GAAAH vilken dag!!!

Morgonen började med vansinne då yngste sonen inte alls behagade gå upp. Inte fick vi gått igenom schemat igår heller, då han var helt överflippad. Så jag fick köra honom i morse, och han blev sur för att han inte fick cykla. Det är 5 km till skolan, och enligt honom själv, så tar det 5 minuter att cykla dit.
Jovisst, säkert, det tar 10 minuter med bil, så det blir nog bra me de ;)
Uppepå det så trilskades tjejerna nåt så djävulskt med både frukost och kläder så jag var i upplösningstillstånd innan kl 8 på morron......

Jag sa till sonen att komma hem direkt, så vi tillsammans kunde lägga in schemat i hans klocka. Tror ni han är hemma`??? GAAAAAAH....
Han ringer hem och drar en lång harang om cyklar och licenser och bmx, och jag fattar noll.
Till slut fick jag fram att bmx:en börjar idag, och han måste ha en vuxen med sig så han kan få cykellicens för att kunna tävla. Men åååååh va jag avskyr när det kommer upp saker samma dag, jag får tilt i hjärnan.

Jag har ingen aning om jag löser det, vet inte när gubben kommer hem, och dessutom är jag dödstrött efter alla telefonsamtal hit o dit för att lösa situationen för store sonen. Men jag får väl bita ihop, eller nåt.. suuuck.

Store sonen då, jag ringde syon på det gymnasiet han hoppar av, hemskt trevlig och sympatisk.. eeh... *harkel*
Snorkigt förklarade hon att det är gymnasieintaget som sköter om det där. När jag upplyste henne om att det är syon man ska kontakta, så mjukna hon liiite, och sa att det var då riktigt "jag bara förklarar hur det ligger till".
Fine, hon satte i alla fall upp honom online på sitt andra o tredjeval. Men jag har inte tid o vänta på svar, och sonen behöver veta. Så kl 13 pep telefonen och jag ringde direkt när dom öppna på gymnasieintaget. Efter 5 minuter var det klart, och han börjar på skolan i morgon kl 11 ;) ;)
Han valde att söka till sitt tredjeval, och det var nog klokt då det är i kommunen. Jag hoppas detta blir bra nu.

För en stund sen ringde rektorn på det andra gymnasiet haha... vilket rabalder det blivit (är du med på ett hörn
Miccan) mohahaha
Han beklagade sig över att killarna inte gett dom en chans, o att dom brukar reda upp sånt här. Jag förklarade så gott jag kunde att det inte är skolan som är problemet, utan klassen dom hamnade i.
Dom har alla 3 erfarenheter med sig av skinheads sen förut, så jag tror att det var detta som gjorde att dom backade.

Att dom ska behöva sitta och lyssna på hur många gånger dom har åkt dit för misshandel, och hur många bilar dom kvaddat etc etc blev bara för mycket för dom.
Men inget ont som inte har nåt gott med sig. Nu har dom extra koll på klassen, dom har haft möte. Dom tar avstånd från allehanda skryt inom brottets bana, och således åker man ut från skolan om det fortsätter.

Han försökte med att vi skulle träffas tillsammans med sonen och prata, men jag avböjde. Han har bestämt sig, det finns liksom inte nåt att säga. Hans rädsla för vad som kan uppstå i klassen med dessa grupper gör att han för allt i världen inte ger det en chans till.

Jag avslutade med att säga att jag vet att det är en bra skola, för jag känner ju miccan ;) och hon har baara gott att säga.
Lika stressat skratt och harklande denna gången oxå, och inga mer kommentarer, typ.
Förstår inte miccan varför dom inte tar emot mina hälsningar från dig ;)

Nu är jag trött o måste ladda inför bmx ikväll, som jag plötsligen då måste åka på utan förvarning... stöööön

Alla dunderkommentarer
Bakombrillorna har skrivit detta:

Åh herregud Majsan! Jag har läst ikapp, en hel massa har jag läst ikapp. Det är väldigt vad det är turbulent på eran front, värre än vanligt, ser jag. Stackars stackars stora son. Sånt där blir så skitjobbigt. Hoppas att det här blir bra nu.



Och jag förstår precis din "tilt" (ditt ord) i hjärnan. Det är det värsta som finns tycker jag med när det kommer upp såna där akuta saker. Jag vill ha planering! (Och jag vet att du vill det med.) Ja, som vanligt känns det lugnt hemma på min front när jag läst vad du hunnit med de senaste dygnen.



Majsan Majsan. Nästa vecka kanske du äntligen kan få din egen tid och vila lite.

Håller tummarna för det.

Kramar i massor

Ewa S har skrivit detta:

Det är väl tur att du är envis som en röd gris annars hade det aldrig gått. Majsan viskar hon är lätt att sätta på pottkanten:-D. DU lyckades nog rätt bra fast det var första gången du pratade allvar. Härligt tycker jag:-D

2008-08-20 @ 18:30:05
IZZAH SVARAR har skrivit detta:

nuh har rötstningen startat du vet djurtävlingen du har deltagit i



ta dej en titt här: http://izzah.blogg.se/2008/august/izzahs-andra-tavling-del-2.html#comment

2008-08-20 @ 19:25:36
http://izzah.blogg.se/ är min hemadress
Micaela har skrivit detta:

Glad att jag kunde hjälpa till asg

2008-08-20 @ 19:48:54
http://www.gbgstudent08.wordpress.com är min hemadress
jayne har skrivit detta:

ja du....vilken dag..vilken dag.

Min egen dag på jobb har varit blääääää bläääääää

vill icke ens prata om den... så...

Hoppas morgon dagen blir en superdag!!! för oss alla.

2008-08-20 @ 21:17:25
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
IZZAH SVARAR har skrivit detta:

hehe okej ..

jag önskar dej lycka till i tävlingen :D

2008-08-20 @ 21:33:37
http://izzah.blogg.se/ är min hemadress
Mammamumrik har skrivit detta:

Men är det inte ofta så här. Man ser katastrofen närma sig sitt barn och står som en arg fjällämmel på spåret. Skriker och viftar och ser tåget närma sig obevekligt.



Men med all sin DAMP-iga mammakraft lyckas man ju otroligt nog rätt ofta både stoppa tåget och svänga spåret.



Och när det ordnat sig - i huvudsak - då står man där knäsvag och matt. Orkar inte alls ta in hur fantastisk man varit.



Så det vill jag. Att du känner efter att du gjort nåt - eller mycket, snarare - fantastiskt!!!



Ta ett djupt andetag koka en kopp the eller kaffe eller vad du nu gillar, plocka in en blomma från trädgården och ställ den framför dig.



Hurra för Majsan

2008-08-21 @ 10:04:38
http://mammamumrik.wordpress.com är min hemadress
Lillaviola har skrivit detta:

Du härliga "rugguggla",vad händer inte kring vissa..

Det stormar och blåser upp till orkan för att sen blir tvärtlugt,till nästa gång...



ANDAS glöm inte att ANDAS,så att du klarar fortsättningen.

BMX och hela fadderullan. KRam

2008-08-21 @ 14:14:55
http://lillaviola.blogg.se/ är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Styrkekramar.



Du har en liten utmaning på min blogg om du vill.

2008-08-21 @ 18:28:52
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
jayne har skrivit detta:

heja heja heja Majsan!!!!!

Hopaps du mår bra...eh... ja att du står upp på båda benen!!!!

Kram

2008-08-21 @ 19:49:11
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
jayne har skrivit detta:

Du är utmanad av mig

http://jayne.blogg.se/2008/august/utmanadav-my.html

2008-08-21 @ 20:15:14
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
soffie har skrivit detta:

Å guuu vilken morgon,hoppas att din dag blev bra ändå.

Önskar dej en gonatt

sist jag va här funka det ej att kommentera vet ej varför

2008-08-21 @ 22:22:08
http://soffie69.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen