kliv av dina höga hästar...

och passa samtidigt på att slänga skygglapparna i närmsta avfallskvarn.

Var har empatin och förståelsen för andra människor tagit vägen? Är det konstigt att vi har krig i världen?
Jag ser en häst framför mig, utrustad med skygglappar. Skygglapparna har hästen för att inte bli störd av saker runtomkring,

Människor har skygglappar för att slippa se andra människor.
Så uppfattar jag det.
Om jag har lappar för ögonen så slipper jag ju se, vad grannen bredvid gör. Eller jag slipper se om grannen bredvid blir lessen eller upprörd över något jag säger. Himla praktiskt egentligen.
För det jag inte ser, det finns inte.

I morgon blir det ett samtal till skolledningen. Var så himla säker på de.
Anledningen är att man inte ser till en människas trygghet, välbefinnande och framtid. Nä, utan det handlar om JAG JAG JAG JAG.... bara jag står med ryggen fri, så kvittar det vilka andra som faller på köpet...

Droppen kommer lite senare, när gubben kommer hem.
Hur många mänskor med skygglappar finns det`? Som rycker på axlarna när något går snett, förstår ingenting och det kan väl inte JAG hjälpa...
Som vänder sin egna dumhet och misslyckande till att bli någon annans?
Hur orkar folk med sig själva? Mår dom bra innerst inne, verkligen, jag undrar, gör dom det?

När man kan sparka undan benen, ekonomin, och tryggheten för en hel familj, och sen säga, jamen vadå, jag förstod inte nåt, ni får skylla er själva..... har man för många skygglappar då, eller är man bara jävligt korkad?
Eller är man på allvar riktigt sjuk?

Jag har trängt undan detta ett tag, o hoppats att det ska lösa sig på något sätt. Det ser mörkt ut.
Men positivt är ändå, att jag åtminstone inte knäckt mig under tiden, genom att låta grubblerierna ta överhanden.

Jag har förmågan att leva, och fokusera på annat trots att fan står o flåsar mig i nacken.
Och om nu fan, hinner ikapp, och lägger fälleben för mig, ja då får jag väl fanimej sparka tillbaks....

Eftersom jag inte slösat nån energi på att grubbla och analysera den här fan på vägen, så har jag rätt mycket krafter kvar ,att ta itu med smällen när den kommer.
Och jag lovar och svär..... riddarutrustningen är putsad och klar....

Jag skulle önska, att alla människor någon gång in i mellan sitt elände och gnäll, kunde vända på huvudet och titta på personen bredvid. Där står en människa, med känslor och tankar. Kanske skulle man ägna nån minut eller två på att fundera på om den där människan som står bredvid faktiskt kan bli lessen och upprörd, över något man säger eller gör....
Har ni tänkt på det`?
Jo så klart att ni har, dom flesta gör ju det. Ja nog hoppas jag det åtminstone.
Men alltför många, kör på i sitt race, öppnar aldrig en millimeter på skygglapparna, trampar fram, vem som står ivägen är ointressant........ det är väl för väl ändå, att dessa människor inte vänder sig om och tittar vad dom åsamkat för skada, åtminstone för deras egen skull.
Frågan är ju om det hade hjälpt ...... empatin finns där väl inte ändå......

Jag är förundrad..... finns det nån kärlek kvar, överhuvudtaget.
Varför värnar vi inte om varandra längre?
Jag måste ändå tycka synd om dom som bara ser till sig själva och sitt eget. Dom kommer stå där, när dom roffat åt sig allt dom kan, utan en endaste levande varelse i sin närhet, för dom har för länge sen lämnat det sjunkande skeppet....
så lycka till....

jag sjunker inte med er......

Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Men Majsan det var ingen rolig lösning. Hoppas ni kommer ut ur detta med er själva i behåll. Önskar att jag göra något för att stötta men inser att det kan jag verkligen inte. Kramar till er bägge i alla fall

2008-04-24 @ 22:52:06
jayne har skrivit detta:

TRÖTT...blir man...verkligen av alla med skygglappar. Verkar, tyvärr, finnas en hel hög av dem i skolans värld.
STÅ på dig, kram

Agnetha Ersson Eriksson har skrivit detta:

Visst blir man förbluffad när jag som "patient" vet mer än läkaren själv. När jag var med min dotter på Försäkringskassan före jul så ville hon som var Emelies kontakperson sätta mig på plats. Hon svängde sig med koder hit och dit och pratade om Emelies diagnos. Hon menade på att Emelie inte har diagnosen Bipolär 2. Jag frågade henne hur hon kunde veta det. Ja, läkaren hade varit difus när han skrivit koderna och det verkade som Emelie inte var så dålig som jag påstod. Då rann sinnet över för mig. Förbannade kärring! Efter att jag läxade upp henne har det inte varit något problem utan nu står hon helt på Emelies sida. Jag blir så förbannat trött på att alltid behöva ligga ett steg före okunniga individer.
Jag skriver på bloggen om dagen när Landstingsrådet ville ha ett möte med mig. En stor och varm kram till dig.

2008-04-25 @ 07:24:06
http://metrobloggen.se/atenga är min hemadress
Perlen har skrivit detta:

Jag har lite svårt att läsa mellan raderna och förstår inte vad det är som har hänt!
Det verkar vara något riktigt jobbigt i alla fall.
Är det dags att ta upp boxhandskarna igen eller?
Tycker du hade behövt lite lugn och ro ett tag.
Kram på dig.

2008-04-25 @ 09:08:33
Linda har skrivit detta:

Jag känner som Perlen, jag förstår inte inlägget riktigt. Jag hoppas det löser sig vad det än är.
Nu ska jag hämta barnen på dagis. Sjuka igen.

2008-04-25 @ 09:58:02
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Cyberspunken har skrivit detta:

Skygglappar är för de som inte vågar se verkligheten, av bekvämlighets skäl eller för att hålla ryggar fria, skygglappsfolket finns överallt där dom inte borde få finnas. Jag brukar välja att våga se... livet blir så mycket mer intressant så. Samtidigt som jag blir trött på alla de som klampar på med sina skygglappar... dom är för många. Jag brukar också få stanna upp och putsa rustningen för att vara redo för nästa batalj, nu har min dotter i alla fall fått en plats till hösten på skolan hon stått i kö till över ett år... men hon borde fått kommit dit redan för två år sen. Då hade allt varit så mycket bättre.Det var många som hade skygglappar på...

Men man får starta om här och nu och titta framåt =) Hoppas allt går bra för dig! Kramar från Cyberspunken

2008-04-25 @ 21:55:24
Micaela har skrivit detta:

Ja du, vad ska man säga? nu vet inte jag vad som har hänt. Men jag behöver inte veta det heller för det är verkligen inte min ensak..

Jag hoppas verkligen inte att jag står där med skygglappar och vägrar att se. Det är allt.

2008-04-27 @ 15:55:53

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen