Insikter

Jag tänker på det jag gjorde i söndags, och hur stolt jag var över de.

Jag läser alla svar jag fick på detta och TACK, det stärker mig så otroligt mycket mer.

Ibland när man gjort en obehaglig sak, så kan jag älta det flera dagar efteråt och undra om jag egentligen gjorde rätt, och vad tycker personen om de osv....
Men jag gör inte det nu, för jag står för det jag gjorde, och jag stod upp för vad jag tror på.

Att sen våga säga det också, det är ett stort kliv för mig.
Och ytterligare en insikt ramla på mig när jag läser Nickan´s kommentar, att jag höll det på den nivån jag gjorde utan att blanda in personliga saker. Det är också en oerhört viktig sak, att lära sig klara av det, att man kan ha delade meningar, skiljda uppfattningar, men man behöver inte bli ovänner för det och tycka att den andra personen är dum i huvet.

Ibland tror jag man glömmer bort det, att se bortom åsikterna, och särskilja dom från personen.
Man kan inte alltid tycka och tänka likadant, och vem är det som säger att den andra är mer dum i huvet än en själv? ;)

Jag blev alldeles tom nu, och lugn.
Sånt här vet man ju egentligen nånstans, att person och sak är två olika saker egentligen.
Det är så himla lätt att döma ut människor som har en annan åsikt än en själv.
Men en annan åsikt gör ju ingen till en sämre människa.
Tänk vad tråkigt vi skulle ha om alla alltid höll med varandra i alla lägen ;)

Och tänk också så mycket energi man sparar om man inte går omkring och retar sig på nån som tycker annorlunda. Och hur mycket skönare känns det inte när man sen träffar personen nästa gång, om man har separerat personen och åsikten från varandra.

Du behöver inte tycka som jag, men jag tycker om dig ändå, för att du är du
image299

Alla dunderkommentarer
Nickan har skrivit detta:

den visste vart den tog den!!!!!!
kramis din jäkla duracellkanin ;)))

Linda har skrivit detta:

Jag har ingen aning om något, men visst känns det bra när man lyckats göra något man gruvar sig för på ett bra sätt.
Fast jag har fortfarande influensa..fast bara halva dagar numer;)
Ha det!

2008-04-08 @ 09:30:57
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Robb4n har skrivit detta:

Samma här (ingen aning) men om det var tufft att genomföra å du kände dig nöjd efteråt så är det ju suveränt gjort av Dig! Trevligt igår, vi får ta å styra upp nått med data också, hade varit kulit..

Hej svejs!

2008-04-08 @ 09:38:59
vicke har skrivit detta:

Ja, man tycker inte lika om allt, men det kan man förklara utan att såra någon annan
Vicke

Ewa S har skrivit detta:

Med tanke på hur många kompisar du har så undrar jag om jag kan få vara ett ben på Nalle Puh och vara med på ett hörn i gruppkramen:-D. Du skötte dig görbra! Kram

2008-04-08 @ 14:46:21
vicke har skrivit detta:

Jag hoppas att du får en fin dag
Vicke

Micaela har skrivit detta:

Jag låter som en fjant. Som en man. buäh. jag har skitont i halsen. :P

2008-04-09 @ 08:35:39
Agnetha Ersson Eriksson har skrivit detta:

Kram till dig vännen. Jag har en liten svacka just nu. Min dotters ADHD utredning tar på krafterna men tack och lov har det sista gjort idag. Moa mår pyton efter dessa besök.Den 25 april får vi veta hur det är med Moa. Jag tycker så om att läsa på din blogg. Så mycket klokt från en klok kvinna. Tjingeling

2008-04-09 @ 18:21:42
http://metrobloggen.se/atenga är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

alla får vara med i gruppkramen ;) fast du Ewa.. ett ben är väl ganska trökigt att va? Fast å andra sidan så är det ben som hjälper en att ta sig framåt... och med tanke på din framfart, så vill jag nog att du är ett ben eller två på nalle puh ;)

Agnetha:
Ta det nu bara lugnt och vila efter en tuff utredning. Du kan inte göra så mycket mer just nu, använd väntan på resultatet till att vila, och tänk inte så mycket på vad svaret blir. Det blir som det blir ändå, och ni får gå vidare utifrån det sedan.
En sak i taget ;)

2008-04-10 @ 08:11:18
http://majsan67.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen