bomullstäcke???

Det finns ju bolltäcke för att kunna komma ner i varv i kroppen o sova gott.... e de nån som vet om det finns bomullstäcke att stoppa runt huvet, så att oxå hjärnan kommer ner i varv???

Det är ju stört jävla omöjligt att sova när den aldrig kan hålla tjattran.....image74

Och hjärtat hamrar.... börjar undra om det är nåt allvarligt fel på mig... image75

Kanske är det helt enkelt bara semester jag behöver...

Jag har i alla fall bestämt mig för att inte bara godta detta med att JAG ska undervisa min son. Dom gör det jäkligt enkelt för sig, helt gratis blir det då dessutom....
Och så kan dom inte ens va lite humana och ge mig lite mer timmar på fritids.... image76

Skolverket skriver i "rätten till utbildning för skolpliktiga elever"... alla barn med skolplikt ska få tillgång till utbildning, därför måste kommunen ha tillfredställande rutiner för hur man skall agera då elever är frånvarande från undervisningen....
(undra om det kan kallas tillfredställande att be föräldern ta hand om detta)

10 kap. 3§ Om en elev som på grund av sjukdom eller liknande skäl under längre tid inte kan delta i skolarbetet skall särskild undervisning anordnas i elevens hem eller annan lämplig plats.

5 kap. 7 § Särskild undervisning skall så långt det är möjligt motsvara den undervisning eleven inte kan delta i.

3 kap. 1§ Skolplikten motsvaras av en rätt till utbildning inom det offentliga skolväsendet för barn och ungdom.

Skollagen anger en ovillkorlig rätt för alla barn med vanlig skolplikt att få tillgång till utbildning.

Vad är det i detta som är svårt att förstå???
Ja inte vet jag... och ja, barnets vårdnadshavare ska se till att barnet fullgör sin skolgång.... så står det också.
Och jag har kämpat för just detta.... och tvingat mitt barn till skolan.
Men jag har också en skyldighet enligt lagen att se till att mina barn har det bra.
För mig är det barnmisshandel att tvinga min son till en miljö han mår så dåligt i.....

Så jag anser att jag fullgjort min plikt enligt skollagen så gott jag kunnat... mitt barns hälsa går nämligen före just den paragrafen i den berömda lagen....

Ska det nånsin bli riktigt bra??

Alla dunderkommentarer
Micaela har skrivit detta:

Ge dig inte, annars kommer jag med dig och frågar vart min undervisning var under den terminen jag skolvägrade.

2007-09-23 @ 20:08:54
Ewa S har skrivit detta:

Säger som Miccan! Ge dig inte! De gör det lätt för sig. Miccan fick ju inte ens läxor de två första månaderna......

2007-09-23 @ 22:34:05
Linda har skrivit detta:

Blir det nånsin bra?
Jag vet inte.
Jag håller på att samla kraft inför morgondagen, då jag måste tala om för personalen hur de ska göra.
Jag önskar..så jag önskar...att hon fick ett av sina berömda utbrott där på dagis. Då hade hon fått hjälp på stört.
Men hon väntar med dem tills hon kommer hem.
Jag börjar misströsta.
Och jag har fått ett mål och en mening med min lärarutbildning.
Bäva Kungsbacka kommun!

Nickan har skrivit detta:

Vet du när allt det här är över tycker jag att du ska skriva en jättelång artikel eller kanske t.om en bok , om hur det är att slåss mot kommunen.....
skickar dej en kram, och jag tycker du är superduper, hoppas den familj vet det också.....

2007-09-24 @ 13:51:45
http://Nickanpican.blogg.se är min hemadress
Anna M har skrivit detta:

Säger som de andra: Ge dig inte! Och som Nickan: Du är superduper!
Och när tankarna rusar... en nära anhörig till mig som har en annan diagnos (jättehemligt) äter Ergenyl och tankarna har slutat att rusa...

2007-09-24 @ 19:57:41
http://tartmamman.blogg.se är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Om du nu ska undervisa din son, så som de vill, så ska du också ha skälig lärarlön för det.
Men jag skulle aldrig vilja undervisa min dotter och då är jag ändå nästan lärare.

2007-09-25 @ 10:50:09
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Maria har skrivit detta:

Heja det är bara att stå på sej!
Föresten så bara är det inte men det är en fördel att vara påläst.
Själv kämpade vi till oss så han fick gå i en liten klass och efter flera års helvete är han sprudlande glad för skolan.
Nu har precis nästa strid börjat, gällande gymnasiet.
Lycka till
Maria

2007-09-25 @ 16:53:42

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen