shit va trött jag eeee ;)

Nu borde jag faktiskt sova, egentligen ;)


Ska bara...

Jag åkte ju hemifrån tidigt, kl 06.20.... o var hemma vid 19-tiden...

Mellan 9-16 har vi suttit inne, på kurs. Då många var kraftiga pollenallergiker kunde vi inte öppna nåt fönster och jääädrar va kvavt och varmt det blev.

Och jag då, som tappar all möjlig vakenhet som finns en viss tid... då blir det liksom koko-koko.

Nu är det så påtagligt för mig, att jag tappar så totalt fokus när min vakenhet sjunker att det nästan blir ännu jobbigare än förr, innan jag visste. För då märkte jag ju inget och visste inte egentligen hur mycke ja missat ...

Nu uppmärksammar jag på ett annat sätt att jag tappar fokus, och får uppbåda all energi jag möjligen har kvar till att försöka hitta fokus, vilket resulterar i att jag blir ännu tröttare :/

Dom flesta fick en svacka runt halv tolv- tolv.... men efter lunchen var alla på banan igen, hade piggnat till.
Men jag piggnar inte till i det läget, har min energinivå sjunkit, så har den, då behöver jag sova :)

Lunchen var slut halv 2, och halv 3 begärde jag rast, för jag fixade det inte längre. Som tur är hade jag medicin och kunde fylla på, så resten av dan var jag på banan igen ;). Och tur va väl de, för jag skulle ju köra hela vägen hem oxå.

Det är en cirkel-ledarutbildning jag går på, och den är på 2 dagar. Så det blir till att kliva upp tidigt i morrn igen... så jag borde ju faktiskt tänka på att vila huvet nu ;)

Så sen ska jag ha studiecirklar på löpande band... fråga mig inte bara i vad *haha*

Nåja, vi får se vart det leder. jag älskar att komma iväg o träffa massa kul folk, en härlig blanding från olika delar av värden faktiskt.... irak, latinamerika... wales... eeh skåne... haha

Nu måste jag nog börja tänka på natten faktiskt...
najti najti..

Alla dunderkommentarer
jayne har skrivit detta:

ja du.. Majsan. Inte lätt med kurser där man ska försöka vara skärpt hela tiden..sitta still...bläää.
Hopaps du njuter av SKÅNE... var du i malmö??? Var i Malmö i såfall?
Håller med dig i inlägget på min blogg. Jag har sagt det några ggr...engagerade föräldrar..skolan ska ju främja för detta...enligt läroplanen...hmmm
Kram

2008-04-29 @ 06:47:25
Agnetha Ersson Eriksson har skrivit detta:

Nu blir jag nyfiken. Vad är det för kurs du har gått? Jag har också svårt att hålla koncentrationen en hel kursdag. Men eftersom jag varit iväg på många kurser har jag hittat knep för att orka med dagen. Kram till dig

Linda har skrivit detta:

AH..du har påbörjat en ny karriär. Att vara handledare i en cirkel är inte fy skam.
Eller cirkelhandledare.
Du kanske kan hålla i en studiecirkel om hur man sätter bäst press på skolan för att ens barn ska få en bra skolgång.

Hur som haver är den där kursen nog en bra merit senare i ditt CV.

2008-04-29 @ 10:04:19
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

KUL Majsan! Hoppas du tar med dig mycket i bagaget hem. Lärdomar och erfarenheter alltså inte kaffemuggar från kursen.

2008-04-29 @ 13:55:56
Bakombrillorna har skrivit detta:

Såg just att jag lämnat en anonym kommentar hos dig igen. I dödsinlägget. Flåt - inte meningen.

Du kan ju alltid anordna en studiecirkel om neuropsykhinder hos vuxna för läkare. :-D
Kram till dig

2008-04-29 @ 19:27:14
http://metrobloggen.se/bakombrillorna är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Du kan väl inte ha studiercirklar på löpande band??
Cirklar är ju runda och löpande band går ju rakt fram. :-D

2008-04-29 @ 20:59:14
Ulla har skrivit detta:

Hoppas du orkade andra dagen på kursen eller är det så att du somnade och fortfarande sover *L*

2008-04-29 @ 21:45:10
http://www.ulla67.blogg.se är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

nä jag har ju inte kurs fortfarande, och inte sover jag heller ;)
Kastades JÄVLIGT hårt in i verkligheten när jag kom hem och har ägnat kvällen i telefon, och resultatet blev... tja.... *viskar*.... MOOOOORRR.....

nåja...

jayne:
näää jag var inte i Malmö... hihi... i Halmstad var vi, att jag skrev om skåne var för att det var spännande med människor från olika delar av världen.... bl a... hrm... skåne ;) det är väl oxå en världsdel??? tror jag bestämt att jag läste om nån gång...

Agnetha:
Det var en cirkel-ledarutbildning, oerhört intressant, och jag har fått alldeles för mycket mer ideér med mig hem... precis som jag inga hade innan ;).... man kan ha kurser i allt, och behöver egentligen inte kunna så mycket om själva ämnet, för man ska ju va ledare, inte lärare ;) det "räcker" med att kunna leda en grupp... det tror jag skulle gå jättebra ;).... (sa jag att vi fick gott självförtroende oxå) :=)

Linda:
japp..... du satte huvet på spiken... efter kvällens telefonsamtal är jag full övertyga om att det är just det jag ska göra ÄNNU MER.... jag ska bara öva lite mer under nästkommande vecka så är jag fullfjädrad "sättapresspåskolanledare" sedan... var så säker på de du ;)

Ewa.... kaffemuggar?? av alldeles särskilda anledningar fick jag minsann hålla mig till te *blink* men ändå.... hade jag inte vart noga med att gå på toa regelbundet hade jag garanterat behövt inhandla blöjor... fanns stor risk för läckage.. haha.. skrattmuskeln är lite sladdrig...

Bakombrillan:
ahahaaa... va de du, jösses jag är ju nästan flint efter allt kliande i huvet efter den kommentaren... VEM är nu detta? ;)
nä.. skojar... jo... jag har som sagt, upptäckt vilka vägar som är lämpliga att rikta in sig på... o så mycket kan jag säga, att det INTE är föräldrar och barn med funktionshinder.... utan dom så kallade proffissionella... som vi borde kunna få svar på våra frågor ifrån.... men dom har inga svar... för dom VET inte... nu ska dom få lära sig ;)

Ewa.....
eeeeh... *gääääsp*.... har cellen trillat på rätt plats nu... bokstavscellen... *harkel* (fick nåt i halsen)
nä... nog sjutton vet jag att cirklar är runda, i alla fall i halmstad, cirkulationsplatser är deras specialité och dom har vi tagit många varv i... ska inte gå in på detaljer nu, för då bryter jag ihop igen ;).... hmmm... men man kan bryta en cirkel.... o om du drar i den då tillräckligt så blir det en .. jaaa BAND ;).... men om det är en löpare eller springare vågar jag inte svara på... skit i samma.... bara nån fäster tråden när jag kommer i mål... tjilevippen.... ;)

Ulla:
jo jag överlevde faktiskt andra dagen med... men somnade gjorde jag inte då, tack vare att min tålamod svällde över.
Den här kommunen kommer att vinna priser.... 1. guldplakett i årets insider-granskning som mest trångsynta kommun.
2. skrumpna längst ner bland bananskalen i plus-sop-tunnan, som den starkaste och smartaste kommunen i tillverkningen av skygglappar....

3. uppdrag bajsning, som den mest skit-ovänliga kommunen, där man vinner högsta pris för den kommun som kan hålla sig längst, och skiten till slut rinner ut från öronen.... jag tänker INTE torka upp efter dom....

4. majsan-plaketten, med 24-karat plätering, för lång och trogen tjänst, i konsten att åka slalom runt "påhittade" kryphål i lagen.
Jag menar allvar, dom ska verkligen ha detta priset... men jag har dock inte råd då jag var tvungen att själv betala en dyslexiutredning, pga kommunens dåliga rutiner....
Guldplaketten tilldelas för att man har konsten att vända en privatutredning till att bli värdelös, och stjälpa skolpersonal, och inte att förglömma, ett kämpande oskyldigt barn, som har fått halva sin skoltid förstörd pga bristande kompetens av styrande politiker.

grattis, jag ska genast måla en sån plakett i morgon, (är det okej om jag köper guldfärg på ÖB för 7,50, jag har inte råd med äkta guld för pengarna gick till privatutredningen, som kommunen enligt lag är skyldiga att ombesörja)

(klistrar nog in hela denna kommentar i ett nytt inlägg i detta nu tror jag bestämt)

2008-04-30 @ 01:43:42
http://majsan67.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen