trevligt med kommentarer i bloggen :)

joo, det så klart. Men hur långa kommentarer orkar man läsa, och hur blir innehållet???

Jag kan ju inte låta bli att undra om dessa 2 långa kommentarer är inlagda av samma person??
Fast det förstås är ju ganska lätt att ta reda på *blinkar sött*

Men jag låter det vara....
Man kan bara förstå vidden av dessa funktionshinder om man lever nära inpå, eller i det.
Det får mig att undra..... dessa två inlägg.... är det av någon som vägrar inse att livet faktiskt inte alltid är som man tror det borde vara... som alla andra????

Det gör mig orolig, och sorgsen. Jag var på en föreläsning igår, av Kenneth Gärdestad (bror till Ted Gärdestad).
Han ville inte ta till sig, att han hade ett funktionshinder. Och vi vet ju hur det slutade.

Jag skriver funktionshinder med "fetstil".... jag gillar inte ordet handikapp som återkommer med jämna mellanrum i dessa två kommentarer.

Jag är inte handikappad...... jag är som dom flesta andra..... jag har "bara" en del svårigheter att klara vardagen....
Gör det mig till bidragsparasit? Bad jag om en utredning för att få bli sjukskriven? Är det verkligen så enkelt?

En viss bitterhet kan jag skönja i den första av dessa långa kommentarer.....
Kanske "lyckades" personen inte så väl under utredningen.... diagnosen uteblev.... oooh shit... ingen sjukskrivning....

Det vore roligt och intressant om man kunde lura sig till en diagnos....
Jag önskar den som vill försöka ett hjärtligt lycka till.....
Lyckas man lura sig förbi testerna, enbart i syfte att få en diagnos... så skulle jag vilja påstå att man är ganska dum....
Varför skulle man vilja göra sig omaket att stå i kö för utredning i 2 år, utredas under ca 20 timmar sammanlagt, grillas med frågor från när spermien blev till foster till att man nästan dog????

Skulle det vara ett nöje??? Något man gjorde i brist på annat?? I så fall borde man kanske skaffa sig ett trevligare intresse.....

Jag lägger ingen energi på att förklara varför jag ville göra en utredning......
Det räcker för mig att veta varför JAG tog det initiativet.-......

Jag önskar bara jag gjort det mycket tidigare i livet.......


Svar på dom två långa kommentarer på mitt senaste inlägg...
Skaffa er ett liv!!!!

Alla dunderkommentarer
Perlen har skrivit detta:

Gjorde faktiskt ett alvarligt försök attt läsa bägge inläggen men tröttnade. Sitat och hänvisningar till bättre vetande är inte särkilt kreativt tycker jag. Vi hörs. Kram

2007-11-17 @ 07:52:32
Linda har skrivit detta:

Hälsa Ida till ett trevligt telefonsamtal.
Jag tror nog att det skulle gå att lura en utredning, om man har ingående kunskap. Men vad jag inte kan begripa är varför man skulle vilja ha en diagnos om man anser sig vara "normal".
Jag var faktiskt på en föreläsning av Eva Hjörne, och på ett sätt håller jag med henne.
Diagnoserna behövs inte....om skolorna gjorde sitt jobb.
Tyvärr gör de inte sitt jobb.
Jag ger blanka sjuttsingen om det heter adhd, cancer eller feber.
Jag vill veta vilka svårigheterna är, vad är de starka sidorna och hur utvecklar man barnet/människan på bästa möjliga sätt.

Ewa S har skrivit detta:

Men orka.....Detta kapitala dumhuvud (vägrar tro att det finns två så jag tror att det är samma!) kan ju kanske skriva ut namn och en kontaktväg så kan personen ifråga få sig några historier till livs. Jag är gärna med och skriver! Kram till er ovan ni har helt rätt.

2007-11-17 @ 13:51:33
http://skewaewa.blogg.se är min hemadress
Nickan har skrivit detta:

Så länge personen i fråga inte ger sig till känna genom kontaktsätt så är det bara att ignorera.
Bryr man sig så triggas nog bara vederbörande att fortsätta......

2007-11-17 @ 15:53:15
majsan67 har skrivit detta:

nickan... du råkar glömma en viktig sak.... jag triggas ju att fortsätta..... oavsett.... hur löser vi det??

2007-11-17 @ 19:48:42
Nickan har skrivit detta:

jag hittade en del av min blogg ute i cyberrymden, så välkommen tillbaka.......
kram!

2007-11-18 @ 01:23:20
http://Nickanpickan.blogg.se är min hemadress
Micaela har skrivit detta:

Bara undrar, varför fan lägger man in ett inlägg om lättvindliga diagnoser på ditt inlägg om katter? Förstår inte vad det har med katter att göra?

2007-11-18 @ 13:22:09
Ewa S har skrivit detta:

Det förstår du väl....I fall Majsan får för sig att utreda katterna så vill ju vän av ordningen få henne att förstå att det kan stämpla katterna för all framtid om de får en diagnos. Det är ju bättre att katterna lever rövare och är oregeliga och att människor kallar dem för massa saker istället. Obs ironisk ifall nu inte någon utanför oss förstår det.

2007-11-19 @ 07:05:05
http://skewaewa.blogg.se är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

jameen.... jag har lite dåligt samvete faktiskt... för jag hade ju tänkt utreda ena kattungen innan jag lämnar bort den... så att dom som får den ska veta... att ... han har svår ADHD...
men det kanske är bättre att han river hela huset och sen sitter o tittar på mig med oförstående ögon... "vad har jag gjort"???
men jag vill gärna få honom sjukskriven så att han ska slippa tänka på sin framtida ekonomi.... varför ska man jobba om man kan få lön från FK... man får sååååå mycke pengar av dom....
OBS * lika mycke ironi* :)

2007-11-19 @ 07:39:41
Ewa S har skrivit detta:

*Asg*. Kram

2007-11-19 @ 12:16:23
http://skewaewa.blogg.se är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Hur gick det i fredags?
Rapport tack.

2007-11-19 @ 14:28:57
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen