Kristdemokraterna om npf

http://www.familjen.nu/Skolaldern/Elevermedfunktionshinder.aspx


ja, jag tror inte jag ska skriva så mycke mer egentligen, mer än att barn med damp, ADHD, etc anses som mindre intellektuella... eller??? Läs och begrunda.

Om man nu ska ordna det så fint för dessa barn, då kan åtminstone jag undra både en och två gånger varför så många barn i den här sabla kommunen lider sig igenom skolan.....


Länken letade goa nitiska Miccan fram ;)

Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Nu när jag läst artikeln tre gånger så blir jag osäker på vad de egentligen menade. Först gick jag i taket totalt men läser man det som står efter "Det saknas dock alternativ för de barn som har brister i sin förmåga till kommunikation och samspel med andra, som till exempel vissa av bokstavsbarnen. Det måste därför utvecklas metoder och former för att möta dessa barns individuella behov". Gör att jag känner mig osäker på att skriva det ilskna mail jag hade tänkt. Vad tror ni Miccan och du att de menar egentligen? Luddigt skrivet är det under alla omständigheter så det kommer jag nog att maila om.

2008-08-16 @ 10:44:46
Ewa S har skrivit detta:

Nu när jag läst artikeln tre gånger så blir jag osäker på vad de egentligen menade. Först gick jag i taket totalt men läser man det som står efter "Det saknas dock alternativ för de barn som har brister i sin förmåga till kommunikation och samspel med andra, som till exempel vissa av bokstavsbarnen. Det måste därför utvecklas metoder och former för att möta dessa barns individuella behov". Gör att jag känner mig osäker på att skriva det ilskna mail jag hade tänkt. Vad tror ni Miccan och du att de menar egentligen? Luddigt skrivet är det under alla omständigheter så det kommer jag nog att maila om.

2008-08-16 @ 10:45:00
Perlen har skrivit detta:

Jag läser det som Ewa. Man visar att det finns lösningar för dem med en intellektuell störning men inget för bokstavsbarnen som inte har det.

Visst kan det skrivas bra mycket tydligare.

2008-08-16 @ 10:57:15
Micaela har skrivit detta:

Jag riktar mig mer mot de andra meningarna jag har nytta av..



Men jag känner ju helt klart att något måste göras. Det måste bli tydligare!

2008-08-16 @ 11:20:15
Vicke har skrivit detta:

Ja det kan man fråga sig


Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen