Det ÄR ingen som bryr sig...

Det är bara att konstatera....
I fredags fick jag veta att jag skulle ta kontakt med rektorn på den tilltänkta skolan. Ansvaret har lämnats över till honom.....

Jag mailar honom i fredags angående min äldste son. Jag skrev att jag har fått ok från spc att hämta ut ett tangentbord för lån, tills skolan köpt in ett till sonen.
Vem ska jag skriva som ansvarig på skolan?

Har jag fått nåt svar????

Nope......

Idag har jag ringt ett ANTAL gånger, lämnat meddelande på telefonsvararn, ring upp mig.....
Icke.....

Min son frågade mig idag: Mamma, ´när får jag börja i skolan????
Jag har inga svar.... det är ju för fanken ingen som hör av sig.....

Och jag är TRÖTT TRÖTT TRÖTT........ image86

Nu ger jag f*!??&%#n, jag åker och hämtar ut ett tangentbord och skriver mentorn som ansvarig. Passar det inte o höra av sig får dom skylla sig själva. Ungen ska väl inte behöva gå o vänta på ett hjälpmedel pga att dom segar i skolan..... NU RÄCKER DE!!!!!!

Nu ska jag ge rektorn en chans i morgon oxå, jag ska ringa o ringa i morgon o prata på telesvar.....
Får jag inte fatt på honom då, åker jag till skolan på onsdag o sätter mig på expeditionen o väntar tills han behagar infinna sig.....

En viskning i mitt öra: Vi har inga resurser till liten grupp på skolan...... ett svar från rektorn.... till en annan förälder.
Han skulle våga svara Majsan sådär....

I LAAAGEN står att skolledningen inte kan skylla på bristande resurser......

Men det är ingen som följer lagen alls längre.......
Jag väntar i alle fall på ett svar från rektorn.... blir det negativt... så får kommunen ett samtal... kommer jag inte vidare där.... blir det JO-anmälan... jag tänker ALDRIG ge mig denna gången....
image87

Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

Det finns resurser, det sa ju förvaltningschefen. Fast det är verksamhetsschefen man får gå till. Och så hänvisar han till någon annan och den till någon annan och så blir det en jävla rundgång. Ingen vill eller vågar ta ansvar.
Har du fortfarande kontakt med journalisten, så tycker jag du ska prata med honom.
Eller ännu bättre Janne Josefsson...då jävlar ska du se att det blir fart på kommunen.
Man måste hänga ut dem i media, det är det enda som hjälper. Tredje statsmakten vet du.
*Kram *

Perlen har skrivit detta:

Med den inställningen kan du bara inte misslyckas!!
Rektorn får se upp ;-)

2007-10-02 @ 09:52:46
Micaela har skrivit detta:

Du vet vad jag tycker. kram
Något jävla ansvar får de faktiskt ta.

2007-10-02 @ 18:28:35
Ewa S har skrivit detta:

Håller med dotera som du säkert redan vet. Jag kunde inte sagt det bättre själv faktiskt. Bara mer utbrett liksom. Hon är mer tydlig och konkret som du märker. Två meningar. Attans vad jag flöt ut. Igen. DU ringer dig istället. Men inte ikväll. Kram

2007-10-02 @ 23:37:02
http://skewaewa.blogg.se är min hemadress
Perlen har skrivit detta:

Här kan du läsa hur fint det egentligen skall vara.
Hade man inte levt i verkligheten hade man gått på det.
http://www.sarnat.educ.goteborg.se/895.pdf

2007-10-04 @ 08:19:19

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen