Måste man städa flera gånger?!?!?

Det är väl ändå väldigt märkligt...
I lördags så ägnade jag förmiddan åt tjejernas rum, plockade i ordning på allt, dammsög och tvättade golven. Sååå fiiint.
Tvättade några maskiner tvätt, och gick o plockade lite varstans. Jättenöjd.

Igår var vi på simskola halv 10 på morron ;) tjohoo, inga sovmornar här inte.
Min yngste dotter finner det väldigt trevligt att komma hem och tömma ut allt lego på rummet. :(
Vi hade besök hela eftermiddan, av en kille som jag lärt känna via föreningen. Han hade med sig familjen, dom har 2 grabbar, och deras äldste grabb funkar såå bra ihop med min stora tjej. Dom leker fantastiskt bra, och pratar om ALLT, det var jättemysigt. Vi gjorde rådjursstek, med potatisgratäng, sås och sallad. Det var verkligen en lyckad söndag, då söndagar normalt är tråååkiga.

Tjejernas rum var väl lagom kul att komma in i vid läggdags, alla gosedjru, dockor etc var nerplockat från hyllorna (som jag gjort så fint dagen innan), allt låg i 4-åringens säng...
Jag måste ju lära mig en sak, det inser jag. Att såhär är det, och kommer alltid att vara.
Men jag har ju svårt för att ta det, att det blir stökigt IGEN.....
Mammamumrik skrev om något liknande i sin blogg, man blir lika förvånad varje gång man ska göra om en procedur som är återkommande.
Det handlar ju om problem med att automatisera, det går inte på automatik som för dom flesta, utan det ÄR verkligen jättekonstigt att man ska städa om ett rum igen, när man precis har gjort de?!?!? eller nåt ... eeehhh...

I morse trodde jag på allvar att min sista stund va kommen.
Hur kan mornar bli så hysteriska??? Jag måste fundera över om jag gör något som får alla att slå över. (nä, allt är inte mitt fel som händer, det vet jag ;) ) men ibland kan det faktiskt vara tonläge, stress eller annat man inte är medveten om, som ställer till det ordentligt.

Den stora vrålade hela vägen till dagis, innan dess hade hon strulat nåt så vansinnigt med kläderna innan hon fick på sig, så jag var kan jag säga inte på mitt bästa humör.
Hon gallskrek när vi klev in på dagis (det händer aldrig att hon gör så, därför undrar jag nu vad som hände egentligen)
Då blev den lilla tjejen hysterisk oxå, hon är oerhört känslig för höga röster och primalskrik. Hon klarar inte det.
Så kontentan blev att jag fick lämna 2 st helt hysteriska tjejer på dagis. Det gör så förbannat ont i mig, man vill bara ta dom med sig igen. Men det löser ju inget. Dessutom satt yngste sonen i bilen, som hade 5 min på sig till skolan vid det laget. Jag var tvungen.

Jag ringde o kollade förut med dagis, och jo, dom hade lugnat sig. Självklart eftersom jag måste analysera allt , ska ju även såna här saker avhandlas i hjärnan. Dom skriker aldrig när dom ska till dagis, tvärtom. Så VAD är problemet??
Är det något som händer på morron, behöver vi förändra något så dagen startar bättre?
Eller är det något på dagis?
Jag får väl börja med att se över morgonrutinerna, eller om jag ska va ärlig, kanske jag måste börja skapa morgonrutiner *harkel*

Jag har i alla fall sovit närmare 10 timmar i natt. Slängde mig på kudden vid 8 igår kväll. Och jag hade ändå stooora problem med att komma upp halv 7 i morse. Ibland verkar det inte spela nån roll alls hur mycke man sover, man är helt dödstrött ändå..

Nä, nu ska jag köra storkillen till skolan, sen försäkringskassan för hjälp med en blankett... sen apotek, sen byta ut ett busskort..... sen handla skor till killarna, gympakläder till den store... hämta tjejerna... .bla bla bla...
Ja, det blir väl 8 i säng i dag oxå.
Vad hysteriskt mycket det låter.... men nu har jag börjat titta på mina listor, och försöker göra en tidsbedömning.
Då kan jag räkna ut, att allt detta kan ta max 2 timmar sammanlagt. DÅ är det väl inte så farligt ;)
Kanske ett bra sätt att träna tidsuppfattning på, och dessutom sänka stressen då man TROR man har så mycket, när det egentligen inte är det...

nä fanken nu måste jag åka...

Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1276880/dodade-sin-granne-med-giftcocktail



Så var det då dagx igen....Livsfarlig aspbergermänniska.....Den här mannen är ju klassad som psykopat vad har hans aspbergerdiagnos med mördandet att göra?? Lever vi på 1800-talet eller....Blir så himla upprörd!! Förlåt Majsan du är duktig såklart!

2008-08-25 @ 15:05:04
jayne har skrivit detta:

BRA jobbat!!!Bra med listorna , så får du lite perspektiv på det hela, bra!!!

Dagis... alltås dina döttrar skrek idag... bara idag?? Gör inget av det...vänta och se, alla kan vi ha sämre och bättre dagara även de!!!!

OM de fortsätter, prata med personalen. Kan vara ngt som sker på försolan, ja inskolningar kan ställa till en trygg grupp och då kan det vara jobbigt för andra barn. MEN ta det nu lugnt..och observera.

Ang min sons skola...suck säger jag... blir så trött, arg, ledsen och bara frustrerad.Vill lägga mig ner och skrika..och sen blir det bra...tänk om det var så ändå.

Kram på dej.

2008-08-25 @ 18:58:57
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

SUck och stön

Fick visserligen svar från journalisten på Expressen, MEN



Han tror inte att människor är så korkade så de läser in att alla med aspberger är mördare......

2008-08-25 @ 19:55:26
A har skrivit detta:

Usch för städning om och om igen.... Jag blir helstressad när jag städat allt och så går det en timme sen ligger en massa skit framme igen. Jag blir gnatig och tjatig i en halv dag sen glömmer jag det... Det tog mig sju år efter att jag flyttat hemifrån innan jag fick koll på hur och när man skulle städa.... Ha fortfarande bekymmer med det ibland. Tur jag har en man som är bättre på det.

Ha det gott vännen.....

2008-08-25 @ 22:53:30
http://amittilivet.blogg.se/ är min hemadress
jayne har skrivit detta:

Hej Majsan

Tack för dina styrkekramar!!!

Ja du..vi har försökt få bytt assistent, med stöd av vår logoped..men icke. Jag skrev nu protokoll över gårdagens möte och skickade till handläggaren på skolverket. Ja vad annat kan jag göra.

Jag håller med dig.. klart man inte kan kunna allt, men ett intresse borde man ha. Själv möts jag av barn som har både ena och det andra problemet, för att kunan stötta dem så mycket jag bara kan så intresserar jag mig och läser massor. Försöker sedan finnas till och lyssna... åtminstone det an man begära.

Hon kunde tillsammans med sonen gå till en scanner och klura, säkert hade de löst det tillsammans. Hon kund edå lyfta sonen och ja... tillsammans hade de lärt sig ngt nyttigt. HUR svårt kan DET vara???

KRAM KRAM

Idag är det BUP

2008-08-26 @ 07:03:04
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen