Gillar inte o vänta :(

Otålig? Jag? nähä då image63

Nu måste jag ju vänta ända tills på Fredag.
då har vi möte med lärare, rektor, specialpedagog och särskoleansvarig på spc.
Nu börjar jag krokna, jag har kört i 280 i 2 veckor nu och det börjar kännas, dessutom så kan jag inte göra så mycke mer just nu och då fick jag tid o känna efter.... o höll på o somna kl 5 igår eftermidda

Jag har bett gubben att följa med. Jag har förstått att dom redan har en klar lösning, och sitta där ensam med 4 st känner jag inte att jag orkar just nu. Dessutom är jag lättlurad i såna lägen och får dom nåt att låta fantastiskt bra så glömmer jag lätt vad mitt mål va från början..... Och han går sååå gärna med, dessutom så gillade en av personerna min sambo, det underlättar ju......

Dom har i alla fall fått ställa ifrån sig kaffekopparna på kommunen, och oooj vad dom har jobbat dom senaste 2 veckorna, dom har ägnat tiden åt att skriva rapporter fram o tebax till varandra....
Alltså det ääär ansträngande jobb dom har..... jag skulle aaaldrig klara av det jobbet.... image64

Men ialla fall så var vi på öppet hus i måndags.... och öste ur oss en mängd kritik.
Jag propsade på att dom utreder rutinerna på sonens gamla skola, det är väldigt många missnöjda föräldrar som är upprörda över hanteringen av barn med särskilda behov.
Dom försökte tysta ner mig när jag surt konstaterade att min son står utanför skolan och är hemma.

Onej, vi ska inte prata om ett enskilt fall här nu... onej....
Det fanns ju en reporter vid bordet, och det kan ju inte va lämpligt då.
Men vem har ringt dit honom tror ni....... maohahahahahahaimage65

Jag fick också veta att dom ska utreda sonens fall och titta närmare på hanteringen.
Jag har en hel del punkter jag vill att dom går igenom, steg för steg.
Är dom smarta nu så gör dom en ordentlig utredning...... för det är ju inte särskilt kul om nån annan myndighet blir tvungen att göra de....

Sonen blev inte heller sjukskriven... (ville jag ju inte heller)
Han kan inte sjukskriva någon som inte är sjuk. Nä, precis. Det är ju skolmiljön som gör honom sjuk och nu är han hemma och mår bättre än nånsin förr.
Igår kom han upp och frågade om han fick lov att läsa gonattsaga för sina syskon !?!?!?!?!?

Han är uuuuunderbar...

Nu kom han upp o vi måste göra lite läxa.... läsförståelse står på schemat närmast....

seee yoooouuu
image66

Alla dunderkommentarer
Fredetta har skrivit detta:

Hej Majsan,
Förstår att du börjar bli trött på att fightas hela tiden...men du gör det ju för att du måste och glöm inte att du gör det jä*ligt bra! Jag gör vågen för dig! :-)
/Fredetta (på AFF)

2007-09-19 @ 13:48:02
Ewa S har skrivit detta:

att jag är snurrig. Skall ringa henne igen om var det där med skolplikt och diagnos står. Kramar i mängd i alla fall!

Linda har skrivit detta:

Känner du fler mammor som har barn i 0-9 här i kungsbacka med npf-diagnoser (normalbegåvade),som är inskrivna i grundskolan, så skulle jag gärna vilja ha med dem i min studie.
Jag funderar på att begränsa min studie till kungsbacka kommun.
Jag har fått en förfrågan av en journalist som skulle vilja använda sig av min uppsats som källa.
Och det vill jag gärna hjälpa honom med.
Kan du samla ihop en sisådär 15 föräldrar som har barn med adhd, aspergers eller högfungerande autism som är normalbegåvade, som går i grundskolan eller börjat i grundskolan, så tar jag väldigt gärna emot dem.

2007-09-19 @ 16:46:48
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Nickan har skrivit detta:

Bra att Lars går med, det är som du säger att det är lätt att bli bortkollrad för man vill ju att det ska bli så bra snabbast möjligt....
förresten nu kommenterar ju jag din blogg så du är välkommen attkommentera min ;-)
Å du förresten himla söta kattungar hade du....

2007-09-20 @ 18:12:08
http://Nickanpickan.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen