen.se/vattenpipor

2010-03-23 @ 23:56:01
http://www.vattenpipa.nu är min hemadress
William har skrivit detta:

När jag va inne på nedanstående sida läste jag en artikel om vattenpipor, där stog det precis som du säger, att det är väldigt mycket en social grej, ett sätt att umgås på helt enkelt.

2011-04-26 @ 10:59:07
http://www.vattenpipakungen.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen