Liseberg och camp active

Igår tog jag mod till mig och släpade med mig alla 4 ensam till Liseberg... phuuu....
Vad jag inte förstår är varför ALLA , precis ALLA måste vara på samma ställe samtidigt som mig!??!?
Guuuud va folk. Det var kö IN till Liseberg kl 12.

Men trots lååånga köer så gick det superduper, väninna med 2 barn slöt upp, (ja, bäst är att skriva att ena "barnet" är vuxen, så jag inte får på moppo sen) ;) ;)

Min äldste son är helt fantastisk, han ville vara på Liseberg med sin mamma, och åka karusell med mamma självklart. Men det var ju svårt för mig då jag hade dom minsta. Men han ägnade i stort sett hela dan på liseberg vid sidan om mig o tjejerna. Yngste sonen dök upp som gubben i lådan nån gång ibland, enbart i syfte att vaska mer pengar till att spela för *grymt*

Gubben jobbade sent som vanligt, så jag kom på den strålande ideén att han skulle ställa sin bil, ta min och hämta upp tjejerna och köra hem med dom, så jag kunde stanna en stund med killarna.
Så blev det, kl 21 hämtades tjejerna och vi for runt som skållade troll i 2 timmar, och mamma som har höjdskräck och spyr om jag är en halvmeter över marken lurades upp 3 ggr i nån ny uppsvinget, ett par-trehundra meter över marken, där man hängde nästintill upp oner. Jag fick lov o blunda mest hela tiden, och om ni bor i närheten av göteborg och hörde nån som vrålade mellan 22-23 så var det bara jag--- *harkel*

Vi fick ett par timmar ihop jag o grabbsen, trots regnskurar, men vad gör det när man har roligt.

Idag har vi haft boendestödet här, och tja.. hrrmm, vi skulle ju ha röjt fram sånt som skulle köras till tippen. Hade vi väl gjort väl... NOOOOT...

Gubben har jobbat dubbelt sista veckan, och då det varit dålig uppslutning på dagis denna veckan, har tjejerna inte varit där så mycket. Är inte så sjysst att lämna dom där när dom är ensamma på 3 avdelningar.
Fast OM jag hade behövt det, få lite tid för mig själv.
Men nästa vecka är det full barngrupp igen, så jag kan få andas lite innan skolstart.

Idag har yngste sonen surat hela dan. Och jag menar SURAT!!
Han vill åka till
camp active och cykla dirt.
Jag har ingen som helst möjlighet till detta, då tjejerna är hemma i morgon. Jag får inte in 3 ungar plus cykel i bilen, helt omöjligt. Sen ligger det i lidköping, det är minst 2 timmars resa en väg.
Jag har försökt prata med honom att man behöver planera sånt här, att vi är många i familjen och det ska fungera för oss alla om man ska på aktiviteter.

Men inte hjälper väl de, HAN vill ju cykla, och vad bryr han sig med vad vi andra ska göra. *suuuuuuck*

Nu har jag i alla fall mailat dom, och väntar svar om öppettider etc. Vad jag kan läsa mig till behöver man föranmäla att man kommer, bara en sån sak.
Jaja, vad gör man i familjen npf, när ingen kan planera... det blir som det blir ändå ;)

För er som undrar, jag har INTE fått svar från rektorn. Han skulle vara tillbaks från semester 6/8, det var igår de.
Han gör det ju inte lättare för sig precis.....

Nu ska jag svara på kommentarer ;)
Har knappt haft på datorn på 2 dygn... gaaaaah, hemska trauma ;)

Alla dunderkommentarer
Anonym har skrivit detta:

Va roligt det lät med Liseberg,min stora dotter va oxå där igår och hon sa det va jättemycket folk men skojigt hade de.

Gonatt!!!

2008-08-07 @ 22:21:34
Ewa S har skrivit detta:

Du HAR underbara ungar:-D. Härligt det lät när du beskrev den store så tycker jag. Kul att ni haft en kul dag;-)

2008-08-07 @ 22:57:08
jayne har skrivit detta:

Oj....så härligt dte lät... Jag tyckte jag hörde ngt där mellan 22.00-23.00..och jag bor i MALMÖÖÖ...hallååå

Ja du, hoppas det löste sig med cykelsonen. Planering.. VAD är det..jag har hört det ordet förr..men inte fått kläm på det.

Att jobba... jag förstår vad du menar... men mina söner är ju stora och inte till några egentlige "besvär" när de är ledig. Mer när jag ska jobba... de ska upp, tvätta sig, byta kläder, äta mat... ja...utan att jag kollar...

Tur jag jobbar nära och kan gå hem på lunchen.

Ha dte bra

Ulla har skrivit detta:

Jasså Majsan, så det var ditt skrik jag hörde häromdagen L Jag måste säga att du är modig som vågade åka alla de attraktionerna trots din rädsla. Jag åker, om jag åker: radiobilarna, juke box, slänggungan och virvelvinden. Men oftast går jag där och...luktar på blommornaL. Vår son blir galen om vi kallar honom barn, fast han upplever sig inte som vuxen än så, så ungdom har vi fått tillåtelse att kalla honom.

2008-08-08 @ 07:45:22
http://ulla67.blogg.se/ är min hemadress
Anonym har skrivit detta:

läs mina analyser spec, 73 miljoner :) länka trixa och håll på så blir jag glad

2008-08-08 @ 08:35:37
http://www.metrobloggen.se/larare är min hemadress
AnniSaint har skrivit detta:

Uppsvinget.... skulle hellre dö, fy vad läskigt!!



Ja, jag tar hand om hemlösa katter, är jourhem åt Örebro Katthem.

2008-08-08 @ 12:01:14
http://www.metrobloggen.se/annisaint är min hemadress
Anonym har skrivit detta:

hej !

va kul att du svarade , nä det är lite dåligt me sovandet på dan åxå han har ju så pass stora hjärnskador att det blir lite knepigt men , turen är med mig idag just nu sover han en stund då passar jag på , att sitta här en stund .

2008-08-08 @ 14:10:54
http://ajaxen.blogg.se/ är min hemadress
Lillaviola har skrivit detta:

Jag gillar det som sonen den yngre gjorde. Vaska pengar för mera spel.

Så vill jag oxå görafniss



Du gör ett toppen jobb! Och visst ska det bli skönt när skoloran börjar,då kan vi andas...



2008-08-08 @ 18:22:31
http://lillaviola.blogg.se/ är min hemadress
jayne har skrivit detta:

Ja du.. jag tänkte mer på riktnummer.. 040 har vi i malmö... 040 040... men... ja..äsch..strunt samma.

Löss... ja... du.. vi har haft det en gång, äldste sonen var 7 år, men ingen annan fick det här hemma heller... tack och lov. Löss är inge kul.

Ska kolla upp den där kammen.. tack för tipset!!!

Kul att sonen mår bättre.. eller att han humöt var bättre. TUR att såna dagar finns, så man liksom orkar med dem... hi hi hi.

Säger de säkert om oss med... hmmm

2008-08-08 @ 18:51:25
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
AnniSaint har skrivit detta:

Hej Majsan!

Du hade helt rätt ang kattmamman! Gå in och kolla på min sida får du se.



AS

2008-08-08 @ 19:17:02
http://www.metrobloggen.se/annisaint är min hemadress
C.V har skrivit detta:

vilken härlig dag du fick med barnen, jag har inte vart där på många år nu, men det lär bli fler besök

jayne har skrivit detta:

;)

Ja du...rätt...man vill inte veta...

Heter flickan Ida eller Ella...???

2008-08-08 @ 20:13:26
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
jayne har skrivit detta:

ska och ska....man gör ju som man vill...så klart!!!!

2008-08-08 @ 20:53:25
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen