DatorJÄVEL!!

Tekniken ska funka, mitt liv hänger på en skör trråd inser jag , när maskinerna inte hänger med i mitt tempo... eller nåt..

I torsdags så dog min handi, ja... jag skulle ringa, och så hade jag en sån otrolig TUR *not* att få in en vattendroppe rakt in i pekskärmen. Plötsligt så flyter hela skärmen, och vad jag än klickar på så blir det nåt annat än vad jag tänkt.
Ja, jag ska nog inte närmare gå in på när jag inbillade mig att jag kunde fixa detta problem själv *harkel*

Jag ska snart ta fram skruvmejseln igen...

Men min hjärna försvann, och all struktur jag äntligen fått att funka dog med vattedroppen.
Hur lång tid tar det innan jag får tillbaks telefonen och mitt liv när jag väl lämnar in den??
Njaa.... har jg tid med det??? Kutade in på elgiganten igår, och kollade om det gick att förnhya mitt abonnemang, Japp, sagt och gjort. Jag väste att jag ville ha en telefon med samma programvara som på den gamla så jag kunde få tillbaks mitt liv. Jag hade ju all information i datorn som tur var.

så nu har jag löst det, med bara ett endaste problem. På skivan med programvaran, så följde problemet att det äter upp hela processor-kraften i datorn, och telefonen låser sig osv osv....
så datorn är helt urflippad, och kör på 100% processorkraft hela tiden. Och jadå, jag har gjort allt som står i min makt, inklusive sonen. Men programmet kör med en dold process som inte går att DÖÖÖÖDA... jaja, nu har jag ringt RP, och jaaa, jag är otroligt tacksam om du hjälper mig på fredag innan jag får hjärnblödning.

Men nu till "hört från ett telefonsamtal, från bästa parkett i köket..

"om vi hade varit uppvuxna i en arbetarfamilj hade vi aldrig startat eget. Vågar man inte gå och få ett lån på banken för att man tror man aldrig får det ändå, så handlar det väldigt mycket om uppfostran, min mamma sa alltid till mig, vad du än gör, starta aldrig eget företag.
(varför lyssnar inte folk på sina mammor)


Mina reflektioner:
För mig är det en fråga om ansvar, jag kan våga låna pengar på banken, MEN jag ska också betala tillbaks dom. Riskerar man hela sin familjs leverne för att man är "tuff" nog att låna pengar så måste jag nog ha anledning att ställa frågan hur mycket ansvar och moral man är uppväxt med ?

Ska vi fortsätta att prata uppfostran när det gäller att starta eget???

Okej då...

Jag är uppväxt i en arbetarfamilj, jag vill starta eget, men jag ska ha de noga genomtänkt först, för jag har ansvar för en familj. Jag vågar, men inte med pengar från banken, jag ARBETAR mig fram dit.

Det är väl en fin uppfostran ändå, att slippa växa upp i en arbetarfamilj, springa till banken och låna pengar för det ordnar sig väl alltid. Får vi flytta från hus och hem så får vi.... Men vadå, jag är ju inen arbetare, jag vågade.
Vem som bär ansvar för din "våghalsiga uppfostran" är ju en annan sak.

 Vilket jävla trångsynt tänk.
Vi får väl se vem som lyckas bäst, den som satsar på miljoner, eller den som satsar på hjärta. Jag vet i alla fall vem som kommer att må bäst ;)

Satan vad de lyser blått på vissa håll i detta huset....

Mår man allltid bäst när man har tusenlappar i plånboken???
Klart det skulle underlätta... men är det livets mening?
Springa med tusenlappar och gnälla över alla arbetare som gnäller över att egna företagare får dra av momsen på allt dom köper...
Jösses, va lycklig jag hade vart om jag hade det så...... *gääsp*




Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Äy man sister!

2008-12-10 @ 22:56:00
Linda har skrivit detta:

Jag ska vara ärlig och säga att jag inte riktigt förstår vart du vill komma med inlägget. Jag hänger inte riktigt med i tankegångarna.

Men vi som har fått en väsentligt inkomstökning...jo man kan nog köpa lycka för pengar. Man mår bättre, eller åtminstone jag, mår bättre när jag slipper oroa mig för ekonomin.



Sedan är jag helt med på att det är inte pengar man inte har som underlättar. Lån kan ju tvärtom vara en pina, men pengar man har...Yummie!

m i @ har skrivit detta:

meningen med livet är min dotter, för mig...visst underlättar det med pengar men jag skulle inte vilja ha hur mycket som helst heller, då jag tror att vi som människa fungerar så att vi lever efter vad vi har...

och har vi mycket så begär vi mer...för det räcker inte till...har vi lagomt eller lite så gör vi så gott vi kan med det och söker lyckan i annat!



Hoppas ni mår bra, annars och så önskar jag er en skön helg!!!

2008-12-11 @ 15:21:02
http://min-reflextion.blogspot.com/ är min hemadress
Rp har skrivit detta:

Hmm..Måste nog instämma med föregående skribent "vi lever efter vad vi har..." Klart att vissa gånger hade livet varit lättare med mer pengar på kontot..Men personligen hade nog jag inte fungerat överhuvudtaget om jag hade obegränsat med pengar..Jag är en problemlösare och har begränsat med pengar, vilket gör att jag alldrig får slut på problem att lösa;)Näda, pengar är mycket om man inte har några, men verkligen inte allt..



Ha en underbar dag!!

2008-12-12 @ 10:32:22

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen