Det kostar att ligga på topp ;)

Har nog inte riktigt förstått tidigare hur större saker tar på mina krafter. Åtminstone inte så tydligt som denna gången.

När jag varit iväg, som nu i Västerås tex, så blir jag inte trött direkt efteråt. Det kommer först några dar senare.
Som igår.
Totalt utdäckad, och jag är oerhört glad att jag inte hade något inbokat.
Jag låg i soffan precis hela dan, orkade inte röra mig, låg o glodde på datorn, orkade knappt lyfta handen för att byta sida.....
Somnade till och med en sväng på eftermiddan.

Vad jag avskyr att vara så tömd på energi, men det går liksom inte att värja sig när det hänt mycket som jag inte kan påverka riktigt.
Annars balanser jag det rätt bra för övrigt.
Kan köra i 200 km i ett par veckor, sen tar jag paus i ett par dagar, och släpper allt. Det räcker, sen kan jag fortsätta med mer projekt.
Har lärt mig rätt bra att riktigt kunna gå ner i varv, och hämta kraft och energi.
Kanske därför jag sällan rasar ihop, och kör slut på mig ;)

Nåja...
Idag var jag först o lämna av vår lille kattunge för kastrering, blev fördröjd som vanligt, stod o steppa på djurkliniken 10 min innan jag skulle va hos läkarn.... sååå typiskt, denna gången var det inte mitt fel att jag kom farande i sista stund... faktiskt ;)
(skönt o kunna skylla på nån)

Hade sällskap med mig hos läkarn idag, hon som går utbildning på Boston-metoden (googla här ovanför om ni inte vet, jag orkar inte leta länk)
Jag tyckte det var bra, så jag slapp o förklara själv vad det går ut på och vad vi gör.

Men i alle fall så berättade jag att jag varit på npf-konferens...
min läkare frågar då...
Vad är npf!??!?!?

?!?!?!??!
Majsan svarar: men det ska du väl för fan veta!!!

Men se de visste hon inte. Är väl inte så förbannat konstigt att hon inte förstår mig då..
Sen säger hon senare själv, att det är nog bra att jag har med mig någon, för vi förstår inte alltid varandra du och jag...
Bra att hon har kommit på de äntligen :/
För det är ju absolut inte jag som missuppfattar henne, jag hör ju alltid rätt saker, och förstår allt perfekt.
Självklart är det hon som inte fattar, och missförstår det jag säger.
Jag menar, vad annat ska man tro... när hon behandlar människor hela dagarna med npf, och inte ens vet vad det är ?!?!?
Ska man skratta eller gråta???

Senare när vi pratat om föreningen Attention lite... så frågar hon, jaha, så det finns en sån förening, var finns den, hur får man tag på den???

Då tittade jag på tjejen som var med, eeeh.... ska vi gå nu....
Det var jäkligt skönt att någon var med som kunde höra själv, hur oförstående läkarn är ibland.
För jag har känt mig som ett ufo massa gånger, när jag försökt förklara att läkarn inte fattar nånting.
Nu fick någon se själv, att hon faktiskt är ganska oförstående.

Hon sitter o ondgör sig på arbetsterapeuterna på vårdcentralerna för att dom inte tar ansvar och tar emot oss med dessa funktionshinder i behandlingen, och att dom inte lär sig vad vi behöver
eeeh???
Ursäkta, men borde hon inte föregå med gott exempel då??
Eller är man för fin som läkare, så man inte behöver förstå sina patienter alls???

Sen har det kört på resten av dan, hade en timme på stan innan jag hämta katten, hem, andas i 30 min, hämta ungar, laga lite mat... o sen på föräldramöte..

ja, så ser det ut allt som oftast ;) för er som inte vet då ;)
men jag vilade ju igår,  det får liksom räcka ;)

nu är jag himlans sömni faktiskt..
najti najti

Alla dunderkommentarer
Jayne har skrivit detta:

säger bara EN sak...SANSLÖST!!!

Perlen har skrivit detta:

Har hon hittat sin läkarlicens i ett flingpaket eller??!!

2008-04-10 @ 16:43:36
Ewa S har skrivit detta:

*Fnitter* du hann före mig Perlen! Då bidrar jag med en annan istället. Har hon fått den i julklapp sin licens?

2008-04-10 @ 19:09:16
Nickan har skrivit detta:

Tycker du ska bjuda in henne till en medlemsträff med temat, Vad vet läkarna om oss....

2008-04-10 @ 19:54:57

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen