Landat i verkligheten

hemma är jag, och som jag visste, så skulle jag inte kunna sova, för att jag är övertrött, och alldeles uppskruvad samtidigt. Och så är det ju ;)

Jag landar rakt i verkligheten och tvingas plötsligt konfrotera vardagen igen, med allt vad det innebär.

Dessa dagar med underbara människor, med fantastiska personligheter har hjälpt mig så mycket att kunna se, upptäcka, och också på ett helt annat plan kunna uppskatta olikheterna, och annorlundatänk.

Jag har också lärt mig, att man aldrig kan ta för givet att man självklart blir accepterad för sina funktionsnedsättningar, trots att man befinner sig i ett forum för likasinnade.
I ett forum, i ett sällskap, i en förening för människor med funktionsnedsättningar, förväntar åtminstone jag mig, att det ska vara en hög grad av förståelse och acceptans för människors "egenheter" och annorlundatänk.

Jag är djupt besviken och bedrövad, då jag upptäckt att man i detta forum har en sämre förståelse för människor med npf, än vad man har ute i samhället.
Det förekommer skitsnack, suckar och tjostande, tissel och tassel och ren och skär mobbing.

Om jag vänder mig till en förening för människor som är som jag, ska jag då inte kunna förvänta mig att få känna mig trygg, accepterad och omtyckt, precis som den jag är?

Om jag inte kan känna det i Attention, en förening för människor med npf, var ska jag då känna trygget?
Kan vi förvänta oss att få förståelse och acceptans från samhället, när vi inte ens kan få det i vår egen förening?

Det sorgliga är, att den värsta mobbingen utövades av medlemmar i föreningen utan egna funktionshinder. (det är min tolkning, och min upplevelse)
Vem är då föreningen till för?
Varför har man en förening för människor med funktionshinder, om inte medlemmarna i densamma får föra sin egen talan, utan att bli nerröstade, och utbuade?

Jag kommer att utveckla detta vid ett senare tillfälle, för just nu orkar jag inte.

Men som jag skrivit tidigare, så har jag haft underbart kul, med alla dessa medlemmar som vågar vara sig själva, som bara är.
Det är som sagt jävligt trist att det ändå inte accepteras i vår egen förening.. att vara just sig själva.

Nu ska jag maila några uppmuntrande rader till Attention Göteborg´s ordförande...

Alla dunderkommentarer
Perlen har skrivit detta:

Välkommen hem. Åhh vad jag längtar efter att få höra allt om forumet. Det blir ett toppenmöte för alla medlemmar att komma till.
Vila upp dig nu.
Kram

2008-04-06 @ 07:50:07
Ann-Marie har skrivit detta:

Välkommen hem! Till verkligheten...
Jag ser fram emot att läsa mer om forumet, ffa vad som hände och vände första dagens jublande optimism till resignerad pessimism. Även om jag lite kan föreställa mig det...

2008-04-06 @ 08:31:25
Jayne har skrivit detta:

Ja du... låter märkligt...och hemskt.

vicke har skrivit detta:

Ja, det kan man fråga sig??
Vicke


Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen